Kitle haberleşme-iletişim araçları nedir? Kitle İletişim Araçları Kitle haberleşme-iletişim araçları, genel bir tanımla "kit...
Kitle haberleşme-iletişim araçları nedir?
Kitle İletişim Araçları
Kitle haberleşme-iletişim araçları, genel bir tanımla "kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar" olarak tanımlanabilir. Kitle haberleşme-iletişim araçları, haber ve bilgi verme amacı başta olmak suretiyle, eğitmek ve eğlendirmek benzer biçimde amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da devamlı olarak ulaşan araçlardır.
Gazete, mecmua, radyo, tv, beyaz perde benzer biçimde kitlelere ulaşan ve iletişimi elde eden araçlara kitle haberleşme-iletişim araçları denilmektedir. Kitle haberleşme-iletişim araçlarının amacı fikir, düşünce ve haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir.
Kitle iletişimi Türkçede, kitle haberleşmesi şeklinde ifade edilir. Kitleler ise toplumun bütününü ya da bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir güç unsurudur. Kitle haberleşme-iletişim araçları iletişimden ve kitlelerden ayrı tutulamaz. Kitle haberleşme-iletişim araçları 15. yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır. Alman Johann Gutenberg'in 1434 - 1436 yılları aralığında matbaayı bulmasıyla kitle haberleşme-iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır. Sadece kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yana var olmakta ve ilerlemektedir.
Bazı tarihçilere nazaran kitle haberleşme-iletişim araçları 5 aşamadan oluşmuştur:
- İşaretlerle haberleşme-iletişim
- Dilin gelişimiyle haberleşme-iletişim
- Yazının icadıyla haberleşme-iletişim
- Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle haberleşme-iletişim
- Kitle haberleşme-iletişim araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimi
Başlıca Kitle İletişim Araçları
- Posta
- Telgraf
- Telefon
- Faks
- Gazete
- Fotoğraf ve Beyazperde
- Radyo
- Tv
Uydular- İnternet ve Yeni Medya
Kitle haberleşme-iletişim araçlarının yararları ve zararları nedir?
Kitle haberleşme-iletişim araçlarının yararları nedir?
Günümüzde kullanılan haberleşme-iletişim araçları nedir?
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Kitle İletişim Araçları
Kitle haberleşme-iletişim araçları, genel bir tanımla "kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar" olarak tanımlanabilir. Kitle haberleşme-iletişim araçları, haber ve bilgi verme amacı başta olmak suretiyle, eğitmek ve eğlendirmek benzer biçimde amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da devamlı olarak ulaşan araçlardır.
Gazete, mecmua, radyo, tv, beyaz perde benzer biçimde kitlelere ulaşan ve iletişimi elde eden araçlara kitle haberleşme-iletişim araçları denilmektedir. Kitle haberleşme-iletişim araçlarının amacı fikir, düşünce ve haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir.
Kitle iletişimi Türkçede, kitle haberleşmesi şeklinde ifade edilir. Kitleler ise toplumun bütününü ya da bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir güç unsurudur. Kitle haberleşme-iletişim araçları iletişimden ve kitlelerden ayrı tutulamaz. Kitle haberleşme-iletişim araçları 15. yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır. Alman Johann Gutenberg'in 1434 - 1436 yılları aralığında matbaayı bulmasıyla kitle haberleşme-iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır. Sadece kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yana var olmakta ve ilerlemektedir.
Bazı tarihçilere nazaran kitle haberleşme-iletişim araçları 5 aşamadan oluşmuştur:
- İşaretlerle haberleşme-iletişim
- Dilin gelişimiyle haberleşme-iletişim
- Yazının icadıyla haberleşme-iletişim
- Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle haberleşme-iletişim
- Kitle haberleşme-iletişim araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimi
Başlıca Kitle İletişim Araçları
- Posta
- Telgraf
- Telefon
- Faks
- Gazete
- Fotoğraf ve Beyazperde
- Radyo
- Tv
Uydular- İnternet ve Yeni Medya
YORUMLAR