Marmara Denizi'nin kirlilik oranı nedir? Marmara Denizi'nin kirliliğinin sebepleri nedir? Marmara denizi hem kara (evsel ...
Marmara Denizi'nin kirlilik oranı nedir?
Marmara Denizi'nin kirliliğinin sebepleri nedir?
Marmara Denizi'nin kirliliğinin sebepleri nedir?
Marmara denizi hem kara (evsel atıklar, endüstriyel deşarjlar, nehirlerden lanan kirlenme) hem de deniz kökenli (ulaşımdan lanan) kirlenme tehlikesini yaşıyor.
Altyapının yetersiz olması, kanalizasyon toplama şebekesi ve arıtma tesislerinin bulunmaması ve işletme maliyeti sebebiyle arıtma tesislerinin çalıştırılamaması, evsel kirlilik problemlerinin temelini teşkil ediyor.
İstanbul civarında bulunan 4500 - 5000 kadar sanayi kuruluşundan, 0,3 milyon metreküp civarında atıksu boşalma ediliyor.
ATIKSU, AĞIR METAL
Bu atıksuların yüzde 50'si ise arıtılmadan denize bırakılıyor. Meydana getirilen son araştırmalara nazaran, İzmit Körfezi'ne günde, 6,6 kilogram kurşun, 43,2 kilogram çinko, 1,9 kilogram bakır, 209 kilogram krom, 5,1 kilogram civa şeklinde ağır metallerin yanı sıra 10,9 ton azot ve 30,8 ton atık karışıyor.
Marmara'ya, İstanbul'dan günde 1,2 milyon metreküp, Bursa'dan günde 0,3 milyon metreküp, İzmit'ten 0,2 milyon metreküp, öteki 5 şehirden 0,4 milyon metreküp olmak suretiyle bölge genelinde 2,1 milyon metreküp evsel atıksu boşalma ediliyor.
PETROL SIZINTISI
Deniz araçlarının sintine suları, balast suları, tank yıkama sularından lanan kirlenmenin yanı sıra ham petrol taşıyan tankerlerden sızan petrol, Marmara Denizi'nde çok geniş alanlara yayılıyor. İstanbul Boğazı'nda deniz trafiğinden lanan kirliliğin toplam kirliliğe katkısı, ortalama yüzde 10 olarak tesbit ediliyor. Marmara Denizi'nde ortaya çıkan ortalama 10 milyon eşdeğer nüfusluk bir kirliliğin bir kısmı, yüzey suları aracılığı ile Ege Denizi'ni etkiliyor.
Sebep: sual düzeni
Çevre kirliliği ile ilgili şiir, öykü örnekleri verir misiniz?
Çevre kirliliği ile ilgili mektup örnekleri verir misiniz?
Işık kirliliği ile ilgili örnek resimler verir misiniz?
Bu ileti 'en iyi yanıt' seçilmiştir.
Altyapının yetersiz olması, kanalizasyon toplama şebekesi ve arıtma tesislerinin bulunmaması ve işletme maliyeti sebebiyle arıtma tesislerinin çalıştırılamaması, evsel kirlilik problemlerinin temelini teşkil ediyor.
İstanbul civarında bulunan 4500 - 5000 kadar sanayi kuruluşundan, 0,3 milyon metreküp civarında atıksu boşalma ediliyor.
ATIKSU, AĞIR METAL
Bu atıksuların yüzde 50'si ise arıtılmadan denize bırakılıyor. Meydana getirilen son araştırmalara nazaran, İzmit Körfezi'ne günde, 6,6 kilogram kurşun, 43,2 kilogram çinko, 1,9 kilogram bakır, 209 kilogram krom, 5,1 kilogram civa şeklinde ağır metallerin yanı sıra 10,9 ton azot ve 30,8 ton atık karışıyor.
Marmara'ya, İstanbul'dan günde 1,2 milyon metreküp, Bursa'dan günde 0,3 milyon metreküp, İzmit'ten 0,2 milyon metreküp, öteki 5 şehirden 0,4 milyon metreküp olmak suretiyle bölge genelinde 2,1 milyon metreküp evsel atıksu boşalma ediliyor.
PETROL SIZINTISI
Deniz araçlarının sintine suları, balast suları, tank yıkama sularından lanan kirlenmenin yanı sıra ham petrol taşıyan tankerlerden sızan petrol, Marmara Denizi'nde çok geniş alanlara yayılıyor. İstanbul Boğazı'nda deniz trafiğinden lanan kirliliğin toplam kirliliğe katkısı, ortalama yüzde 10 olarak tesbit ediliyor. Marmara Denizi'nde ortaya çıkan ortalama 10 milyon eşdeğer nüfusluk bir kirliliğin bir kısmı, yüzey suları aracılığı ile Ege Denizi'ni etkiliyor.
YORUMLAR