Beden Eğitimi Nedir

Gövde Eğitimi Nedir ? Gövde Eğitimi, kişinin fizyolojik aktiviteler vesilesiyle, psikomotor, bilişsel ve toplumsal alanda gelişimine katkıd...

Gövde Eğitimi Nedir ? Gövde Eğitimi, kişinin fizyolojik aktiviteler vesilesiyle, psikomotor, bilişsel ve toplumsal alanda gelişimine katkıda bulunan bir süreçtir.

İnsanın, cemiyet kurallarına uygun olarak yaşaması, birbiriyle olan ilişkilerinin iyi örneğini verebilmesi, yardımsever, insan haklarına saygılı, dürüst davranması, akıllı, ruhsal ve fizyolojik yapı itibariyle sıhhatli olmasıyla bağlantılıdır.

Gövde Eğitimi, insanoğlunun sosyalleşebilmesi ve kişiliğini bulup doğru bir çizgi üstünde yol almasında büyük bir rol oynar. Özetlemek gerekirse gövde eğitimi, kişinin gövde sağlığını, ruh sağlığını, gövde becerilerini geliştirmeye yönelik, gerektiğinde çevresel koşullara ve iştirakçilerin özelliklerine nazaran değiştirilebilen esnek kurallı oyuna, jimnastiğe, spora dönül alıştırma ve çalışmaların tümünü kapsayan geniş tabanlı bir faaliyettir.

Gövde eğitimi, kişinin, gelişme gelişme davranışlarını elde eden kuvvetli bir eğitim alanıdır.
Gövde eğitimi, kişinin gövde ve ruh sağlığının gelişmesi için meydana getirilen hareketlerin bütünüdür.


Spor Nedir ?

Spor, resmi kurallara bağlı ve birbirleriyle rekabet halinde olan bireyler tarafınca meydana getirilen(oynanan) fizyolojik aktiviteler bütünüdür.
Spor, gövde eğitimi faaliyetlerini özelleştirerek türlü branşlarda somutlaşmış, üst düzeyde yapıldığında fizyolojik, ruhsal, güzel duyu, teknik özellikleri lüzumlu kılan yarışmaya dayalı ve katı kurallarla çevrili bir faaliyettir.
Görünürdeki en çarpıcı gayesi (gövde eğitimi ile taşımış olduğu eş maksatlar haricinde) yarışmak ve kazanmaktır.

Gövde Eğitimi v Spor Dersinin Genel Maksatları

1.ATATÜRK’ ün ve düşünürlerin gövde eğitimi ve spor mevzusunda söyledikleri sözleri açıklayabilme.
2.Tüm organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirebilme ve geliştirebilme.
3.Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme.
4.iyi duruş alışkanlığı edinebilme.
5.gövde eğitimi ve spor ile ilgili temel bilgi , beceri, tavır ve alışkanlıklar edinme.
6.Ritm ve müzik eşliğinde hareketler yapabilme.
7.halk oyunlarımızla ilgili bilgi ve beceriler edinme ve bu tarz şeyleri uygulamaya istekli olabilme.
8.ulusal bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini kavrayabilme, törenlere katılmaya istekli olabilme.
9.gövde eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak özgür zamanlarını spor faaliyetleriyle değerlendirmeye istekli olabilme.
10. emel sıhhat kuralları ve ilk yardım ile ilgili bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme.
11. tabiatı sevme, temiz hava ve güneşten faydalanabilme.
12. ortaklaşa iş içinde çabalama ve beraber davranma alışkanlığı edinebilme.
13. Vazife ve mesuliyet alma, lidere uyma ve liderlik yapma.
14. Kendine itimat duyma, yerinde ve acele karar verebilme.
15. Dostça oynama ve yarışma, kazananı takdir etme, kaybetmeyi kabullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme.
16. Demokratik yaşamın gerektirdiği tavır ve alışkanlıklar kazanma.
17. Kamu kaynaklarını iyi kullanma ve koruyabilme.
18. Spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu tarz şeyleri gereği şeklinde kullanabilme.

Gövde Eğitiminin Fizyolojik Gelişimindeki Görevi

Bireylerin fizyolojik gelişimlerine katkıda bulunmak yalnız gövde eğitimine özgü bir amaçtır. Hareket, kişinin doğasında vardır. Hareket sisteminin temelini ise etken olarak kaslar, edilgen olarak da kemikler oluşturur. Hareket bunların daha kuvvetli olmasına destek sağlar. Doğrusu, fizyolojik etkinlikler düzgüsel kas ve kemik gelişimi için mecburi olmaktadır. Bununla birlikte gövde eğitimi faaliyetleri, kemik özgül ağırlığını ve bağ dokuların esnekliğini arttırarak bu tarz şeyleri baskı ve gerginliklere karşı sağlamlaştırır. Gövde eğitimi faaliyetleri tertipli olarak yapıldıklarında, organizmanın fizyolojik uygunluğunu ve dayanıklılığını buna bağlı olarak iç organların fonksiyonlarını geliştirir. Bu şekilde organizmanın farklılık gösteren koşullara daha kolay uyum sağlaması ve yorgunluğa karşı koyma gücü artar. En fazla tesir, becerilerin gelişmesi, kassal hareketle verimliliğin artması, bu nedenle kassal güç ve dayanıklılığın artmasında görülür.

Fizyolojik Psikomotor Gelişimdeki Görevi

1. Kalp-Dolaşım Sisteminin Dayanıklılığı : Kassal dayanıklılığın bir öğesidir ve kalbin, akciğer dolaşım sisteminin uzun süre devam eden orta ve yüksek şiddetteki faaliyetleri verimli bir biçimde yapabilme kabiliyetidir.
2. Kas Kuvveti : Fizyolojik olarak kuvvet, kütlenin ve hızın ürünüdür. Biyolojik açıdan ise kuvvet, kas hareketleri ile dirençlere karşı koyma ve onları aşabilme kabiliyetidir.
3. Kas Dayanıklılığı : Dayanıklılık, yorgunluğu karşın etkinliğe devam edebilmektir.
4. Esneklik : Vücudun değişik eklemlerinin tüm hareket kendi alanında eklemler çevresinde hareket etme kabiliyetidir.
5. Vücut Kompozisyonu : Vücuttaki yağ hacmi ve yağsız vücut hacmi vücut kompozisyonunu oluşturur.
6. Koordinasyon : Karmaşa hareketlerin gerçekleştirilmesinde kasların muhteşem uyumlu emek vermesi anlamına gelmektedir.
7. Denge : Statik ya da dinamik hareket esnasında, vücudun istenen pozisyonu sağlayabilmesi kabiliyetidir.
8. Sürat : Aynı hareketi başarıya ulaşmış ve süratli bir biçimde yapabilme ya da kısa bir mesafeyi mümkün olduğunca kısa bir sürede tamamlayabilme kabiliyetidir.
9. Çabukluk : Bir noktadan diğerine hareket ederken, vücudun yönünü mümkün olduğunca süratli, akıcı, kolay ve kontrollü bir biçimde değiştirebilme kabiliyetidir. Özetlemek gerekirse, kişinin pozisyonunu değişiklik yapma hızı ile ilişkilidir.
10.Güç : Kısa süre içinde maksimum efor kabiliyetidir.

Zihinsel Gelişimindeki Görevi

Eğitimin yelpazesinin tüm alanlarınca paylaşılmış olduğu şeklinde gövde eğitimi de bilginin birikimi ve iç görü ile anlaşılmasını sağlar. Bilginin edinilmesi, anlaşılması ve iç görü kazanma zihinsel gücün malzemesini oluşturur.

Gövde eğitimi vesilesiyle fert, sıhhat ilkeleri ve hareketin yaşamdaki önemini kavrar.

Duygusal Ve Toplumsal Gelişimindeki Görevi

Duygusal ve toplumsal gelişim birbiriyle karşılıklı etkileşim halindedir.

Her gövde eğitimi etkinliği toplumsal bir deneyimdir ve genellikle duyguları geliştirir. Bu etkinlikler yardımıyla fert, duygularını ifade etme olanağı bulur. Saldırganlık, hiddet, utangaçlık, kıskançlık vb. hislerinde boşalım sağlar, bu tarz şeyleri denetim etmeyi sağlar.

Gövde eğitimi faaliyetleri kişilik gelişimine de katkıda mevcuttur.

Gövde eğitimi faaliyetleri bireyde ; kurallara uyma, başkalarına ait haklarına saygı, yardımlaşma, işbirliğine dayalı yaşam şekli şeklinde alışkanlıklar kazandırır.

Toplumsal Yönüyle Spor

Gövde eğitimi ve sporun temel gayesi, insanoğlunun gövde ve ruh sağlığını geliştirmek, iradesini kuvvetli kılmaktır.

Gövde eğitimi ve spor iradeyi güçlendirerek, insanoğlunun kendi kendine güveninin gelişmesi ve benliğinin olgunlaşmasını sağlar. Kişinin gizli saklı kabiliyetlerini ve yapıcı yönünü harekete geçirerek fizyolojik gelişmenin yanı sıra ruhsal ve toplumsal gelişmeyi ihtimaller içinde kılar. Püberte (yeni gelişme) döneminde fizyolojik gelişmenin durmasına karşılık kişiliğin olgunlaşması, ruhsal ve toplumsal gelişme devam eder.

Kişiler arasındaki ilişkileri çoğaltmak, grup çalışmasını kolaylaştırmak, karşılıklı dayanışmayı sağlamak, kişiyi topluma kazandırmak ve sosyalleşmesine katkıda bulunmak, sporun gaye ve yararları içinde sayılabilir.

Daha geniş kapsamıyla ele alındığında sporun, suçlu, engelli vb. şeklinde sorunlu insanların toplumsal hayata uyum sağlamalarında mühim rol oynadığını söyleyebiliriz.

Toplumu oluşturan bireylerin, hem genç hem de yaşlı kesimi için mühim bir mevzu olan özgür zamanların değerlendirilmesinde spor, çok kıymetli bir ilgi alanıdır.

Sportif etkinliklerin gelişmesinde, yapılmasında rol oynayan toplumsal ve ekonomik etkenleri şu şekilde sıralayabiliriz :
· Kitle haberleşme-iletişim araçları.
· Gelir düzeyinin yüksekliği.
· Boş zamanların varlığı.
· Genel ekonomik vaziyet.
· Nüfusun toplumsal gelişmişlik şartları, toplumsal ve kültürel düzeyin yüksekliği.
· Toplumsal statünün eğitim yöntemiyle elde edilmiş olması.
· Kişilerin sosyalleşme şartları.
· Toplam nüfus içinde genç yaşlı oranı.
· Spor için uygun bir altyapının olması.
· Toplumun toplumsal, ekonomik ve kültürel hedeflerinin belirlenmiş ve toplumsal bütünleşmenin gerçekleşmiş olması.

Bu faktörlerin bir araya gelmesi ülkenin toplumsal gelişmişlik düzeyinin artması sağlar.
Uluslar arası ilişkilerin düzenlenmesinde spor, diplomatik bir araç olarak değerlendirilmektedir.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Beden Eğitimi Nedir
Beden Eğitimi Nedir
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/beden-egitimi-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/beden-egitimi-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content