Grup nedir, tanımını yapar mısınız? Özellikleri ve amaçları neledir? Grup Sosyolojide, bir grup çoğu zaman bazı özellikler paylaş...
Grup nedir, tanımını yapar mısınız? Özellikleri ve amaçları neledir?
Grup
Sosyolojide, bir grup çoğu zaman bazı özellikler paylaşan, birbiriyle etkileşen,grup üyelerinin beklentilerini ve zorunluluklarını karşılayan ve ortak bir kimliği paylaşan insanlardan oluşan bir topluluk olarak çoğu zaman tanımlanmaktadır. Bu ifadeyi kullanırsak cemiyet oldukça büyük bir grup olarak değerlendirilebilir.
Bir küme yalnızca birkaç bireyi kapsarken, cemiyet bilimde bir grup daha yüksek oranda bir bağlılığı gösterir. Gruptaki üyelerin paylaşmış olduğu özellikler ortak ilgi alanları, değerleri, ortak etnik/dil geçmişi ve akrabalık bağları olabilir.
Grup Çeşitleri
Birincil Grup: Yakın, yüzyüze, kalıcı, samimi ilişkilerin olduğu, sevgi bağları ile yürütülen ufak toplumsal gruplardır. Grup üyeleri içinde itimat verici ilişkiler kurulur. Bu gruplar birincil ilişkileri sürdürürler ve bundan dolayı cemiyet için önemlidirler. üyeler “bizlik†duygusuna haizdir. Belirli faaliyetleri paylaşan, bireylerin içinde yetiştiği, bakılmış olduğu, kültür aktarımı meydana getirilen gruplardır. Bu grupların en mühimleri aile, oyun grubu,arkadaşlık ve akrabalık benzer biçimde gruplardır. Chicago Okulu temsilcilerinden Charles Cooley tarafınca sosyoloji literatrüne kazandırılmış bir kavramdır.
İkincil gruplar, birincil grupların tersine,ilişkileri resmi ve kurumsal olan büyük gruplardır. Bazıları senelerce sürebilir sadece bazıları kısa bir süreden sonrasında dağılabilir. Birincil grupların oluşumu ikincil grupların içinde olur.
Bireylerin "Müracaat Grupları"na dönük genel anlamda bir bağları vardır. Bu gruplar bireylerin üyesi olmadıkları sadece kendisi içerik olarak bağlantılı görmüş olduğu ve kendi kimliğinin bir parçası için onlardan hedef ve değerler kabul edebileceği gruplardır.
Terimlerin Ortak Kullanımı
Genel grup tanımı şöyledir: "birbirine yakın duran ve toplu bir beraberlik gösteren nesneler topluluğu; küme(insanlarla ilgili), demet (nesnelerle ilgili" meşhur İngiliz yazar Walter Bagehot (1826 - 1877) meydana getirilen lügat alıntısı grupları anlamanın gerekliliği hakkında mühim ve geleneksel bir açılım sunmaktadır: "İnsan yalnız dayanışmacı gruplar içinde gelişim izah edebilir."1
Muzaffer Şerif (1916,Ödemiş/İzmir - 1982,Alaska/ABD) (Dünyada Muzafer Sherif olarak bilinmektedir) aşağıdaki öğelerle daha teknik bir tarif oluşturmuştur.
Şu koşullarda birbirine saygı göstererek etkileşime giren belli sayıda kişinin oluşturduğu toplumsal birim:
- Ortak güdüler ve hedefler;
- Kabullenilmiş bir iş kısmı, kısaca roller;
- Oluşturulmuş statü (toplumsal mertebe,egemenlik) ilişkileri;
- Grup ile ilgili mevzularda başvurulacak benimsenmiş ölçü ve değerler;
- Normlara saygı gösterilmesi ve ihlal edilmesi durumunda uygulanacak yaptırımların (ödül ve ceza)benimsenmesinin gelişimi.2
"Bir grup iyi mi oluşur?";
"Bir grup iyi mi işler?";
"Bir grubu oluşturmada meydana gelen toplumsal etkileşimleri bir şahıs iyi mi tanımlar?"
Tanımın Önemi
Grup konusunu kullanan, katılan ya da inceleyenlerin ilgisi büyük organizasyonlara haiz ya da bu organizasyonlarda alınan kararlarla ilgili yetkin grup işlevlerine odaklanmıştır.3 Daha azca ilgi ise yukarda Şerif tarafınca tanımlanmış olan beş lüzumlu öğenin biri ya da daha fazlasını açıkça ortaya koymayan sık rastlanan ve evrensel toplumsal davranışlara gösterilmiştir.
Bir ihtimal, kurulu düzene karşı geniş katılımlı tepkiler olarak değerlendirilen, 1950'lerde devam eden, 1920'lerde ve 1930'lardaki kent sokak çetelerinin geniş tanımları, bu toplumsal birimleri anlamadaki ilk çabalar oldu.4 Çete üyelerinin temel hedefi çete bölgesini korumak ve çete içinde egemen yapıyı tanımlamak ve muhafaza etmekti. çete davranışının kabahat hedeflerini vurgulayan günlük haber başlıklarına yansıyan, popüler medya ve güvenlik güçlerinin çetelere dönük canlı ilgisi devam etmektedir. Ne var ki bu emek harcamalar ve devam eden ilgi çete davranışını etkileyecek ya da çete bağlantılı sertliği azaltacak içinde ne olduğu geliştirememiştir.
Hayvan toplumsal davranışları üstündeki ilgili araştırmalar, bölge ve egemenlik hakkında olanlar benzer biçimde, 1950'lerden beri yapılmaktadır. Sadece bunlar, siyaset üretenler, toplumbilimciler ve antropologlar tarafınca görmezden gelinmektedir. Dahası, organizassyon, iyelik, güvenlik uygulamaları, iyelik, din, cenk,değerler, çelişkileri aşma, otorite, haklar ve aileler ile alakalı engin bilgi birikimi hayvanlardaki benzer toplumsal davranışlara hiçbir atıfta bulunmadan büyümüş ve gelişmiştir. Bu bağlantısızlık insanoğlunun toplumsal davranışının insanoğlunun dil ve akıl kullanımı yetkinliği sebebiyle hayvanların toplumsal davranışından kökten değişik olmasından dolayı ayrı tutulması gerektiğine dönük inancın sonucu olabilir.Ve doğal ki,bu doğru iken,benzer şekilde öteki hayvanların toplumsal (grup) davarnışlarının incelenmesi insanoğlunun toplumsal davranışlarının evrimsel kökleri hakkında ışık tutabileceği gerçeği de eşit derecede doğrudur.
İnsandaki bölgeci ve egemen davranışlar o denli evrenseldir ve sık görülür ki bunlar basit bir halde kabul edilir (kimi zaman "evsahipliğinde" olduğu benzer biçimde takdir edilse ya da sertlik uygulanmasında insanı üzse de).Sadece insanoğlu arasındaki bu toplumsal davranış ve etkileşimler grupların incelenmesinde hususi bir rol oynarlar: bunların grupların oluşumunda lüzumlu ön durumlardır. Şuur ve şuur dışı hafızada bölgeci ve egemenlik deneyimlerinin ruhsal öğrenimi kişisel kimlik oluşumu, bedeninin ve kendinin farkına varma esnasında oluşturulmaktadır.Yetkin bir işlevsel fert kimliği, bir fert bir iş bölümünde (rol) ve bundan dolayı kaynaşmış bir grupta yer almadan gereklidir.Bölgeci ve egemen davranışları anlamaya çalışmak bizim grupların gelişim, işlev ve üretkenliğini anlamamıza destek olacaktır.
Rüyamın yorumunu yapar mısınız?
Toplumsal Grup Nedir? Toplumsal Grup Çeşitleri ve Özellikleri
Bilim adamı kime denir, tanımını yapar mısınız?
Grup nedir, özellikleri nedir?
TDK, Türk Dil Kurumu
grup -bu
isim Fransızca groupe
1. isim Küme
Grubun Özellikleri:
1.isteyerek ve planlayarak bir araya gelirler
2.ortak amaçları vardır
3.birbirlerini yakından tanırlar
4.aralarında ilişki ve alışveriş vardır
5.uzun soluklu bir aradadırlar
TDK, Türk Dil Kurumu
isim Fransızca groupe
1. isim Küme
2. Ortak özellikleri olan varlıklar, nesneler bütünü"Bir bayan grubu, gözleri komutanın penceresine dikili duruyor." - H. E. Adıvar
4. askerlik Çeşitli derslik ya da birliklere bağlı elemanların, belirli bir taktik görevi gerçekleştirmek suretiyle, tek komutanın emri altında birleştirilmesinden oluşan kıta topluluğu"Lehçeler grubu." 3. Görüşleri, çıkarları bir olan kimseler bütünü, ekip
"Harp grubu. Yürüyüş grubu. Müdafa grubu."
Grubun Özellikleri:
1.isteyerek ve planlayarak bir araya gelirler
2.ortak amaçları vardır
3.birbirlerini yakından tanırlar
4.aralarında ilişki ve alışveriş vardır
5.uzun soluklu bir aradadırlar
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Grup
Sosyolojide, bir grup çoğu zaman bazı özellikler paylaşan, birbiriyle etkileşen,grup üyelerinin beklentilerini ve zorunluluklarını karşılayan ve ortak bir kimliği paylaşan insanlardan oluşan bir topluluk olarak çoğu zaman tanımlanmaktadır. Bu ifadeyi kullanırsak cemiyet oldukça büyük bir grup olarak değerlendirilebilir.
Bir küme yalnızca birkaç bireyi kapsarken, cemiyet bilimde bir grup daha yüksek oranda bir bağlılığı gösterir. Gruptaki üyelerin paylaşmış olduğu özellikler ortak ilgi alanları, değerleri, ortak etnik/dil geçmişi ve akrabalık bağları olabilir.
Grup Çeşitleri
Birincil Grup: Yakın, yüzyüze, kalıcı, samimi ilişkilerin olduğu, sevgi bağları ile yürütülen ufak toplumsal gruplardır. Grup üyeleri içinde itimat verici ilişkiler kurulur. Bu gruplar birincil ilişkileri sürdürürler ve bundan dolayı cemiyet için önemlidirler. üyeler “bizlik†duygusuna haizdir. Belirli faaliyetleri paylaşan, bireylerin içinde yetiştiği, bakılmış olduğu, kültür aktarımı meydana getirilen gruplardır. Bu grupların en mühimleri aile, oyun grubu,arkadaşlık ve akrabalık benzer biçimde gruplardır. Chicago Okulu temsilcilerinden Charles Cooley tarafınca sosyoloji literatrüne kazandırılmış bir kavramdır.
İkincil gruplar, birincil grupların tersine,ilişkileri resmi ve kurumsal olan büyük gruplardır. Bazıları senelerce sürebilir sadece bazıları kısa bir süreden sonrasında dağılabilir. Birincil grupların oluşumu ikincil grupların içinde olur.
Bireylerin "Müracaat Grupları"na dönük genel anlamda bir bağları vardır. Bu gruplar bireylerin üyesi olmadıkları sadece kendisi içerik olarak bağlantılı görmüş olduğu ve kendi kimliğinin bir parçası için onlardan hedef ve değerler kabul edebileceği gruplardır.
Terimlerin Ortak Kullanımı
Genel grup tanımı şöyledir: "birbirine yakın duran ve toplu bir beraberlik gösteren nesneler topluluğu; küme(insanlarla ilgili), demet (nesnelerle ilgili" meşhur İngiliz yazar Walter Bagehot (1826 - 1877) meydana getirilen lügat alıntısı grupları anlamanın gerekliliği hakkında mühim ve geleneksel bir açılım sunmaktadır: "İnsan yalnız dayanışmacı gruplar içinde gelişim izah edebilir."1
Muzaffer Şerif (1916,Ödemiş/İzmir - 1982,Alaska/ABD) (Dünyada Muzafer Sherif olarak bilinmektedir) aşağıdaki öğelerle daha teknik bir tarif oluşturmuştur.
Şu koşullarda birbirine saygı göstererek etkileşime giren belli sayıda kişinin oluşturduğu toplumsal birim:
- Ortak güdüler ve hedefler;
- Kabullenilmiş bir iş kısmı, kısaca roller;
- Oluşturulmuş statü (toplumsal mertebe,egemenlik) ilişkileri;
- Grup ile ilgili mevzularda başvurulacak benimsenmiş ölçü ve değerler;
- Normlara saygı gösterilmesi ve ihlal edilmesi durumunda uygulanacak yaptırımların (ödül ve ceza)benimsenmesinin gelişimi.2
"Bir grup iyi mi oluşur?";
"Bir grup iyi mi işler?";
"Bir grubu oluşturmada meydana gelen toplumsal etkileşimleri bir şahıs iyi mi tanımlar?"
Tanımın Önemi
Grup konusunu kullanan, katılan ya da inceleyenlerin ilgisi büyük organizasyonlara haiz ya da bu organizasyonlarda alınan kararlarla ilgili yetkin grup işlevlerine odaklanmıştır.3 Daha azca ilgi ise yukarda Şerif tarafınca tanımlanmış olan beş lüzumlu öğenin biri ya da daha fazlasını açıkça ortaya koymayan sık rastlanan ve evrensel toplumsal davranışlara gösterilmiştir.
Bir ihtimal, kurulu düzene karşı geniş katılımlı tepkiler olarak değerlendirilen, 1950'lerde devam eden, 1920'lerde ve 1930'lardaki kent sokak çetelerinin geniş tanımları, bu toplumsal birimleri anlamadaki ilk çabalar oldu.4 Çete üyelerinin temel hedefi çete bölgesini korumak ve çete içinde egemen yapıyı tanımlamak ve muhafaza etmekti. çete davranışının kabahat hedeflerini vurgulayan günlük haber başlıklarına yansıyan, popüler medya ve güvenlik güçlerinin çetelere dönük canlı ilgisi devam etmektedir. Ne var ki bu emek harcamalar ve devam eden ilgi çete davranışını etkileyecek ya da çete bağlantılı sertliği azaltacak içinde ne olduğu geliştirememiştir.
Hayvan toplumsal davranışları üstündeki ilgili araştırmalar, bölge ve egemenlik hakkında olanlar benzer biçimde, 1950'lerden beri yapılmaktadır. Sadece bunlar, siyaset üretenler, toplumbilimciler ve antropologlar tarafınca görmezden gelinmektedir. Dahası, organizassyon, iyelik, güvenlik uygulamaları, iyelik, din, cenk,değerler, çelişkileri aşma, otorite, haklar ve aileler ile alakalı engin bilgi birikimi hayvanlardaki benzer toplumsal davranışlara hiçbir atıfta bulunmadan büyümüş ve gelişmiştir. Bu bağlantısızlık insanoğlunun toplumsal davranışının insanoğlunun dil ve akıl kullanımı yetkinliği sebebiyle hayvanların toplumsal davranışından kökten değişik olmasından dolayı ayrı tutulması gerektiğine dönük inancın sonucu olabilir.Ve doğal ki,bu doğru iken,benzer şekilde öteki hayvanların toplumsal (grup) davarnışlarının incelenmesi insanoğlunun toplumsal davranışlarının evrimsel kökleri hakkında ışık tutabileceği gerçeği de eşit derecede doğrudur.
İnsandaki bölgeci ve egemen davranışlar o denli evrenseldir ve sık görülür ki bunlar basit bir halde kabul edilir (kimi zaman "evsahipliğinde" olduğu benzer biçimde takdir edilse ya da sertlik uygulanmasında insanı üzse de).Sadece insanoğlu arasındaki bu toplumsal davranış ve etkileşimler grupların incelenmesinde hususi bir rol oynarlar: bunların grupların oluşumunda lüzumlu ön durumlardır. Şuur ve şuur dışı hafızada bölgeci ve egemenlik deneyimlerinin ruhsal öğrenimi kişisel kimlik oluşumu, bedeninin ve kendinin farkına varma esnasında oluşturulmaktadır.Yetkin bir işlevsel fert kimliği, bir fert bir iş bölümünde (rol) ve bundan dolayı kaynaşmış bir grupta yer almadan gereklidir.Bölgeci ve egemen davranışları anlamaya çalışmak bizim grupların gelişim, işlev ve üretkenliğini anlamamıza destek olacaktır.
Rüyamın yorumunu yapar mısınız?
Toplumsal Grup Nedir? Toplumsal Grup Çeşitleri ve Özellikleri
Bilim adamı kime denir, tanımını yapar mısınız?
YORUMLAR