Öğretim nedir? Öğretim araçları, programları ve gayeleri ile ilgili bilgiler veren yazımız. Öğretim , belirgin bir gaye için ihtiyaç duyul...
Öğretim nedir? Öğretim araçları, programları ve gayeleri ile ilgili bilgiler veren yazımız.
Öğretim, belirgin bir gaye için ihtiyaç duyulan detayları vermek işine verilen isimdir. Arapça karşılığı tedrisat, öğretim, talim.
Öğretim öğrenenin yapmış olduğu iştir. Bu yüzden öğretim programlı, belirgin bir yer ve zamanda meydana getirilen uzman kişilerce meydana gelen bir iştir. Bu kişilere öğretim görevlisi denir. Öğretmen, eğitmen, doçent, profesör vb yerine ve duruma bakılırsa bilgisine başvuruları uzman kişilerdir. Öğrenme işinin gerçekleştirilmesi demek olan öğretimin araçları evvelinde saptanmış, gayeleri ve belli başlı planı, yöntem ve yolları vardır,
a. Öğretim araçları: Her türlü kitap basılı araç-gereç, film, slayt, göze, kulağa ve dokunarak algılamaya yarayan her türlü araç.
b. Öğretimin gayeleri: Fertleri ilgi ve beceriyle donatmak için evvelinde saptanan hedeflerdir. Bu tür şeyler, uzak gaye (iyi insan yetiştirmek), yakın gaye (okuma-yazma öğretmek) olarak sıralanabilir,
c. Öğretim programları: Gayesi gerçekleştirmek için belli başlı bir süre ve mekanla sınırlandırılmış, izlenecek yolların tümü (izlence). Bir ders yılı içinde, mesela ilköğretim birinci sınıfa hangi becerilerin kazandırılacağını birinci derslik programı belirler (müfredat),
d. Öğretim sistemleri,metotları: İnsan yetiştirmekte, insanoğlunun özelliklerini dikkate alıp, iyi sonuca ulaşmak için tutulacak yol yöntem ve tekniklerdir. Bu tür şeyler da; deney, gözlem, şov yaparak ve yaşatarak, iş içinde, anlatma, soru-yanıt, münakaşa, problem çözme, yöntem ve teknikleridir. Bununla birlikte konuların özelliğine bakılırsa, “bireysel çabalama yöntemi ile grup çabalama yöntemi”ni de söylemek gerekir,
e. Öğretim planları: İnsan emeği, zamanı, her türlü öğretim girdilerinin minimum harcamayla hedefe ulaşmak için iyi bir planlama gerekir. Ters halde öğretim işi rastgele olur ve harcanan emek ve giderler dağınık kalmış olarak amaca ulaşmayı güçleştirir. Planlama,hangi öğrenme mevzusunun, hangi sebeple, ne kadar zamanda, kim tarafınca, hangi araçlarla ve yöntemlerle gerçekleştirileceğini, nasıl denetlenip değerlendirileceğini de gösterir. Bu değerlendirmelerin sonucu, gelecek planlamaya destek verir.
YORUMLAR