İletişim araçları nedir? İletişim Araçları Bilgi akışını elde eden araçlara verilen addır. Bu akış, "bireyden çoğula" y...
İletişim araçları nedir?
İletişim Araçları
Bilgi akışını elde eden araçlara verilen addır. Bu akış, "bireyden çoğula" ya da "çoğuldan bireye" yönüyle olan iletişime bakılırsa çeşirtlenirler. İletişimde duyuya yönelik idrak etme da söz mevzusudur. Idrak etme ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, haberleşme-iletişim araçları ile sağlanmaktadır.
İletişim Araçları Nedir?
Bu tarz şeyleri şu şekilde gruplandırmak mümkündür:
Bilişsel haberleşme-iletişim araçları
Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak meydana gelen, bireysel ya da toplu haberleşme-iletişim araçlarıdır. Mesela e-postalar, formlar, chat'ler, messenger'lar,web kamera'lar, bloglar, vb.
Görsel-İşitsel haberleşme-iletişim araçları
Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, haberleşme-iletişim araçlarıdır. Mesela tv, beyaz perde, radyo, vb.
Telekomünikasyon haberleşme-iletişim araçları
Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak meydana gelen haberleşme-iletişim araçlarıdır. Mesela telefon, cep telefonu, fax, telex, vb.
Kali-Grafik haberleşme-iletişim araçları
Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile meydana getirilen iletişimdir: Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar, vb.
Organizasyon haberleşme-iletişim araçları
Takımlar vasıtasıyla meydana gelen , şahıs ya da topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağlamış olduğu iletişimin araçlarıdır: Fuarlar, event pazarlama konserleri, defileler, konuşma, vb.
DEVAMI
Eski Çağlardan Günümüze İletişim Araçları
İletişim Araçları
Kitle İletişim Araçları
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
İletişim Araçları
Bilgi akışını elde eden araçlara verilen addır. Bu akış, "bireyden çoğula" ya da "çoğuldan bireye" yönüyle olan iletişime bakılırsa çeşirtlenirler. İletişimde duyuya yönelik idrak etme da söz mevzusudur. Idrak etme ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, haberleşme-iletişim araçları ile sağlanmaktadır.
İletişim Araçları Nedir?
Bu tarz şeyleri şu şekilde gruplandırmak mümkündür:
Bilişsel haberleşme-iletişim araçları
Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak meydana gelen, bireysel ya da toplu haberleşme-iletişim araçlarıdır. Mesela e-postalar, formlar, chat'ler, messenger'lar,web kamera'lar, bloglar, vb.
Görsel-İşitsel haberleşme-iletişim araçları
Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, haberleşme-iletişim araçlarıdır. Mesela tv, beyaz perde, radyo, vb.
Telekomünikasyon haberleşme-iletişim araçları
Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak meydana gelen haberleşme-iletişim araçlarıdır. Mesela telefon, cep telefonu, fax, telex, vb.
Kali-Grafik haberleşme-iletişim araçları
Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile meydana getirilen iletişimdir: Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar, vb.
Organizasyon haberleşme-iletişim araçları
Takımlar vasıtasıyla meydana gelen , şahıs ya da topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağlamış olduğu iletişimin araçlarıdır: Fuarlar, event pazarlama konserleri, defileler, konuşma, vb.
DEVAMI
YORUMLAR