Namaz kılmak için hangi temizlik kuralları geçerlidir? Birinci koşul ; temizliktir. Temizlik ilkin, maddî pisliklerden temizlenme...
Namaz kılmak için hangi temizlik kuralları geçerlidir?
Birinci koşul
; temizliktir. Temizlik ilkin, maddî pisliklerden temizlenmedir. (Necasetten taharet) Vücudumuzda, iç çamaşırlarımızda, elbiselerimizde ve namaz kılacağımız yerde küçücük de olsa hiçbir pisliğin olmamasına dikkat etmektir.Namaz kılanın hem vücudu ve elbisesinin, hem de namaz kılacağı yerin temiz olması anlamına gelir. Kirli olan şeyler kısmına kaba ve hafifçe sayılan pislikleri görmüş, onların ne kadarının namaza engel olacağını ve iyi mi temizleneceklerini göstermiştik. Oraya bakılmalı. Vücudundaki ya da elbisesindeki pisliği giderecek bir şey bulamayan kimse, namazını çıplak değildir, kirli olan elbise ile birlikte kılar.İkinci koşul
; manevî pisliklerden temizlenmedir. (Hadesten taharet) Manevî temizlik; ibadete hazırlık eylemidir. Temiz suyla meydana getirilen bu hazırlığın kendisi de ibadettir.Temizlik kısmına de gördüğümüz şeklinde hades, hükmî olan, şu demek oluyor ki varsayılan pislik, ya da manevî olan pislik anlamına gelir ki. cünüplük ve abdestsizlikten ibarettir. Buna gore âdeti ve lohusalığı biten ve cünüp olan mükellefin yıkanması, abdesti bulunmayanın da abdest alması, bu tarz şeyleri yapamıyorsa teyemmüm etmesi gerekir. Namaza ama bu şekilde başlayabilir.
Sebep: iç başlık düzeni
İslam'ın Şartları - Namaz Kılmak
Cemaatle namaz kılmak niçin tavsiye edilmiştir?
Diri yaşamı için lüzumlu koşulları içeren ortamlar hakkında bilgi verir misiniz?
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Birinci koşul
; temizliktir. Temizlik ilkin, maddî pisliklerden temizlenmedir. (Necasetten taharet) Vücudumuzda, iç çamaşırlarımızda, elbiselerimizde ve namaz kılacağımız yerde küçücük de olsa hiçbir pisliğin olmamasına dikkat etmektir.Namaz kılanın hem vücudu ve elbisesinin, hem de namaz kılacağı yerin temiz olması anlamına gelir. Kirli olan şeyler kısmına kaba ve hafifçe sayılan pislikleri görmüş, onların ne kadarının namaza engel olacağını ve iyi mi temizleneceklerini göstermiştik. Oraya bakılmalı. Vücudundaki ya da elbisesindeki pisliği giderecek bir şey bulamayan kimse, namazını çıplak değildir, kirli olan elbise ile birlikte kılar.İkinci koşul
; manevî pisliklerden temizlenmedir. (Hadesten taharet) Manevî temizlik; ibadete hazırlık eylemidir. Temiz suyla meydana getirilen bu hazırlığın kendisi de ibadettir.Temizlik kısmına de gördüğümüz şeklinde hades, hükmî olan, şu demek oluyor ki varsayılan pislik, ya da manevî olan pislik anlamına gelir ki. cünüplük ve abdestsizlikten ibarettir. Buna gore âdeti ve lohusalığı biten ve cünüp olan mükellefin yıkanması, abdesti bulunmayanın da abdest alması, bu tarz şeyleri yapamıyorsa teyemmüm etmesi gerekir. Namaza ama bu şekilde başlayabilir.
YORUMLAR