Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır?

Araba nasıl çalıştırılır, debriyaj, fren ve gaz pedalı neye yarar, nasıl kullanılır? MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA HAZIRLIK Araca ...

Araba nasıl çalıştırılır, debriyaj, fren ve gaz pedalı neye yarar, nasıl kullanılır?

MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA



HAZIRLIK
Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

  • Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
  • Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
  • Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
  • Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
  • Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
  • Emniyet kemerini takınız.
  • Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
  • DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
  • Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
  • Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
KALKIŞ YAPMAK

Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra



  • Kalkış için sola sinyal veriniz.
  • Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
  • Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
  • Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
  • Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
  • Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )

SüRüŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
  • Trafik kurallarına uyunuz.
  • Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
  • Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
  • Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
  • Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
  • Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
  • Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
  • Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
  • Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
  • Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
  • Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
( U ) DüNüŞü YAPMAK

  • U dönüşü birinci viteste yapılır.
  • Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
DURMAK. DURMA KURALLARI

  • Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
  • Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
  • Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
  • Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
  • Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

  • Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
  • Elfrenini çekiniz.
  • Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
  • En son fren pedalını bırakınız.
  • Emniyet kemerinizi çıkarınız.
  • Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
  • Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından lanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.






  • Basketbolda smaç nasıl basılır?


  • Gitarda 5'li akorlar nasıl basılır?


  • Oyuncak araba içine N ucu çevrilmiş mıknatıs konursa araba havada durur mu?




Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA



HAZIRLIK
Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

  • Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
  • Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
  • Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
  • Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
  • Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
  • Emniyet kemerini takınız.
  • Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
  • DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
  • Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
  • Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
KALKIŞ YAPMAK

Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra



  • Kalkış için sola sinyal veriniz.
  • Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
  • Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
  • Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
  • Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
  • Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )

SüRüŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
  • Trafik kurallarına uyunuz.
  • Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
  • Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
  • Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
  • Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
  • Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
  • Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
  • Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
  • Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
  • Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
  • Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
( U ) DüNüŞü YAPMAK

  • U dönüşü birinci viteste yapılır.
  • Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
DURMAK. DURMA KURALLARI

  • Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
  • Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
  • Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
  • Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
  • Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

  • Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
  • Elfrenini çekiniz.
  • Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
  • En son fren pedalını bırakınız.
  • Emniyet kemerinizi çıkarınız.
  • Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
  • Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından lanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.



Arabayı hareket ettirmeden önce debriyaj ve gaz verme arasındaki uyumu iyi yapmak gerekiyordur yoksa kalkışta sorun olur.Debriyaja sonuna kadar basılır ve hafif gaz verilip yavaşça çekilirse arabayı düzgün kaldırmış olursunuz!









Merhaba, gerçekten de arabayı ilk çalıştırdığınızda ayağınızı debriyajdan çekerseniz araba birden hopluyor yavaş yavaş çekin ve üç dört araç boyu yol gittikten sonra muhakkak vitesi ikiye atın.



Sebep: Mesaj düzeni!




Alıntı

Vites nasıl değiştirilir?

Araba çalışır halde iken ayak gaz pedalından çekilmek sureti ile debriyaja sonuna kadar basılır ve araba vitese geçirilir.Sürat arttıkça orantılı olarak vites değişikliği yapılmalıdır.



Sebep: Alıntı soru düzeni!










Araba kullanırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus direksiyon hakimiyetidir. Islak zeminde olsun, çakıllı ve çukurlu zeminde olsun iyi bir sürüş gerekir ve pedaller, yokuşta kalkarken çok dikkatli kullanılmalıdır.



Sebep: Mesaj düzeni!




Alıntı

2. vitesten 1. vitese nasıl geçiş yapılır?

Düz vitesli otomobil kullanırken vitesi küçültmek için 2. vitesten 1. vitese geçişlerde vites kolu önce sola (direksiyon tarafına) sonra öne itilerek araç 1. vitese takılmış olur!









Eğer ayağınızı debriyajdan hızlı çekerseniz araba aniden patinaj ile kalkar ve o kadar ani kalkmayı da araç kaldıramaz, durur.



Sebep: Mesaj düzeni!




Alıntı

Aracı 2. vitese takarken ayağımızı gazdan çekmeli miyiz?

Araç hareket halindeyken debriyaja sonuna kadar basılır ve 2. Vitese takılır.Bu işlem sırasında ayak gaz pedalından çekilir!


Alıntı

Geri vites işlemi nasıl yapılır?

Değişen bir şey yok aynı şekilde debriyaja sonuna kadar basılır ve araç geri vitese takılır!


Alıntı

Vites nasıl atılır?

Vites arabanın gücünü belirler.Aracın hızına göre vites değiştirilir.Araç hızlandıkça vites kademeli olarak değiştirilir.Mesela 2.vitesi gerektiren bir hız ile 1.viteste gidilemez.Vites değişimi için debriyaja sonuna kadar basılmalıdır.Akabinde uygun vitese takılır yola devam edilir!


Alıntı

Fren ile debriyaj arasındaki uyum nasıl olmalıdır, ayağımızı debriyaj dan yavaş mı yoksa hızlı mı çekmeliyiz?

Fren arabayı acil durumlarda durduran bir sistemdir.Hareket halindeyken debriyaj ile frene birlikte basıldığında araç yavaşlar! Aracın kalkış vitesi her zaman 1.vitestir.(El freni indirilir.)Vites değiştirmek için ya da kalkışta debriyaja sonuna kadar basılır ve hafif gaz verilerek debriyajdan ayak yavaşça çekilir.Aniden çekilirse araba düzgün bir kalkış yapamaz, ani ve sarsıntılı bir kalkış olur ya da debriyaj gaz uyumu kalkışta sağlanamazsa araba durur.Ayrıca araç hareket halindeyken debriyaja yarım basmak debriyaj balatasının aşınmasına neden olur!





  • Basketbolda smaç nasıl basılır?


  • Gitarda 5'li akorlar nasıl basılır?


  • Oyuncak araba içine N ucu çevrilmiş mıknatıs konursa araba havada durur mu?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır?
Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/araba-calstrlrken-once-hangisine-baslr.html
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/araba-calstrlrken-once-hangisine-baslr.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content