Kitle iletişim araçları nelerdir?

Kitle haberleşme-iletişim araçları nedir? Kitle İletişim Araçları Kitle haberleşme-iletişim araçları, genel bir tanımla "kit...

Kitle haberleşme-iletişim araçları nedir?

Kitle İletişim Araçları



Kitle haberleşme-iletişim araçları, genel bir tanımla "kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar" olarak tanımlanabilir. Kitle haberleşme-iletişim araçları, haber ve bilgi verme amacı başta olmak suretiyle, eğitmek ve eğlendirmek benzer biçimde amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da devamlı olarak ulaşan araçlardır.

Gazete, mecmua, radyo, tv, beyaz perde benzer biçimde kitlelere ulaşan ve iletişimi elde eden araçlara kitle haberleşme-iletişim araçları denilmektedir. Kitle haberleşme-iletişim araçlarının amacı fikir, düşünce ve haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir.



Kitle haberleşme-iletişim araçları her türlü iletişime olanak sağlamak suretiyle kurulmuş olan toplumsal yapıları ve bu yapılar için lüzumlu araçları ifade eder. Kitle haberleşme-iletişim araçları, kültürel, ekonomik, eğitim, siyasal, eğlence, haber, gündem benzer biçimde birçok kamusal görevi yerine getirerek toplumda bir güç unsuru olmuştur. Bazı batı ülkeleri kitle haberleşme-iletişim araçlarını dördüncü güç olarak kabul etmektedir. Minimum yasama, yürütme, yargı benzer biçimde halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir güç unsuru niteliğindedir.


Kitle iletişimi Türkçede, kitle haberleşmesi şeklinde ifade edilir. Kitleler ise toplumun bütününü ya da bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir güç unsurudur. Kitle haberleşme-iletişim araçları iletişimden ve kitlelerden ayrı tutulamaz. Kitle haberleşme-iletişim araçları 15. yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır. Alman Johann Gutenberg'in 1434 - 1436 yılları aralığında matbaayı bulmasıyla kitle haberleşme-iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır. Sadece kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yana var olmakta ve ilerlemektedir.

Bazı tarihçilere nazaran kitle haberleşme-iletişim araçları 5 aşamadan oluşmuştur:
  • İşaretlerle haberleşme-iletişim
  • Dilin gelişimiyle haberleşme-iletişim
  • Yazının icadıyla haberleşme-iletişim
  • Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle haberleşme-iletişim
  • Kitle haberleşme-iletişim araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimi
Kitle iletişimi geçmişten bugüne dek var olmuş ve devamlı gelişerek ilerlemiştir. İlk kitle haberleşme-iletişim aracı Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur. Gazetenin iletisi okur-yazarlıkla sınırlıdır. Uzun seneler iktidarını sürdüren gazete haberleşme-iletişim teknolojisindeki gelişme yardımıyla yerini radyoya bırakmak zorunda kalmıştır. II. Dünya Savaşı'ndan sonrasında da tv kitle haberleşme-iletişim aracı olarak kabul edilmiştir. Kitle haberleşme-iletişim araçları bugün dünyanın derhal her yerinde cereyan eden vakaları en kısa sürede kitlelere ileten uygar ve etkin bir organizasyondur. Hızla gelişen teknolojinin hızla gelişmesiyle beraber kitle haberleşme-iletişim araçları fertleri, grupları, toplumları ve kültürleri etkilemekte ve olmazsa olmaz bir konuma gelmektedir. Artık kitle haberleşme-iletişim araçları cemiyet yaşantısının mühim bir parçası olmuştur. Yaşamın her kesiminde yer almıştır.

Başlıca Kitle İletişim Araçları
  • Posta
  • Telgraf
  • Telefon
  • Faks
  • Gazete
  • Fotoğraf ve Beyazperde
  • Radyo
  • Tv

  • Uydular
  • İnternet ve Yeni Medya
DEVAMI





  • Kitle haberleşme-iletişim araçlarının yararları ve zararları nedir?


  • Kitle haberleşme-iletişim araçlarının yararları nedir?


  • Günümüzde kullanılan haberleşme-iletişim araçları nedir?




Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.

Kitle İletişim Araçları



Kitle haberleşme-iletişim araçları, genel bir tanımla "kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar" olarak tanımlanabilir. Kitle haberleşme-iletişim araçları, haber ve bilgi verme amacı başta olmak suretiyle, eğitmek ve eğlendirmek benzer biçimde amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da devamlı olarak ulaşan araçlardır.

Gazete, mecmua, radyo, tv, beyaz perde benzer biçimde kitlelere ulaşan ve iletişimi elde eden araçlara kitle haberleşme-iletişim araçları denilmektedir. Kitle haberleşme-iletişim araçlarının amacı fikir, düşünce ve haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir.



Kitle haberleşme-iletişim araçları her türlü iletişime olanak sağlamak suretiyle kurulmuş olan toplumsal yapıları ve bu yapılar için lüzumlu araçları ifade eder. Kitle haberleşme-iletişim araçları, kültürel, ekonomik, eğitim, siyasal, eğlence, haber, gündem benzer biçimde birçok kamusal görevi yerine getirerek toplumda bir güç unsuru olmuştur. Bazı batı ülkeleri kitle haberleşme-iletişim araçlarını dördüncü güç olarak kabul etmektedir. Minimum yasama, yürütme, yargı benzer biçimde halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir güç unsuru niteliğindedir.


Kitle iletişimi Türkçede, kitle haberleşmesi şeklinde ifade edilir. Kitleler ise toplumun bütününü ya da bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir güç unsurudur. Kitle haberleşme-iletişim araçları iletişimden ve kitlelerden ayrı tutulamaz. Kitle haberleşme-iletişim araçları 15. yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır. Alman Johann Gutenberg'in 1434 - 1436 yılları aralığında matbaayı bulmasıyla kitle haberleşme-iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır. Sadece kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yana var olmakta ve ilerlemektedir.

Bazı tarihçilere nazaran kitle haberleşme-iletişim araçları 5 aşamadan oluşmuştur:
  • İşaretlerle haberleşme-iletişim
  • Dilin gelişimiyle haberleşme-iletişim
  • Yazının icadıyla haberleşme-iletişim
  • Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle haberleşme-iletişim
  • Kitle haberleşme-iletişim araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimi
Kitle iletişimi geçmişten bugüne dek var olmuş ve devamlı gelişerek ilerlemiştir. İlk kitle haberleşme-iletişim aracı Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur. Gazetenin iletisi okur-yazarlıkla sınırlıdır. Uzun seneler iktidarını sürdüren gazete haberleşme-iletişim teknolojisindeki gelişme yardımıyla yerini radyoya bırakmak zorunda kalmıştır. II. Dünya Savaşı'ndan sonrasında da tv kitle haberleşme-iletişim aracı olarak kabul edilmiştir. Kitle haberleşme-iletişim araçları bugün dünyanın derhal her yerinde cereyan eden vakaları en kısa sürede kitlelere ileten uygar ve etkin bir organizasyondur. Hızla gelişen teknolojinin hızla gelişmesiyle beraber kitle haberleşme-iletişim araçları fertleri, grupları, toplumları ve kültürleri etkilemekte ve olmazsa olmaz bir konuma gelmektedir. Artık kitle haberleşme-iletişim araçları cemiyet yaşantısının mühim bir parçası olmuştur. Yaşamın her kesiminde yer almıştır.

Başlıca Kitle İletişim Araçları
  • Posta
  • Telgraf
  • Telefon
  • Faks
  • Gazete
  • Fotoğraf ve Beyazperde
  • Radyo
  • Tv

  • Uydular
  • İnternet ve Yeni Medya
DEVAMI




 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Kitle iletişim araçları nelerdir?
Kitle iletişim araçları nelerdir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/kitle-iletisim-araclar-nelerdir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/kitle-iletisim-araclar-nelerdir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content