KAYIT 128 (Kur’an-ı Kerim Okunuyor) (A’raf Suresi 146, 147, 148, 149. Âyetler) ...

KAYIT 128 (Kur’an-ı Kerim Okunuyor) (A’raf Suresi 146, 147, 148, 149. Âyetler) Aziz cemaat, nurlu Müslümanlar… Şimdi İmam Efendi’nin okuduğu...


KAYIT 128

(Kur’an-ı Kerim Okunuyor)
(A’raf Suresi 146, 147, 148, 149. Âyetler)

Aziz cemaat, nurlu Müslümanlar…
Şimdi İmam Efendi’nin okuduğu mihrabiye Kur’anında, Âyetinde…

Bugünkü vaaz mevzumuzun haricinde, çook büyük bir Âyeti Kerime, ondan bahsetmeden geçmeyeceğim.
Âyet-i Kerimede, hepimiz ancak Allah Kelamının, Resulullah (s.a.v.)’ın mübarek ağzından gelen Allah Kelamının ki Cebrail (a.s.) Resul’ün mübarek kalbine ilhâm etmiştir, seslerin güzelliğinden hepimiz daldık, Allah kelamı olduğu için. Fakat içindeki manaları, tabi içinizde hepiniz bilmezsiniz, diyor ki Cenab-ı Allah onda: Benim için kullarım, Yarattığım Kullarımın hepsi birdir. Yani tartı itibariyle, göz itibariyle, kulak itibariyle, el ayak itibariyle hepimiz birbirimize eşitiz. Hepimizin kulağı var, gözü var.

Bir de ikinci, asıl içine Koyduğum Nur-u Resulullah (s.a.v.) ki bütün kafirinde, dinsizinde, imansızında bu var biliyorsunuz, söylemiştim size eski vaazlarda. Bunu kıymetlendirip, Benim Esmamın güzelliklerini ortaya çıkaran, hakiki gabya inanlar, yani yu’minune bil ğayb, ki sizin gibi secdeye başını koyanlar, onlarda bambaşka bir şey tecelli eder Diyor. (Cenab-ı Hak)
Yapmayanlar, yapmadıklarının cezasını görürler. Bir adam dese ki ben yemek yemeyeceğim cezasını kendi görür; zayıflar, hasta olur, gider gürültüye.

Bir adam hasta olsa, ben efendim doktora gitmeyeceğim, ilaç kullanmayacağım.. Çünkü Âyet-i Kerime ile farzdır; hasta olduğunuz zaman tedavi olunuz! Emirdir bu. İnat etmek münafık işidir. İki defa inanırsın, münafık demek, Allah’ı inkara bilmeden ayak basmış adam demektir, maazAllahu Teala..
Ben çok Müslümanlar biliyorum, Müslüman diye geçinir, fakat münafık hududundan geriye gelmemiştir. Allah muhafaza Buyursun.

Onun için, bundan kurtulabilmek için, yine Resulullah s.a.v. Hadisleri ile mervidir; “Kul euzu birabbil Felaki min şerri ma halak”…

Kuleuzubirabbinnasmelikinnas… Yo yo yoo..
“Kul euzu birabbil Felaki min şerri ma halak”…
Böyle yavaş yavaş okuyup yutun.
“Efendim ne olurmuş yutmak”
Bi şey olmaz oğlum, hava yutacağına bunu yut!
Söyleyin, boş zamanlarınızda etrafınıza şööyle okuyun.
Bunlar insanın tefrikaya, münafaklığa gideceğinden korur, Allah bunu…

Resulu s.a.v. Efendimize bile sihir yaptılar. Cebrail a.s. geldi. Başları ağrıyordu, mübarak reesleri, geldiği zaman, Allahumme erkeyk diye başladı Cebrail a.s. Âyeti Kerime değil bu, konuşuyor.

“Erkeyke” Arapçada efsunlamak demek. Hani efsunla..
“Allahumme erkeykk”, “Allah’ın izniyle seni efsunlarım ya Muhammed (SallAllahu Aleyhi Vesellem). Bu Âyeti Kerimeyi:
“Kul euzu birabbil Felaki min şerri ma halak ve minşerri…”
“Kul euzu birabbinnas…”
Bunları okuyun!
Ne çıkar deme oğlum.
Ne çıkar demek lazımsa benim demem lazım.
Dinsiz olmak lazımsa bayrağı benim açmam lazım.
Doktorum, şuyum, buyum…

Ben gidiyorum işin içinde bir şey var. Ne varmış? Burada söylenmez oğlum. Sen de bunları, tefrikadan kurtarır seni.
Ama efendim sabahtan akşama kadar da Kul Euzu okunmaz. Günde iki üç defa, hatırına geldikçe.
Ama ben illa yapacağım… O zaman çıldırırsın. Her şeyin ifratı, İslamiyette haramdır. Haram demek, verilen usulün haricine çıkmaktır. Efendim işte bir okka ekmek ye. Yok efendim ben on okka yiyeceğim. Olmaz, öküz bile yemez on okkayı. İtidal.
O nuru bulup da, bizim gibi işte, bulduk güya, Allahu Alem.. Bulduk ya…
Yarın âhirete gittiğimiz zaman, çıkacağız Huzûra.. hesaplar mesaplar makinalar felan defterler, uuu kıyâmet kâtipler işleyecek hepisi işleyecek kalkacağız tertemiz.

Hadi git cennete,



Cehenneme,

Cehenneme gitmek de bir hüner, çünkü temizlenmektir.
Zati insan olmayana: “Men lem yekun insanen la ya’rifu kadru’l-insan”
“İnsan olmayan, İNSAN’ın kadrini bilmez.”

İnsanlık iki ayağının üzerinde… maymunlar da duruyor oğlum. İnsan başka.
Bunu yaptı mı cennete.
Eee, sen zaten yaptıktan sonra, ALLAH söz vermiş cennete gideceğim. Bunun kıymet neresinde?
Bana bir ihsan mı yapmış.
Şunun şunun şunun şununu yaptı mı, gâyet tabi cennete gideceksin, yani azab görmeyeceksin.

Şu şu şu şu edebsizliği de yaptıysan cehenneme gidersin.
Burda ALLAH'ın ihsânı yok, Âyet-i kerimede söylüyor, çok dikkat buyurun. İhsan başka bir şeydir.
Yine bir Hadis-i Kudsîde bir insanın biri mü’minler bizim içimizdeki gibi mü’minlerden birisi âhirete intikal etmiş.
Hesaplar görülmüş şunlar bunlar gelmiş Huzûr-u ilâhiyeye.

Melekler demişler ki: “Yâ İlâhî bu kulun tertemiz hiçbir lekesi yok!”

“Sâhi mi?”

“Yok Efendim, aha tertemiz”

Kul da çıkmış: “Yâ RABBi demiş. Ben emirlerini yerine getirdim, kânunlarını yerine getirdim, Peygamberinin söylediklerini yaptım, zîna yapmadım, haram yemedim, bütüüün emirlerin yerli yerine geldi, namussuzluk etmedim!”demiş. Ya Rabbii..

Bak ellerine.. “Bela kadirîne 'ala en nusevviye benânehu.”
Casus parmak da diyecek (şehadet parmağı) “evet Yâ RABBi tertemiz elleri bak yâ İlahî!”

Cenâb-ı ALLAH: “Peki tertemizse götür cennete!” diyecek.
“Ama kulum ellerin bommboşşş!” Diyecek.

Hah işte bu bomboşluk, o boşu dolduracak ALLAH'ın ihsânıdır.
İhsan, namaz kılmak, oruç tutmak, haram yememek, gıybet yapmamak, efendim şu kadar ibâdet yapmak, hacca gitmek, şunu yapmak, bunu yapmak, öteki câmi yaptırmak köprü yaptırmak...
Yooo yooo yo ihsan gelmez.

İhsan ALLAH'ın seçkin kullarına gelir.
Bakınız şimdi oradan güneş giriyor.
Güneşin yedi rengi vardır biliyorsunuz.
Bir billur getirirseniz, billurdan geçti mi renkler görülmeye başlar.
Onun için ALLAH’ın ihsanı muayyen kullara vurur.
“Ama Efendim biz?”
Bizde de var… sende de menşurunu aç oğlum…. Hepimize gelebilir.

İhsan geldi mi, ihsan demek ALLAH’ın Nûrunun bir insanda tecellî etmesidir.
O nur geldi mi, göbek at oğlum, bitti kurtuldun.. Göbek at, âhirette at, dünyâda at korkma artık.
Çünkü bu nûru verdiği insana “geri almam” diyor cenâb-ı ALLAH ahaa Âyet-i Kerîme.
Bir zamanlar gelecek diyor Kur'ân-ı Kerim’de Âyet-i kerimede,
“Herkes burnu yukarı kalkacak kibir hâline gelecekler” diyor,“kibir Bana âittir, El Mütekebbir Esmâsı Bana âittir. Ben kuluma da El Mutekebbirlik kibirlilik verdim amma Benim karşımda Benimle yarışa çıkmasın hududu dâhilinde verdim. Onun tahammülünü onun Bana karşı bağlılığını ölçmek için verdim.”

Onun için kimde tecellî ederse bu şey, ihsan, o bambaşka bir insandır.

İhsan kimde tecellî ederse o adam hayırsever olur.
Hayırseverlik; cömertlik, toplum severlik, cemiyet severlik, insan severlik değildir.
Bunlar takdir edilir, cömert insan her şeyini verir; câmi yaptırır, köprü yaptırır, bilmem efendim mektepler yaptırır, hastaneler yaptırır, bu hayırseverlik değil oğlum.

Bu İnsan severlik, toplum severlik, cömertliktir.
Hayırseverlik bambaşka bir şey.

ALLAH’ın ihsânı tecellî eden kullarında görülür.
Hayırseverliği târif etmeye imkan yok.
Verdiğini nereye gidiyorsa giden yer bilmeyecek kimden geldiğini, verilen yerden yardım edilecek, adama gittiği zaman o da bilmeyecek nerden geldiğini ki küçülmesin diye.

İnsanlar, küçüklük bayağılık hissi hissettikleri zaman küfre girerler maazAllâhu teâlâ.
Şu kapıda dilenenlerin hepsi küfürdedir.
Vallâhi de billâhi bu kürsüden aşağı inmeyim.

Çünkü ALLAH’tan başka tarafa el uzatmak İslâm kârı değildir.
Hele sokaklarda var bâzıları ALLAH rızâsı için… Yahu sokakta pis yerde oturmuş sidik yerinde ALLAH’ın ismini anıyor.
Geçen adamın cebinde para yok ALLAH için canını verir sen ne selâhiyetle o müslümanın rencide ediyorsun kalbini.

Onun için aziz cemaat aziz Müslümanlar hayırseverlik insanın, benim içimde para yokken şu cüzdan var ya hani cepte durur, bunun içinde hapsedilmiş.

Bugünkü dünyâda hayırseverlik şu cüzdanımız var ya erkeklerin kimisinde binlerce beşyüzlerce, bir şey yok, belki on onbeş lira var. Buna hapsedilmiştir.

Hayırseverlik cebimizde hani şeyler vardır bozuk para cüzdanı aha ondadır hayırseverlik(!)
Bu hayırseverlik değil buna kepâzelik denir.
Hayırseverlik şimdi dünyâdan kalkmıştır.

Hayırseverliği efendim târif et bana?
Ben târif edemem yalnız size bir hâdise anlatacağım.
O hâdise hayırseverliği îzaha kâfidir.

Bundan 28-27 sene evvel kaç sene oldu Erzincan felâketi olalı?
Aşağı yukarı 26-27 sene oluyor.
Bulunduğum yerde zenginler var, aldık yanımıza iki adam bir de torba gittik “Efendi işte aha işte şöyle 90 bin kişi öldü Erzincan’da haaaa şakası makası yok”
Para topluyoruz topladık bir buçuk saatin içinde ondörtbin lira topladık o zamanın parasıyla.

Tabi ben lakırdı, açtım torbaların söyle söyle söyle, söyle söyle herifler de… hemen bankaya telledik.

Geldim akşam üzeri güneş batıyor eve küçücük bir evde kalıyorum abdestim de vardı bir de ezan okunuyor, câmi de yakın.
Bir namaz kılayım dedim.
Üç rekatı kıldık, selâm verdik, kalktık iki son rekat sünnetine o da bitti. Ellerimi kaldırdım kapı “tak tak tak tak” vuruldu.
Zâten Kapı da şöyle hanım gitti açtı, bir çocuk onbir yaşlarında.

Çok dikkat edin aziz cemaat bunu ben hiç kimseye söylemem!
Aha şimdi bak kaç senedir ağzıma geldi de söylüyorum:“Doktor bey evde mi?” dedi çocuk. Duyuyorum ben.
“Evde oğlum!” dedi kalktım ben hemen: “Buyur evlâdım!”dedim.
Bir zarf verdi bana. Üstü yazılı kapalı: “Doktor bey dedi bunu babam gönderdi” elime verir vermez kaçtı çocuk.

Yâni o kadar ki, çocuğun sîmâsını bile kafama nakşedemedim.
Açtım bende, içinde hâlâ saklarım o mektubu bir kağıt üzerine çizgili böyle mektep çocuğu yazısı ile herhalde babası söyledi bilmiyor yazıyı “Doktor bey diyor, ben diyor bir işçiyim. Yedi senedir felcim diyor, beni siz hiç görmediniz diyor, hiçbir yerden gelirim yok diyor, bir karım var bir de bu mektubu getiren oğulcağızım var diyor. Ya yemek buluyoruz ya bulmuyoruz!”

Bulamadım evini herifin ki yardım edeyim.

“Yastığımın altında dedi elli kuruşum var dedi onu da zarfın içine koymuş, kimseye söyleme ALLAH rızâsı için bu hayırda, bu çorbanın içinde benim de tuzum bulunsun ne olur diyor doktor bey!”

Aha hayır bu oğlum.

Bundan güzel târif hayırın târifi yoktur.

(Devamı sonraki kayıttadır…)[fb_vid id="10152967181034751"]

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: KAYIT 128 (Kur’an-ı Kerim Okunuyor) (A’raf Suresi 146, 147, 148, 149. Âyetler) ...
KAYIT 128 (Kur’an-ı Kerim Okunuyor) (A’raf Suresi 146, 147, 148, 149. Âyetler) ...
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t15.0-10/p180x540/10876320_10152967188349751_1419447455_n.jpg?oh=2acd4f64302fd28b525af52b7941379a&oe=5A4B0FEF
Ders Kitapları Konu Anlatımı
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/09/kayit-128-kuran-kerim-okunuyor-araf.html
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/09/kayit-128-kuran-kerim-okunuyor-araf.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content