Eğitici Drama Uygulamaları Nedir

A. SAYILARI ÖÄžRENİYORUM: Öğretmen eline almış olduğu minik bir topu belli bir sayıya kadar elinde atıp tutarak saydırır. Hemen sonra herhan...

A. SAYILARI ÖÄžRENİYORUM:
Öğretmen eline almış olduğu minik bir topu belli bir sayıya kadar elinde atıp tutarak saydırır. Hemen sonra herhangi bir öğrenciye topu atar. Talebe ise öğretmenin kalmış olduğu yerden saymaya devam eder. Öğretmen dur değince talebe topu bir başka arkadaşına atar ve bu sefer yeni talebe saymaya öteki arkadaşının kalmış olduğu yerden devam eder. Oyun bu şekilde devam eder.
Örnek: 2, 4, 6, 8, .........

B. ÖYKÜYÜ DEVAM ETTİRME:
Öğretmen bir öyküyü başlatır. “ Bigün minik bir ülkedeki kral uykudan kalkmış ve aynaya bakmış. Bir de ne görsün............” öğretmenin seçtiği talebe devam eder. Hemen sonra öğretmen o öğrenciye teşekkür ederek başka bir öğrenciye söz verir yada öğrenciye bir başka arkadaşını seçmesini söyler.
Not:: Öyküye yapılacak katkı bir kelime olabilir birkaç cümlede, mühim olan öyküyü bir kelimede olsa ilerletebilmektir. Öykü bir halde tamamlanmalıdır. Öykü tamamlanıncaya kadar bir talebe birkaç kere söz alabilir.

C. HAREKETLE BUL:
Öğrenciler bir çember yapılır. “ Çember nedir?” diye sorulur. İçi boş bir yuvarlak diye yanıtlanır. Hemen sonra içine birkaç talebe sokulur. Bu sefer “Ne oldu?” diye sorulur. Daire cevabı verilir. Aynı şekilde kare ve üçgen şekilleri de öğretilebilir.

D. MEVSİMLER:
Ilkin mevsimler mevzusu sınıfta özetlemek gerekirse anlatılır. Sonrasında derslik gruplara ayrılır. ( 4 Grup ) her gruba canlandıracağı mevsim fısıldanır. Öğrenciler kendi aralarında anlatacakları mevsimi çalışırlar. Öğretmen bu esnada öğrencilere düşünce olarak destek olabilir. Sunum aşamasında öğrenciler hem canlandırma yaparlar hem de sınıfa mevsim ile ilgili ipuçları verirler. Canlandırma sonunda canlandırılan mevsimi sınıfın bulması istenir. Tüm grupların canlandırması bitince gruplar birbirlerini eksikleri yönünde eleştirmeye başlarlar. En iyi canlandıran grup alkışlanır.

E. ÇÜNKÜ İLE ANLATMA:
Öğretmen yada bir talebe herhangi bir vakası tanımlar. Sonraki çocuk “çünkü” diyerek o olayın sebebi olabilecek başka bir vaka yada kişiyi bulup anlatmaya çalışır.
Örnek: Insanın ceketi ıslandı. 1- bu sebeple yanına şemsiye almamış 2- bu sebeple çok yağmur yağıyormuş.

F. MEKANİK ÇALIŞžMAYI ANLATMA:
Duyu organlarının yada vücut sistemlerinin öğrencilere mekanize edilerek anlatılması.
Örnek: Sindirim sisteminin anlatılması; İki talebe ağız, bir talebe ise lokma olur. 4 talebe boğaz ve yutak, iki talebe mide, iki talebe özsular, dört talebe ince bağırsak, dört talebe kalınca bağırsak ve bir öğrencide anüs olur. Lokma ağızdan girer ve tüm organları geçerek anüsten çıkar. Bu geçiş esnasında öğrenciler elleriyle çeşitli hareketler yaparlar. Mesela lokma midedeyken iki talebe lokmayı birbirlerine doğru itip çekerler. Öğretmen gerekirse lokmanın geldiği her yeri adım adım açıklayabilir. Doğal bu esnada “Lokma şimdi hangi organda?” şeklinde sorularda sorabilir.
Günlük temizlik, selamlaşma, komünikasyon, fotosentez, aile ortamı vb. mevzular canlandırılabilir.

UYGULAMA 1
Bu sınıfta bir kişinin dışarıda bir nöbetçi öğretmenle tartışıp ona vurup kaçtığını gördünüz. Sınıfa döndüğünüzde derslik içindeki tavrınız ne olurdu?
1. Alkışlarız.
2. Öğretmenden özür dileyecek birkaç şahıs seçeriz.
3. Hiçbir şey görmemiş duymamış benzer biçimde yaparız.
4. Arkadaşımızla konuşup özür dilemesini sağlarız.
5. Sınıfın adını kötüye çıkardığı için onunla sınıfta asla kimsenin konuşamamasını sağlarız.

UYGULAMA 2
Sınıfta çok zor ve mühim bir dersten imtihan var. Fakat siz asla çalışmadın. ( öğrencilerden ikisine hitaben söylüyoruz.) Arkadaşınla kafa kafaya verip. Kopya çekmeye karar veriyorsunuz.
Mevzu: Karar verme ve kopya yöntemini tartıştırıyoruz.

UYGULAMA 3
Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Aşağıdaki tümceler yazılmış kağıtlar kendilerine verilir.
1. Acaba iyi mi davranmalıyım?
2. Hani tekrar yapmayacaktım?
3. Doğru mu?
4. Anlayamadığım bir şey var mı?
5. Iyi mi merak ettim biliyor musun?
6. İlk kez mi oluyor sanki?
7. Tüm bunlar gerçek mi?
8. Niçin ayrıntıları anlatmak istemiyorsun?
9. Seni çok sevdiğimi biliyorsun değil mi?
10. Bunu mevzuyla ne ilgisi var?

Yanıtlarını birer mevzuyla karşılarına yazmaları istenir.
Süre sonunda gruplardan ortaya çıkan mevzuları derslik içinde canlandırmaları istenir.

UYGULAMA 4

Okul yaşamları süresince çeşitli davranış ve tutumlarıyla, pozitif yönde yönleriyle asla unutamadıkları ve negatif yönleriyle asla unutamadıkları öğretmenlerini gözlerini kapatarak hayal etmeleri istenir. Ve peşinden sorulur. Seneler sonrasında bu öğretmeninizle karşılaştığınızda öğretmeninize ne söylemek isterdiniz diye sorulur.

Öğrencilerden birkaçına söz verildikten sonrasında sınıfta söz almayan öteki öğrencilere şu sorular yöneltilir.
1. Öğrenciler öğretmenlerini sevmedikleri için mi?
2. Dersi sevmedikleri için mi?
3. Yoksa okulu sevmedikleri için mi bu şekilde davranıyorlar?
4. Öğretmenin öğrencilere karşı davranışı haklı mı haksız mı?
5. Öğretmen sizce iyi mi davranmalıydı?
6. Sizce bu sınıfın her hangi bir problemi var mı? Eğer var ise sizce çözüm yolları nedir?


Eğitici Drama Etkinliklerine Örnekler:




1.Müzik Eşliğinde Değişik Selamlaşmalar:
Çocuklar müzik eşliğinde odada serbestçe dolaşırlar. Önder müziği kestiğinde
derhal yanındakiyle değişik şekilde selamlaşılır.Tokalaşma,el içlerini
birbirine vurma,burnunu birbirine sürtme,ayakları,dizleri,sırtı birbirine
dokundurma vs şeklinde olabilir.
Drama emek harcaması bitince değişik selamlaşma emekleri beraberce
hatırlanır,ne hissedildiği hakkında konuşulur.
2.Ayna Ol
Hafifçe bir müzik açılır ve karşılıklı durulur.Önder ne yaparsa diğeri de aynı
hareketi halletmeye çalışır.Belli bir süre sonrasında önder değiştirilerek çocuğun
önder olmasına olanak sağlanır.
3. Fırça Nerde?
Çocuğa önünde duvar bulunduğunu varsayması söylenir. “Yanımıza bir kutu kırmızı
boya alıyoruz ve ellerimiz fırça olsun. Bu duvarı boyayalım” denir. Çocuk
ellerini fırça benzer biçimde kullanarak duvarı boyuyor benzer biçimde davranır.Sonrasında fırça
temsili olarak yıkanır.â€Şžimdi de yanımıza sarı boya alıyoruz,bu sefer de
ayağımız fırça olsun,kırmızı duvarı sarıya boyayalım” denir.Çocuk bu sefer
de ayağını fırça benzer biçimde kullanır.Duvarı boyamaya
adım atar.Sırayla,dizler,dirsekler,sırt,popo benzer biçimde vücut bölümleri fırça olarak
düşünülür ve duvar her seferinde değişik renge boyanır.
Drama emek harcaması bittiğinde çocuğa en fazla hangi fırçayı sevilmiş olduğu, başka hangi
vücut bölümleri fırça olarak kullanılabilineceği ve drama emek harcaması
esnasında neler hissettiği sorulur.
4.Sırt sırta Dans
Sırt sırta gelecek şekilde grup olunur ve müzik eşliğinde temas kaybetmeden
dans edilmeye çalışılır. Müziğin temposu değişken olursa daha zevkli olur.
Drama emek harcaması sonunda çocuğa ne hissettiği sorulur,hangi ritmde
zorlandığı ve hangi tempodan zevk almış olduğu hakkında görüşleri alınabilir.
5.Bir şey Tut
Çocuğa mavi renkli bir şey tut denir ve çocuk o sırada odada bulunan mavi
renkli herhangi bir şeyi meblağ. Bu oyun değiştirilerek “kulak tut,başparmak
tut,kalem tut,üçgen tut,kare tut” şeklinde değiştirilerek de oynanabilir.
6. Köfte Kızartma(Grup oyunu)
Evlatların bazıları kıyma bazıları karabiber, tuz, salça, bazıları ekmek
içi, bazıları tencere, bazıları da yağ olur. Önder olan şahıs aşçı rolünü üstlenen tüm
malzemeleri bir araya getirip malzemeleri yoğurur benzer biçimde yapar. Çocuklar bu
arada birbirine karışır.Sonrasında köfteleri alıp tavaya koyar yağla beraber
kızartır benzer biçimde davranır.Aaa bakın köfteler iyi mi ses çıkarıyor der.Çocuklar
cızır cızır sesler çıkarırlar.Sonrasında köfteleri tabağa koyup yemeye adım atar.
Bu drama örneği azca çocukla daha kolay bir yiyecek şeklinde oynanabilir.Mesela
makarna ve tencere,peynir ve ekmek vs benzer biçimde.Çocuk makarna,dev gibi bir leğen
de tencere olabilir.Önder anneyse kimi zaman çocukla rol değişimi de yapmalıdır.
Drama emek harcaması sonunda küçüklere neler hissettikleri sorulur,hangi görevi
daha çok beğendikleri sorulur.Yemeği yaparken hangi malzemeleri
kullandıkları hatırlanır.
7. Mısır Patlatma Oyunu
Bu oyundan ilkin önder çocukla beraber mısır patlatırsa oyun daha anlaşılır
hale gelir.Önder olan şahıs çocuğa mısır bulunduğunu söyler ve evladı ateşin
üstündeki tencereye koyuyor benzer biçimde yapar.Önder tencereyi salladıkça mısırlar
da sallanır.Birazcık süre geçince ateş hızlanır ve mısır yavaş yavaş patlamaya
adım atar.Patlayan mısır kendini yere atar.
8. Bu Nedir?
İçi görünmez bir torbanın içine değişik eşyalar konur ve çocuğun gözünü
kapatarak bu torbadan bir eşya seçmesi istenir.Çocuk dokunarak eşyayı
bulmaya çalışır.Bilmiş olduğu süre gözü açılır ve bu eşyayı başka ne olarak
kullanabiliriz diye sorulur.Mesela eşya bir kalemse bu kalemi diş fırçası
olarak kullanabiliriz,dudağımızın üstüne koyarak bıyık yapabiliriz vs benzer biçimde.
Bu torbanın içindeki eşyalar çıkarılıp halının üstüne konur,çocuğun gözleri
bağlanır ve eşyalardan biri çıkarılır.Çocuğun gözleri açılır,hangi eşyanın
saklandığı sorulur.
9. Ormanda Gezinti
Çocuğa Ormanda bir gezinti oyunu oynanılacağı söylenir. Ilkin yatakta
uyunuyor benzer biçimde yapılır.Saat çalar,erkenden kalkılır.Eller ve yüz yıkanır benzer biçimde
yapılır.Güzel bir kahvaltı yapılır.Dişler fırçalanır.Yanımıza yiyecek bir
şeyler de alalım denir ve yola çıkılır.Odanın içinde yürünmeye başlanır.Dar
bir yol,bir dere,tahta bir köprü,yapraklı bir yol,bir dağın etrafı geçilir
benzer biçimde davranılır.Bir odada oturulup dinlenilir.Getirilen yiyecekler çıkarılır
ve yenir benzer biçimde yapılır.Sonrasında gezintiye devam edilir.Akşam olunca eve
dönülür.Eller ve yüz yıkanır diş fırçalanır ve iyi geceler dileyip yatılır.
Emek harcama sonunda ormanda gezintinin hangi kısmının daha çok sevindirilmiş olduğu
sorulur, nerelerden geçilmiş olduğu hatırlanır.Yollardan geçilirken neler
hissettiği sorulur.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Eğitici Drama Uygulamaları Nedir
Eğitici Drama Uygulamaları Nedir
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/egitici-drama-uygulamalar-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/egitici-drama-uygulamalar-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content