İşletme mezunlarının iş olanakları nelerdir?

Açık ögretim işletme okuyorum fakat endişelerim var. Okusamda hiçbir işe yaramaz diye korkuyorum.Devir o şekilde bir devirki en iyi ...

Açık ögretim işletme okuyorum fakat endişelerim var. Okusamda hiçbir işe yaramaz diye korkuyorum.Devir o şekilde bir devirki en iyi üniversiteleri bitirenler açıkta.Fakat bana rahatlatıcı bişeyler söylemenizi umuyorum .Şu an ikinci sınıftayım ,okuyorum fakat çok güçlük yaşıyorum dersler kolay degil,birde üzerine hiçbir netice alamama korkusu tüm hayallerimi yıkıyor.Bana yol gösterirseniz sevinirim .
İşletme Kısmı mezunları aldıkları eğitim programının çerçevesi gereği, her türlü işletmede iş bulma olanağına sahiptirler...


Mezunlarımız endüstri kurumlarının yanı sıra hizmet sektöründe bankacılık, gezim, danışmanlık kuruluşları, denetim şirketleri, sigorta şirketleri, dış tecim şirketleri, ulaştırma şirketleri vb kurumlarında işe girebilirler....





Ek olarak mezunlar pazarlama,üretim,personel yönetimi,muhasebe,bütçe planlama ve finansman alanlarında çalişabilirler..


Hususi söktürün yanı sıra Merkez Bankası, Gömü Müsteşarlığı, Dış Tecim Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Ana para Piyasası Kurulu, Endüstri ve Tecim Odaları, Minik ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Birimi şeklinde kamu kurumlarında da emek verme olanağı da bulabilirler...

İşletme Kısmı Mezunları günümüzde en fazlaca bankalarda iş bulabilmektedir.





  • Psikoloji kısmı mezunlarının iş olanakları nedir?


  • Biyoloji kısmı mezunlarının iş olanakları nasıldır?


  • Anestezi kısmı mezunlarının iş olanakları nedir?










İşletme programı yapınak, çiftlik, banka, sigorta, maden şeklinde mal ve hizmet üreten kuruluşlarda üretimin daha verimli bir halde yapılabilmesi için izlenecek yollar mevzusunda çalışacak elemanları yetiştirir.

İşletme okumak isteyen bir kimsenin üstün bir genel bilimsel niteliği olan kabiliyete ve sayısal düşünme kabiliyetine haiz olması, matematik, sosyoloji, psikolojiye ilgi duyması ve bu alanlarda başarı göstermiş olması gerekir. Ek olarak, görevi gereği çalmış olduğu kurumdaki öteki personelle ve halkla sıkı ilişkiler içinde olduğundan bir işletmecinin sabırlı, anlayışlı, hoşgörü sahibi ve insan gereksinimlerine karşı duyarlı, fikirlerini başkalarına anlatabilme ve insanları inandırabilme gücüne haiz bir kimse olması, özetlemek gerekirse insanlarla etkileşimde bulunmaktan hoşlanması gereklidir.

İşletme eğitimini bitiren öğrenciler "Lisans mezuniyet belgesi" almaya hak kazanırlar ve "İşletmeci" ünvanı ile çalışılar.




Kendini iyi yetiştirmiş, toplumsal yönü güçlü ve yabancı dil bilen bir işletmeci iş bulma problemi yoktur. İşletme kısmı mezunları, hususi sektörden kamu kuruluşlarına kadar her türlü teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisine haiz, işletmede pazarlama, planlama, örgütleme ve denetim bölümlerinde teknik eleman ve yönetici olarak çalışabilirler


Ãş Olanakları




İşletme Kısmı mezunları aldıkları eğitim programının çerçevesi gereği, her türlü işletmede iş bulma olanağına sahiptirler...


Mezunlarımız endüstri kurumlarının yanı sıra hizmet sektöründe bankacılık, gezim, danışmanlık kuruluşları, denetim şirketleri, sigorta şirketleri, dış tecim şirketleri, ulaştırma şirketleri vb kurumlarında işe girebilirler....


Ek olarak mezunlar pazarlama,üretim,personel yönetimi,muhasebe,bütçe planlama ve finansman alanlarında çalişabilirler..


Hususi söktürün yanı sıra Merkez Bankası, Gömü Müsteşarlığı, Dış Tecim Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Ana para Piyasası Kurulu, Endüstri ve Tecim Odaları, Minik ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Birimi şeklinde kamu kurumlarında da emek verme olanağı da bulabilirler...









açık ya da örgün farketmiyordur iş kişinin kendisinde beyninde azminde bitiyordur anlatabildim mi arkadaşın biri kısmı terket temel bilimler oku insan ol demiş bu şekilde saçmalık olurmu yahu hıı insanlık hangi bölüm olursa olsun okumayla değil kişilikle elde edilir kişinin kendisinde insanlık yoksa hangi kısmı okumuş olduğu o kadarda mühim değildir kanımca bunun için şu şekilde bir söz vardır bir ihtimal duyanlar bilirler insanın biri oğluna vali olmuşsun fakat adam olamamışsın demiş saygısızlık ettiğinde zamanında. buna benziyordur sizinkisi ...!!! benim kişisel görüşüm herşey azimle çok çalışmayla elde edilir kişinin kendisinde biter vaka irade işi birazda. bende ekonomi mezunuyumdur fakat çok çalışmak lazımdır siz verinki karşılığını alabilesiniz devamlı bir umut vardır asla negatif düşünmeyin .......









Ilk olarak şunu belirteyim, eğitim yıllarını olabildiği kadar dolu geçirin, derslerinizde başarı göstermiş olun, yabancı dilinizi ilerletin, yeni yabancı diller öğrenin, bilgisayar yazılımcılığında ilerleyin ve derslerinizin içinde da bulunduğunu sanıyorum, işletmeler için ufaklı büyüklü bilgisayar programları yazın. Tatillerde lüzumlu olmasa bile ücretli ya da parasız yetişim yapın.

Şu demek oluyor ki özetlemek gerekirse "kendinizi donatın". Yeterince donanmış bir kişinin iş bulması daha kolaydır.

Master ya da ek eğitimlerle mesleğinizin çerçevesi dışına da çıkabilirsiniz. Kaymakam olamazsınız fakat ek eğitimler alarak bankalarda müfettiş konumuna zaman içinde yükselebilirsiniz, sigortacılık sektöründe çalışabilirsiniz. Danışmanlık firmalarında, bilgisayar sektöründe, bankalarda, yapınak dahil büyük ya da orta işletmelerde yönetici ya da alt bölümlerde çalışabilirsiniz.

İktisat bölümleri sanırım birazcık daha düşük puanla talebe alıyor ve mezunları finans sektöründe çalışabiliyor. İşletme ve İktisat kısmı mezunları sayı olarak o kadar da olsa donanımlı oldukça iş bulabilirsiniz. Kendinize güvenin.









Kaymakamda olursun mali müşavirde olursun bankacıda olursun muhasebecide hepsinin stajı ve imtihanı var zor bir ihtimal fakat zoru sevceksin ki üstesinden gelesin ben de işletme okuyorum mali müşavir olmak isterim araştırdım çoook zor koşulları var fakat zoru severim inandığım içinde üstesinden gelirim gelmek içinde eşşek şeklinde çalışırm o imtihanı başkası kazanabiliosa sende kazanırısn şahsen ben kendi adıma o şekilde düşünüyorum









2008 senesinde AÖF İşletme fakültesini bitirmiştim. Yazıhane Yönetimi ve Sekreterlik Bölümünden geçiş yapmıştım. İşletme diplomasını aldıktan sonrasında derhal askere gittim. Geldim ve tam 1 senedir işsizim. O denli çok yere müracaat yaptım ki... O denli mülakatlara girdim fakat olmuyor. 3-4 senelik muhasebe tecrübem olmasına rağmen krizi bahane ediyorlar ve işe almıyorlar. Alsalar dahi ya asgari ücret veriyolar ya da haklarını kısıtlıyolar. Kadın işletmecilerin şansı daha çok. Bizim yapabileceğimiz işler için genel anlamda bayanlar tercih ediliyor. Onların şansı daha çok.


Her tarafta iş bulma imkanımız var. Şundan dolayı hangi iş yeri olursa olsun o iş yerinde muhakkak evrak takip edeni,dosyalama yada muhasebe türünden işler muhakkak yapılır. Bu yüzden her alanda çalışabiliriz


Fakat bir o kadarda mezun var. üstelik kriz de bahane olunca ortaya çok fena sonuçlar çıkıyor...









İşletme ve ekonomi fakültesinden mezun olanlar kaymakam da ,müfettiş de(Banka müfettişi) olurlar.İktisat, İşletme,İktisadi ve İdari Bilimler,Siyasal Bilgiler,Hukuk Fakülteleri,Kamu Yönetimi bu fakültelerden mezun olanlar; ÖSYM tarafınca meydana getirilen Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) başarı göstermiş olmaları durumunda İçişleri Bakanlığınca yapılacak Kaymakamlık sınavına girebiliyorlardır.


İşletme

bölümünden mezun olan bir kişinin emek verme alanları hakikaten fakat hakikaten oldukça fazla geniştir. Hatta birçok işletmecinin boş kalma sebebi oldukça fazla seçenekten hangisini tercih edeceklerine bir türlü karar verememeleridir. Bu seçeneklerden en önemlilerini iki ana başlıkta toplayacak olursak, Hususi Sektör ve Kamu (devlet) Sektörü diyebiliriz. Devlet sektöründen başlamış olalım. Devletimizin kurumlarında çalışabilmek için KPSS sınavına girmek gerekir. Bu imtihan zor bir sınavdır sadece (tüm İİBF mezunları şeklinde) bu sınavdan alacağınız puanla girebileceğiniz 120 çeşit alan vardır. Şu demek oluyor ki KPSS oldukça yüksek bölgeleri hedefleyenler için birazcık zor bir imtihan fakat 120 alan çeşidinin 120'si de çok zor değildir. Bu bölümlerden yarısından fazlası oldukça yüksek olmayan puanlarla dahi rahatça girebileceğiniz yerlerdir. Bir de KPSS'den 90 ve üstü (bazı bölgeler için 85 ve üstü de yeterlidir) alarak girebileceğiniz bölgeler vardır ki bu alanların hususi sektörden çok çok daha iyi olduğu bilinmektedir. Başbakanlık, müsteşarlık, kaymakamlık şeklinde devletin mühim birimlerinde oldukça yüksek maaşlarla işe başlayabilir (2500-3500 TL), ek olarak devletin çalışanlarına sunmuş olduğu birçok imkandan yararlanabilir ve mesai koşulları yönünden çok daha azca zorlanabilirsiniz. Bu mesleklerde yükseldikçe maaşınız 4000-4500 TL civarına gelecektir.

Devlet bana gore değil, devlet çok tek düze (ki son saydıklarım için kesinlikle tek düze denmez),devlette yükselme noktası bir yere kadar, ben hususi bir şirkette üst düzey yönetici olmak isterim diyenler ya da ben tekrar ÖSS şeklinde çalışıp o puanları almakla uğraşamam diyenler için şimdi hususi sektörü de anlatayım.J Hususi sektöre girmek, girdikten sonrasında tutunabilmek zannedildiği kadar kolay değildir. Bunun için okurken kendinizi çok iyi yetiştirmiş olmanız, çeşitli eğitim programlarına katılıp, çeşitli sertifikalar almanız, İngilizce'yi Türkçe kadar iyi bilmekle kalmayıp, ikinci bir dili daha öğrenmeye başlamış olmanız gerekmektedir. Şundan dolayı işletme kesinlikle bir tek derslerde öğrenilen bilgilerin kafi olduğu bir alan değildir. Bu koşullarda olan bir şahıs evet iş bulabilir fakat bulmuş olduğu iş de emek verme temposu olarak oldukça yoğun ve zor olacaksa da alınan ücret çok tatminkar bir sayı olmayacaktır. Ben kendimden örnek vereyim. Yukarıda saydığım koşulların çoğunu okurken kendime kattığım için mezun olur olmaz hatta son finalimi dahi olmadan işe girdim. İşe girdiğim yerin bir yeni mezunun girebileceği en iyi ortam bulunduğunu ve bana çok iyi davrandıklarını söyleyebilirim. Sadece dostlar şunu ihmal etmeyin ki; hususi sektörde 5000 TL de maaş alabilirsiniz fakat bunu alabilmek için şirketinize minimum 25000-30000 TL şeklinde bir para kazandırmanız gerekir. Yeni işe giren yeni mezun bir şahıs de bu paraları kazandıramadığı şeklinde, deneyimsizliği de cabası olduğundan düşük bir ücret alabilecek ve bunu da hak etmesi için tabiri caizse süründürülecektir. Söylediğim şeklinde ben çok iyi insanlarla çalıştım fakat bu anlattıklarım hususi sektörün acımasızlığıdır. İnsanlar çok iyi olsa da bu süreç oldukça fazla değişmiyor. Şundan dolayı maalesef ki siz ben bu kadar işi yapamam dediğinizde ya da ben bu iş için girmedim ki bu söyledikleriniz benim yapmam ihtiyaç duyulan işler değil dediğiniz anda yerinize başkasının bulunması an meselesidir. Hele bir de çok kurumsal bir şirkette değilseniz o süre iş tanımınız ya da mesai saatiniz diye bir şey yoktur size söylenen her iş yapmak zorundasınızdır fakat buna sesinizi çıkaramazsınız. İşte bu tip nedenlerden dolayı ben de işi bıraktım :) ve yüksek lisansıma yoğunlaştım.

Bunların haricinde işletme mezunu ne yapar derseniz; yüksek lisans ve doktora yaparak bilimsel niteliği olan bir kariyer çizmek de bir seçenektir. (bu bir tek işletme için değil her bölümde mevcuttur.) Anadolu'da birçok yeni üniversitenin açılmasıyla bu konudaki kontenjanlar oldukça artmıştır.

Başka bir seçenek olarak da girişimciliği söyleyebilirim. Doğal olarak ki bunun için de işletme mezunu olmak koşul değildir fakat girişimcilikle ve yeniliklerle ilgili dersler de görüldüğü için işletme mezunlarının ufku birazcık daha genişleyebilir. Yukarıdakilerin içinde kararsız iseniz ve hakikaten devletimizde olmayan yeni bir ürün fikrine haiz iseniz şartları uygun hale getirip (maddi-manevi), bu fikrinizi hayata geçirmenizi tavsiye ederim. Şu demek oluyor ki illa ki hususi şirket hevesi olanların bu alanda daha çok maddi kazançla daha özgür bir halde çalışabileceğini ve bununla beraber ülkemize de bir yenilik katarak gelişmemizi sağlayacağını söylemek mümkün. Şu demek oluyor ki işletme mezunu olup, yeni bir fikriniz var ise bunun peşinden gitmeniz de tavsiyelerim içinde doğal olarak kazandıktan sonrasında. :)

Kamu sektöründeki ve hususi sektördeki ücretlerden yukarıda bahsetmiştim. Girişimcilikte eğer ki ürün başarılıysa aklınızın almayacağı kadar çok para görebilirsiniz. Bilimsel niteliği olan kariyerde ise başlangıç maaşınız ortalama 1500 TL, eğer profesör olabilirseniz 3500-4000 TL içinde olup maaşınızın 4-5 katını hususi şirketlere yaptığınız danışmanlıklar ile kazanabiliyorsunuz.









"İşletme Fakültesi mezunları, birazcık da donanımlı iseler devletimizde iş bulabilmektedirler. Günümüzün en popüler mesleklerinden biridir diyebiliriz.


Sadece şunu belirteyim, eğitim yıllarını olabildiği kadar dolu geçirin, derslerinizde başarı göstermiş olun, yabancı dilinizi ilerletin, yeni yabancı diller öğrenin, bilgisayar yazılımcılığında ilerleyin ve derslerinizin içinde da bulunduğunu sanıyorum, işletmeler için ufaklı büyüklü bilgisayar programları hazırlayın. Tatillerde mecburi olmasa bile ücretli ya da parasız yetişim yapın.

Şu demek oluyor ki özetlemek gerekirse "kendinizi donatın". Yeterince donanmış bir kişinin iş bulması daha kolaydır.

Master ya da ek eğitimlerle mesleğinizin çerçevesi dışına da çıkabilirsiniz. Kaymakam olamazsınız (bunu soranlar da vardı) fakat ek eğitimler alarak bankalarda müfettiş konumuna zaman içinde yükselebilirsiniz, sigortacılık sektöründe çalışabilirsiniz. Danışmanlık firmalarında, bilgisayar sektöründe, bankalarda, yapınak dahil büyük ya da orta işletmelerde yönetici ya da alt bölümlerde çalışabilirsiniz.

İktisat bölümleri sanırım birazcık daha düşük puanla talebe alıyor ve mezunları finans sektöründe çalışabiliyor. İşletme ve İktisat kısmı mezunları sayı olarak o kadar da olsa donanımlı oldukça iş bulabilirsiniz. Kendinize güvenin. "


Ben Örgün olarak dış tecim okumayı düşünüyorum. Bu kısmı bitirdikten sonrasında işletmeye geçiş yapmayı ve lisansımı işletmede tamamlamayı planlıyorum. İyi derecede yabacı dilim var ve kendime güveniyorum. Başarı ona en fazlaca ve en uzun süre inananındır... ümitsiz olmayın, Hedeflerinizi çizin ve o hedefte azimle sabırla ilerleryin. HErşey kendimizde biter ilkin biz kendimize inanalım kendimize güvenelim . Karamsarlığa kapılıp maça 1-0 yenik başlamayalım.


AYRICA İNSANLARI YÖNLENDİRİRKENDE LüTFEN KENDİ KARAMSARLIĞIMIZI BAŞKALARINA YANSITMAYALIM... Burada eminimki istedikten sonrasında bu bölümde başarı göstermiş olamayacak kimse yok yeterki isteyelim. Karamsar olan arkdaşlarla silkinip kendilerine gelsinler ve azimli bir halde çalışmaya başlasınlar. Tanrı kimsenin alın terini, anlının terini karsılıksız bırakmaz arkdaşlar. Tüm arkdaşlara başarılar arzuluyorum . Ümit ederim azimli bir halde çalışır ve istediginiz yere gelirsiniz. İyi günler...






  • Psikoloji kısmı mezunlarının iş olanakları nedir?


  • Biyoloji kısmı mezunlarının iş olanakları nasıldır?


  • Anestezi kısmı mezunlarının iş olanakları nedir?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: İşletme mezunlarının iş olanakları nelerdir?
İşletme mezunlarının iş olanakları nelerdir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/isletme-mezunlarnn-is-olanaklar-nelerdir.html
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/isletme-mezunlarnn-is-olanaklar-nelerdir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content