Yaşam öyküsü yazarken nelere dikkat edilmelidir? Tecrübe etme nasıl yazılır? Yaşam öyküsü ya da tecrübe etme yazarken nelere dikkat ...
Yaşam öyküsü yazarken nelere dikkat edilmelidir?
Tecrübe etme nasıl yazılır?
Yaşam öyküsü ya da tecrübe etme yazarken nelere dikkat etmeliyim?
Tecrübe etme nasıl yazılır?
Yaşam öyküsü ya da tecrübe etme yazarken nelere dikkat etmeliyim?
Tecrübe etme
GİRİŞ
1. Arkadaşımın doğum yeri ve zamanı
a) Ailesi hakkında kısa bilgi b) Ailenin kaçıncı evladı olarak dünyaya geldiği.
2. Ailenin çocuklarıyla ilgili beklentileri, hayalleri.
GELİŞME
1. Çocukluk periyodu
- a) Okul öncesi (ilgileri, oyunları, oyuncakları, korkulan, lukları vb.)
- b) İlkokul yaşamı (Kayıt, okulda ilk gün, başarıları, başarı- sızlıkları, dostlarıyla geçimi vb.)
- c) Ailesinin ve kendisinin geleceğe yönelik fikirleri.
2. İlkokuldan sonraki tahsil periyodu
a) Ortaokula başlaması ve devamı.
- — Derslerdeki başarı şartları, sevilmiş olduğu ve sevmediği dersler.
- — Ders dışı faaliyetleri, zevkleri.
- — Okumaya ve yazmaya karşı olan ilgisi ya da ilgisizliği.
- — Biyolojik, ruhsal, sosyolojik gelişmeler vb.
- — Ders şartları
- — üniversiteye hazırlık
- — Netleşen idealleri.
- — Kişiliği, çevresiyle ilişkileri, eğilimleri, kabiliyetleri vb.
SONUÇ
1. Ailesinin ve çevresinin arkadaşımla ilgili devam eden ya da farklılık gösteren beklentileri.
2. Arkadaşımın idealleri çerçevesinde gösterdiği kararlı- lık.
Sebep: İç başlık.
Şiir yazarken nelere dikkat edilmesi gerekir?
Kompozisyon yazarken nelere dikkat edilmelidir?
Hatıra yazarken nelere dikkat etmeliyiz?
Bu ileti 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
GİRİŞ
1. Arkadaşımın doğum yeri ve zamanı
a) Ailesi hakkında kısa bilgi b) Ailenin kaçıncı evladı olarak dünyaya geldiği.
2. Ailenin çocuklarıyla ilgili beklentileri, hayalleri.
GELİŞME
1. Çocukluk periyodu
- a) Okul öncesi (ilgileri, oyunları, oyuncakları, korkulan, lukları vb.)
- b) İlkokul yaşamı (Kayıt, okulda ilk gün, başarıları, başarı- sızlıkları, dostlarıyla geçimi vb.)
- c) Ailesinin ve kendisinin geleceğe yönelik fikirleri.
2. İlkokuldan sonraki tahsil periyodu
a) Ortaokula başlaması ve devamı.
- — Derslerdeki başarı şartları, sevilmiş olduğu ve sevmediği dersler.
- — Ders dışı faaliyetleri, zevkleri.
- — Okumaya ve yazmaya karşı olan ilgisi ya da ilgisizliği.
- — Biyolojik, ruhsal, sosyolojik gelişmeler vb.
- — Ders şartları
- — üniversiteye hazırlık
- — Netleşen idealleri.
- — Kişiliği, çevresiyle ilişkileri, eğilimleri, kabiliyetleri vb.
SONUÇ
1. Ailesinin ve çevresinin arkadaşımla ilgili devam eden ya da farklılık gösteren beklentileri.
2. Arkadaşımın idealleri çerçevesinde gösterdiği kararlı- lık.
YORUMLAR