Parfüm kullanımının inceliklerini biliyor musunuz ? Çeşitli markaların piyasaya sürdükleri birbirinden çekici kokular arasından seç...
Parfüm kullanımının inceliklerini biliyor musunuz ?
Çeşitli markaların piyasaya sürdükleri birbirinden çekici kokular arasından seçim yapmaya çalışmak, parfüm kullanıcılarını zor durumda bırakıyor. Çiçek kokuları, meyve kokuları ve onlarca farklı bileşimdeki parfümden birini tercih etmek, sabırlı olmayı ve karar verirken acele etmemeyi gerektiriyor.
Parfümün tene sürüldükten sonra vücut ısısıyla beraber gerçek kokusuna ulaşması ve tende nasıl duracağının daha iyi anlaşılması için, bileğe bir miktar sıktıktan sonra en az 3-4 dakika kendi kendine kurumasını beklemek gerekiyor. Uzmanlar, aynı anda birkaç parfüm denemek yerine, acele etmeden, kokuyu iyice hissetmeye çalışarak karar verilmesini öneriyor.
Parfüm kullanırken dikkat etmeniz gereken ilk şey ise kullanılacak miktar: 'Güzel kokayım' derken, girdiğiniz ortamı buram buram parfüme boğmamak gerekiyor. Parfümü yeterli miktarda, yalnızca çok yakınınızda bulunanların duyacağı kadar kullanmak yeterli. Daha kalıcı olması için parfümü vücudun sıcak, kuytu bölgelerine sürmek hem kokunun kalıcılığını arttırıyor hem de hafif ve hoş bir şekilde yayılmasını sağlıyor. En ideal noktalar, kulakların arkası, boyun, bilekler ve göğüslerin arası. Bu noktalardan geçen damarlar, her kalp atışınızda kokunun yavaşça yayılmasına yardımcı oluyor.
Seçim yapıp oldukça yüksek bir fiyat ödeyerek satın alınan parfümü bozulmadan kullanmak için, saklama şartlarına dikkat etmek gerekiyor. Yüksek sıcaklık, nem ve doğrudan güneş ışığı, parfümün bileşenlerinin kimyasal özelliklerinin, dolayısıyla da kokusunun değişmesine sebep olabiliyor. Bu nedenle parfümün serin ve kapalı bir yerde saklanması gerekiyor.
Çeşitli markaların piyasaya sürdükleri birbirinden çekici kokular arasından seçim yapmaya çalışmak, parfüm kullanıcılarını zor durumda bırakıyor. Çiçek kokuları, meyve kokuları ve onlarca farklı bileşimdeki parfümden birini tercih etmek, sabırlı olmayı ve karar verirken acele etmemeyi gerektiriyor.
Parfümün tene sürüldükten sonra vücut ısısıyla beraber gerçek kokusuna ulaşması ve tende nasıl duracağının daha iyi anlaşılması için, bileğe bir miktar sıktıktan sonra en az 3-4 dakika kendi kendine kurumasını beklemek gerekiyor. Uzmanlar, aynı anda birkaç parfüm denemek yerine, acele etmeden, kokuyu iyice hissetmeye çalışarak karar verilmesini öneriyor.
Parfüm kullanırken dikkat etmeniz gereken ilk şey ise kullanılacak miktar: 'Güzel kokayım' derken, girdiğiniz ortamı buram buram parfüme boğmamak gerekiyor. Parfümü yeterli miktarda, yalnızca çok yakınınızda bulunanların duyacağı kadar kullanmak yeterli. Daha kalıcı olması için parfümü vücudun sıcak, kuytu bölgelerine sürmek hem kokunun kalıcılığını arttırıyor hem de hafif ve hoş bir şekilde yayılmasını sağlıyor. En ideal noktalar, kulakların arkası, boyun, bilekler ve göğüslerin arası. Bu noktalardan geçen damarlar, her kalp atışınızda kokunun yavaşça yayılmasına yardımcı oluyor.
Seçim yapıp oldukça yüksek bir fiyat ödeyerek satın alınan parfümü bozulmadan kullanmak için, saklama şartlarına dikkat etmek gerekiyor. Yüksek sıcaklık, nem ve doğrudan güneş ışığı, parfümün bileşenlerinin kimyasal özelliklerinin, dolayısıyla da kokusunun değişmesine sebep olabiliyor. Bu nedenle parfümün serin ve kapalı bir yerde saklanması gerekiyor.
Erkekler iç;in Parfüm ve Deodorant
Parfüm ve Tarihçesi
Rüyada Parfüm Görmek
Parfüm Hakkinda...
Latince uçucu anlamına gelen kelimeden türetilmiş olan parfüm, hayatımızın en zevkli ve en vazgeçilmez konularından birini oluşturur. M.Ö 5000 senelerinden beri Mısır (Güneş tanrıları Ra için kokulu otlar yakarlar, ölülerini kokulu yağlar kullanarak mumyalarlardı), Yunan ve Roma uygarlıkları tarafından yaygın olarak kullanıldığı bilinmektedir. Bugünkü özelliklerine yakın anlamda ilk parfüm 14. yüzyılda üretildi. 16. yüzyılda Fransa, en çok parfüm üretim ve tüketim ülkesi oldu. Parfüm o dönemlerde Fransızlar tarafından kötü kokuları örtmek için kullanılıyordu. İlerleyen yıllarda ve özellikle günümüzde cam işletmeciliğindeki gelişmeler ile parfümler mücevher görünüşleri ve kişiliğimizi yansıtan formülleri ile büyük bir sektör oluşturdular. İçeriklerinde alkol, bitki ve yağ özleri, ayrıca reçine bulunur. Her şişelenmiş koku parfüm değildir. Aşağıda göreceğiniz gibi içlerindeki maddelerin bileşim oranlarına göre farklı adla anılırlar.
Parfüm: %20 parfüm + %80 alkol
Eau de parfüm: %12 parfüm + %88 su ve alkol
Eau de toilette: %9 parfüm + %91 su ve alkol
Eau de cologne: %2 parfüm + az alkol + çok su
Parfümler 4 ana koku grubuna ayrılır.
1-) Çiçek = çiçek ve meyve karışımlarıdır.
2-) Şipr = yağ ve reçine içeren alkolik olmayan çeşittir.
3-) Baharatlı = karanfilin temel unsurlarını taşırlar.
4-) Oryantal = vanilya, amber, misk kokularını içerir.
Latince uçucu anlamına gelen kelimeden türetilmiş olan parfüm, hayatımızın en zevkli ve en vazgeçilmez konularından birini oluşturur. M.Ö 5000 senelerinden beri Mısır (Güneş tanrıları Ra için kokulu otlar yakarlar, ölülerini kokulu yağlar kullanarak mumyalarlardı), Yunan ve Roma uygarlıkları tarafından yaygın olarak kullanıldığı bilinmektedir. Bugünkü özelliklerine yakın anlamda ilk parfüm 14. yüzyılda üretildi. 16. yüzyılda Fransa, en çok parfüm üretim ve tüketim ülkesi oldu. Parfüm o dönemlerde Fransızlar tarafından kötü kokuları örtmek için kullanılıyordu. İlerleyen yıllarda ve özellikle günümüzde cam işletmeciliğindeki gelişmeler ile parfümler mücevher görünüşleri ve kişiliğimizi yansıtan formülleri ile büyük bir sektör oluşturdular. İçeriklerinde alkol, bitki ve yağ özleri, ayrıca reçine bulunur. Her şişelenmiş koku parfüm değildir. Aşağıda göreceğiniz gibi içlerindeki maddelerin bileşim oranlarına göre farklı adla anılırlar.
Eau de parfüm: %12 parfüm + %88 su ve alkol
Eau de toilette: %9 parfüm + %91 su ve alkol
Eau de cologne: %2 parfüm + az alkol + çok su
Parfümler 4 ana koku grubuna ayrılır.
1-) Çiçek = çiçek ve meyve karışımlarıdır.
2-) Şipr = yağ ve reçine içeren alkolik olmayan çeşittir.
3-) Baharatlı = karanfilin temel unsurlarını taşırlar.
4-) Oryantal = vanilya, amber, misk kokularını içerir.
Eski çağlarda 'ler, 'lar, 'lılar, , 'lar, 'lılar ve 'lılar tarafından kulanılmaktaydı. per fumum sözcüğünden lanır. "Tümüyle uçucu" demektir. 'de Fumare tütmeyle, buhar olmayla ilgili bir fiildir.
Çeşitler
Aromalar
Çeşitler
- Perfume extract: 20%-40% aroma
- Eau de parfum: 10-30% aroma
- Eau de toilette: 5-20% aroma
- Eau de cologne: 2-5% aroma
Aromalar
Floral- Floral
- Soft Floral
- Floral Oriental
Oriental- Soft Oriental
- Oriental
- Woody Oriental
Woody- Wood
- Mossy Woods
- Dry Woods
Fresh- Citrus
- Green
- Water
- Fougère
Parfüm Kullanmanın İncelİklerİ
Koku, pek çok zaman saçımızın, makyajımızın, kıyafetlerimizin önüne geçecek kadar kuvvetli bir etkiye sahip. Hoş bir parfüm kokusunun tüm algınızı bir anda nasıl da değiştirdiğine çok defalar şahit olmuşsunuzdur.
Parfüm kullanırken dikkat etmeniz gereken ilk şey, kullanacağınız miktar. Güzel kokayım derken girdiğiniz ortamı buram buram parfüme boğmayın. Bu her zaman itici bir imaj yaratır. Parfüm`ünüzü yeterli miktarda, yalnızca çok yakınınızda bulunanların duyacağı kadar kullanmanız yeterli.
DAHA KALICI OLMASI İÇİN...
Parfüm`ü vücudunuzun sıcak, kuytu bölgelerine sürmeniz hem kokunun kalıcılığını arttırır hem de kokunun hafif hafif, hoş bir şekilde yayılmasını sağlar. En ideal noktalar, kulakların arkası, boyun, bilekler ve göğüsler in arasıdır. Bu noktalardan geçen damarlar, her kalp atışınızda kokunun yavaşça yayılmasına yardımcı olur.
Parfüm`ü, 15 cm. uzaklıktan püskürtmeli ve elle yaymadan, kendi kendine kurumasına izin vermelisiniz.
SERİN VE KAPALI BİR YERDE SAKLAYIN
Bir sürü para verdiğiniz parfüm`lerinizi bozulmadan kullanmak için saklama şartlarına dikkat etmelisiniz. Yüksek sıcaklık, nem ve doğrudan güneş ışığı parfüm`ün bileşenlerinin kimyasal özelliklerinin dolayısıyla da parfüm`ün kokusunun değişmesine neden olabilir. Bu yüzden parfüm`lerinizi serin ve kapalı bir yerde örneğin çekmecede saklayın.
Koku, pek çok zaman saçımızın, makyajımızın, kıyafetlerimizin önüne geçecek kadar kuvvetli bir etkiye sahip. Hoş bir parfüm kokusunun tüm algınızı bir anda nasıl da değiştirdiğine çok defalar şahit olmuşsunuzdur.
Parfüm kullanırken dikkat etmeniz gereken ilk şey, kullanacağınız miktar. Güzel kokayım derken girdiğiniz ortamı buram buram parfüme boğmayın. Bu her zaman itici bir imaj yaratır. Parfüm`ünüzü yeterli miktarda, yalnızca çok yakınınızda bulunanların duyacağı kadar kullanmanız yeterli.
DAHA KALICI OLMASI İÇİN...
Parfüm`ü vücudunuzun sıcak, kuytu bölgelerine sürmeniz hem kokunun kalıcılığını arttırır hem de kokunun hafif hafif, hoş bir şekilde yayılmasını sağlar. En ideal noktalar, kulakların arkası, boyun, bilekler ve göğüsler in arasıdır. Bu noktalardan geçen damarlar, her kalp atışınızda kokunun yavaşça yayılmasına yardımcı olur.
Parfüm`ü, 15 cm. uzaklıktan püskürtmeli ve elle yaymadan, kendi kendine kurumasına izin vermelisiniz.
SERİN VE KAPALI BİR YERDE SAKLAYIN
Bir sürü para verdiğiniz parfüm`lerinizi bozulmadan kullanmak için saklama şartlarına dikkat etmelisiniz. Yüksek sıcaklık, nem ve doğrudan güneş ışığı parfüm`ün bileşenlerinin kimyasal özelliklerinin dolayısıyla da parfüm`ün kokusunun değişmesine neden olabilir. Bu yüzden parfüm`lerinizi serin ve kapalı bir yerde örneğin çekmecede saklayın.
Parfüm Nerelere Sürülmeli
Uzmanlardan hoş öneriler:
Coco Chanel“Öpülmek istediğiniz yeri parfümleyinâ€
Estée Lauder “Parfümü, kolunuzu yukarı kaldırıp tam önünüze sıkın ve yarattığınız koku bulutunun içine girin. Böylece binlerce parfüm molekülü vücudunuzun her yerine konacaktırâ€Nerelerde Ve Ne Şekilde KullanmalıyızVücut
Parfümler kokularını yaymak için sıcaklık, hareket gibi faktörlere ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle parfüm sürmek açısından vücudun bazı bölgeleri ayrıcalıklıdır:
Sıcak ve nemli noktalar. Koltuk altları, göğüs araları, ense, kulak arkaları ve göbek.
Kanın fazla pompalandığı noktalar. Bilek içleri, şakaklar ve boyun. Hareketli noktalar. Dirsekler ve diz içleri.
Saçlar
Saçınızı parfümlemek istiyorsanız, öncelikle temiz olmalarına dikkat edin. Kokuların birbirine karışmaması için şampuanınızı kokusuz olanlar arasından seçin. Saçlarınız kısa ise saç diplerinize, uzun ise uçlarına sıkmanız yeterli olacaktır.
Küçük bir Öneri:
Saçınızı fırçalamadan önce fırçanıza biraz parfüm sıkın.
Parfüm, ilk çağlardan beri tenlerin ayrılmaz parçası. İste Sürüldükleri tenin kişiliğini alıp, özlerini bu kişiliğe yansıtan parfümlerin gizemli dünyası.. Ancak her parfüm size uygun olmayabilir. İpuçlarını öğrenmek istemez misiniz. Peki hangi ünlüler hangi parfümü kullanıyor? Hepimizin koklayarak uyandığımız, anılarımızı üzerine kurduğumuz, aşkımızı ayırt ettiğimiz, ne ve nasıl olmak isteğimizi bilen bir kokusu var. Kokusu sayesinde yarattığı iletişimle tarihin ilk çağlarından bu yana vazgeçilmezlerimizden olan parfüm, evrensel bir dil, çiçek ya da yaprak notalarıyla beslenen bir seçim... Latince ‘per fumum (dumanın içinden)' kelimesinden gelen parfüm, antik çağlardan beri insanlığı büyüledi. Mısır larında banyoda ve dini törenlerde kokulu merhemlerin, sıvı yağların kullanıldığı yazılı. Bir koku düşkünü olan Kleopatra ve maiyeti de tören alanına girmeden çok önce, saçtıkları kokular insanların burunlarına ulaşırmış. Yunanlı ve Romalılar, ziyafetler esnasında kendilerini çiçeklerle kokulandırmış sularla serinletirmiş.
İngiltere'de bir dönem yasaktı!
Güzel Kokuların Tarihi adli kitap ve ParfumShop adli Internet sitesinde yer alan bilgilere göre ilk parfüm, 14. yüzyılda Macar Kraliçesi Elizabeth zamanında yağların alkolle karıştırılmasıyla elde edildi. Araplar da egzotik madde kullanımıyla parfümün gelişiminde önemli rol oynadı.
Modern parfüm tarihi ise, 17. yüzyılda Fransa'da, Grasse'da başladı. Kral 15. Louis'in sarayı, ‘la cour parfumee (koku sarayı)' olarak anılırdı. İstenmeyen, hoş olmayan kokuların parfümle gizlendiği neredeyse hiç banyo yapılmadan sadece parfümün etrafa yaydığı kokularla yaşıyorlardı. Sarayın yatak odaları da, koku kavanozlarıyla sarılmıştı. 18. yüzyılda dünyanın hemen her yerinde koku modası başlamıştı. Ancak, 1774'de Britanya Parlamentosu, bir kocayı güzel kokularla etkileyen kadınların ‘büyü' yaptıkları hükmüyle, tarihe geçen ‘parfüm yasağı' kararını hayata geçirdi.
Yeni çağ savaşla başladı
Parfüm piyasasında yeni çağ, I. Dünya Savası ile başladı. Fransız modacılar kısa saçlı, boyalı tırnaklı kadına yönelik yeni bir stil oluşturdular.
Bu beraberinde yeni kokuları getirdi. Hafif çiçekler, baharatlı kokular ve çok çeşitli parfümler piyasada hakim oldu. II. Dünya Savası'nın sonlarında sade tasarımlar yerini cazibeye bıraktı. Zamanın ruhuna uygun cazibeli, cesur ve saldırgan olarak tanımlanan adeta cinsel devrim ruhunu belirleyen kokular üretilmeye başlandı. Bugün kullandığımız bir çok koku, halen 1920 - 30'larin izlerini taşıyor ve parfümler, tarihte olduğu gibi kişiliğimize ve ne istediğimize ilişkin mesajlar veriyor. Ve iste, kişiliğimizin kimi zaman masum, kimi zaman bastan çıkarıcı ‘kokusunun', yani parfümün sırları...
Size uygun esansı nasıl seçersiniz?
Eskiden sarışınlar için ferah, yeşil ya da meyveli bir koku önerilirdi. Ya da koyu renk saçlılar için oryantal bir koku. Ancak bu tür öneriler tarihe karıştı. Artık, kendi kişiliğinize uygun parfümleri seçmeniz gerekiyor. Bunun için öz bilincinizi güçlendirin, erotik istek, dikkat çekme, farklılaşma, anı yaratmanın hangisini istiyorsunuz karar verin. Hangi ana maddeden yapılan parfümün, koklayanda hangi etkiyi bıraktığını aşağıda bulacaksınız...
- Çiçekler: Ferah, gösterişsiz, gıdıklayıcı, zarif, tatlı, feminin.
- Chypre: Klasik, gizemli, mütevazi, dolu, kalıcı, sık.
- Ağaçlar: Uyarıcı, sportif, sert, dinamik, çekici.
- Amber: Egzotik, örtücü, sıcak, derin, fethedici.
- Deri: Baharatlı, sıcak, kuru, karakteri güçlü, yoğun.
- Yasemin: Esprili, zeki kadın için.
- Manolya: Şaşırtıcı kadın için.
- Misk: Güçlü kadın.
- Gül: Çiçeği burnunda genç kız için.
- Limon: Melankolik kişiler için.
- Mavimsi mor: Genç dullar için.
Kökünden çiçeklerine kadar tüm bölümleriyle bitkiler, koku malzemelerinin ana kaynağı. Ancak, dünya piyasasındaki yüksek fiyatlar yüzünden (bir kilo gülyağı bugün 10 bin dolardan fazla) günümüzde parfümler salt doğal maddelerden oluşmuyor. Zamane parfümlerini doğa ve kimyanın melezi olarak tanımlayan uzmanlar parfümü oluşturan bitki ve özleri söyle özetliyor:
- Yaprak ve saplar: Kekik, okaliptüs, itir çiçeği, tefarik, lavanta, biberiye, nane, defne.
- Çiçekler: Gül, yasemin, karanfil, nergis, teber.
- Meyve, tohumlar: Biber, kuru karanfil, vanilya, anason, hindistan cevizi.
- Ağaçlar: Sandal, çam, sedir.
- Kabuklar: Armut, tarçın.
- Yosun: Meşe.
- Bitki ve otlar: Tarhan, adaçayı, kekik.
- İğne yapraklar ve dallar: Ladin, çam, selvi.
- Kökler: Vetiver, zencefil, süsen.
- Meyve kabukları: Bergamot, limon, portakal, limet.
- Parfüm dükkanlarında en yeni kokuyu çıkarttırmayın. Henüz parfümlerle hiç ilgilenmemişseniz, bildiğiniz kokulardan hareket edin.
- Parfümü bir kumaş parçası üzerinde deneyin. Kolunuzda ise üç kokudan fazlasını denemeyin.
- "Parfüm sürmeyen kadının geleceği yoktur" sözlerine kulak asmayın.
- Alırken erkekleri düşünmeyin. Moda olanı değil, beğendiğiniz ve size uygun kokuyu seçin.
- Parfüm kullanırken belli stratejik noktalar var: Kulak arkası, boyun çukuru, bilekler. Ancak bu noktalarla yetinmek zorunda değilsiniz. Nemli ve sıcak noktaları hedef alin; göğüs arası, kol altları, şakaklar, bilekler, diz arkası, dirsek içi gibi.
Sokaklardan vitrinlere terfi eden taklit parfümleri piyasaya süren uyanıklar, orijinal şişeleri temin edip, parfümü ise bilinmeyen değişik karışımlardan elde ediyor. Ancak, taklitler kendilerini kutularından ele veriyor. Genelde mat renkli ve üzerinde yazım hatası bulunan taklit kutular eğer kapalıysa mutlaka inceleyin. ünlü bir parfüm ise hologram etiketi olmasına dikkat edin. Parfüm bozuksa renginden belli olur. Bu tip parfümler, cilt hastalıkları, alerji ve kasıntıya neden olabiliyor. Eğer bu belirtilerden birini gözlemlerseniz, mutlaka bir cilt doktoruna görünün.
ünlüler ve parfümleri
Greta Garbo: Rochas'in Femme Liz Taylor: Patou'nun Joy Brigitte Bardot: Balmain'den Vent Vert Jeanne Moreau: Diorama No.5 Ava Gardner: Chanel No.5 Marlene Dietrich: L'heure bleue Mae West: Petou'nun Joy'u Cameron Diaz: Guerlamain'in Samsara'si Katherine Witt: Gucci'nin Envy Sezen Aksu: Dolce Gabbana Nükhet Duru: Eccoda ve Gucci Rush Ajda Pekkan: Nova Isedas Sibel Can: Armoni.
Hangi Meyve Senin Kokun
MEYVE:eğlencelisin ve etrafına enerji saçıyorsun.Partileri,organizasyonları ve festivalleri hiiç kaçırmıyorsun.Girdiğin ortamlarda dikkat çekmek istiyorsun.Meyve kokulu parfümlerle kendini çok iyi ifade edeceksin...ÇİÇEK:Trendleri yakından takip eden,giyinip süslenmekten ve kendine bakmaktan hoşlanan birisisin.Seçicisin ve klas olmak istiyorsun...Anlayışlı,sevecen,yumuşak başlı kişiliğin nedeniyle de çiçekli kokuları kullanmalısın...
BAHARATLIevimli sempatik ve cicili bicili herşeye bayılıyorsun.Şeker kız candy gibi giyiniyor,karakter olarak da Polyanna'ya benziyorsunŞekerleme gibi yeme hissi uyandıracak kokulu parfümlere bayılacaksın...
FRESH:Özgür ruhlu,doğa düşkünü ve kendine özgü birisin.Güzellikle ve bakımla ilgili konularda seni rahatlatabilecek şeyler arıyorsun.Fresh kokular kullanarak hem kendini hemde çevreni ferahlatabilirsin...
UFAK BİR TEST_O'NUN PARFüMüNü KEŞFEDİN..
TEST_SİZ AŞK HAYATINIZ VE PARFüMüNüZ
Nasıl korumalı? Eğer her gün aynı parfümü kullanıyorsanız, onu saklamak pek de zor değil. Tek dikkat etmeniz gereken nokta, kullandıktan sonra ağzını sıkıca kapamanız ve herhangi bir sıcak kaynağının yanına koymamanız.
Bir kaç parfümü birden kullanıyorsanız, küçük şişeleri tercih edin.
Parfümünüzü kuru ve temiz havalı bir yerde muhafaza edin. Sıcak ve güneş parfümün bozulmasına neden olur.
Spreyli ambalajlar parfümü daha iyi korur. Spreysiz şişeler kullanım sırasında havayla temas eder, bu da parfümün bozulmasını hızlandırır.
Parfümünüzü uzun süre saklamak istiyorsanız, buzdolabında koruyun. Soğuk, taze kalmasına yardımcı olacaktır.
Parfüm serileri Parfümler alkolün saflığına, öz yağların yoğunluklarına ve karışımlarını oluşturan notaların dağılımlarına göre konsantrasyon türlerine ayrılır.
Konsantrasyonlar parfümün yayılımını, etkisini ve kalıcılığını belirleyen unsurlardır.
En fazla kullanılan 3 konsantrasyon, “parfumâ€, “eau de parfum†ve “eau de toiletteâ€tir. Bunların yanı sıra, “eau fraîcheâ€, “eau de cologne†ve yan ürünler olarak adlandırılan deodorant, sabun, vücut kremi, vücut pudrası, duş jeli serileri tamamlayan diğer konsantrasyonlardır.
Kişiliğe göre parfümler
Romantik, dişi şeytan, seks tanrıçası, doğa kızı ya da hınzır kız.. Siz hangisisiniz? İşte kişiliğinize göre parfüm seçimi..
Romantikler
Chanel Allure Sensuelle; Çok yönlü ve hiçbir bileşenin diğerine baskın olmadığı bir koku.. Biz dizi yumuşak meyve, kaymaksı ağaç ve çekici vanilyadan oluşan benzersiz bir çiçek.. Estee Lauder Pleasures Intense; Yumuşak ve lirik genç kadınların kokusu.. L'ıntant de Guerlain; amberli misk ve asilbelt sakızı ile süslenmiş.. Sersemletici etkisi olan parfümün burçları boğa, ikizler, yengeç, başak, terazi, akrep, kova ve balık... Michael Kors'un parfümünde kurutulmuş incir, süsen ve vetiver de seksi bir zemin oluşturuyor. Bvgari Omnia Crystalline; Bambu, turunçgil, keskin tatlı asya armutu ve nilüfer çiçeği kokusu daha sakin bir romantizm sunuyor. Paul Smith London; acı tatlı portakal çiçeği esansı, misket limonu ve yeşil leyla yapraklarıyla açılan parfümün notaları leylak, güneş çiçeği ve yasemin kokusunu içeriyor.
Dişi şeytanlar
Thierry Mugler'ın Angel'ı bergamut, böğürtlen ve kızılcık ve yasemin kokusuyla oldukça etkileyici.. Emporio Armani Night vadi nilüferi, manolya, frezya ve alıç taç yapraklarıyla, mor şakayık, menekşe, güneş çiçeği ve süsen kokularını içeriyor. Marilyn Monroe'nun tercihi Chanel No: 5'te parfümün zaman ötesi olduğunun kanıtı.. Yasemin, süsen, portakal çiçeği esansı, sandal ağacı, vetiver, meşe yosunu ve misk ile hemen ayırt ediliyor.
Seks tanrıçaları
Baharatlar, yasak meyveler, miskler ve sanslar baştan çıkartıyor. Agent Provocateur'ün parfümü say fas safran yağı, rus kişnisi, mısır yasemini, manolya, kakanga, vetiver, sedir ağacı, balzamikli amber ve hafif miskin karışımından oluşuyor. Koç, boğa, akrep, balık, oğlak, başak burçlarına öneriliyor. Clinique Aromatics Elixir gül esansı, topraksı vetiver ve papatya, yasemin, kakanga, vadi nilüferi, amber, sandal ağacı, misk, paçuli ve meşe yosunu içeriyor.
Hınzır kızlar
Bobbi Brown sadece makyaj ürünleriyle değil Beach parfümüyle dikkat çekiyor. Okyanus köpüğü ile tuz, Başak ve akrep dışında tüm burçlara öneriliyor. Chanel Chance, egzotik yasemin, pembe sümbül, beyaz misk, şık süsen, vetiver, paçuli amberi, pembe biber, turunçgil sizi baştan çıkarıcı bir kadına döünüştürüyor. Gucchi Envy Me, yasemin, şakayık, pembe misk, beyaz çay, pembe biber, ananas ve nardan oluşan şaşırtıcı bir koku.. Clinique Happy, koç, ikizler terazi burçlarına önerilen Lancome Riracle So Magic de tavsiye edilen diğer kokular..
Doğanın kızları
Doğaya düşkünseniz size özel olanı arzuluyorsunuz demektir. Jo Malone Colognes serisinin iki veya üç parfümünü birleştirebilirsiniz. Estee Lauder Pure White Linen de doğanın kızlarına özel bir parfüm.
Kaynak: Marie Claire
Romantik, dişi şeytan, seks tanrıçası, doğa kızı ya da hınzır kız.. Siz hangisisiniz? İşte kişiliğinize göre parfüm seçimi..
Romantikler
Chanel Allure Sensuelle; Çok yönlü ve hiçbir bileşenin diğerine baskın olmadığı bir koku.. Biz dizi yumuşak meyve, kaymaksı ağaç ve çekici vanilyadan oluşan benzersiz bir çiçek.. Estee Lauder Pleasures Intense; Yumuşak ve lirik genç kadınların kokusu.. L'ıntant de Guerlain; amberli misk ve asilbelt sakızı ile süslenmiş.. Sersemletici etkisi olan parfümün burçları boğa, ikizler, yengeç, başak, terazi, akrep, kova ve balık... Michael Kors'un parfümünde kurutulmuş incir, süsen ve vetiver de seksi bir zemin oluşturuyor. Bvgari Omnia Crystalline; Bambu, turunçgil, keskin tatlı asya armutu ve nilüfer çiçeği kokusu daha sakin bir romantizm sunuyor. Paul Smith London; acı tatlı portakal çiçeği esansı, misket limonu ve yeşil leyla yapraklarıyla açılan parfümün notaları leylak, güneş çiçeği ve yasemin kokusunu içeriyor.
Dişi şeytanlar
Thierry Mugler'ın Angel'ı bergamut, böğürtlen ve kızılcık ve yasemin kokusuyla oldukça etkileyici.. Emporio Armani Night vadi nilüferi, manolya, frezya ve alıç taç yapraklarıyla, mor şakayık, menekşe, güneş çiçeği ve süsen kokularını içeriyor. Marilyn Monroe'nun tercihi Chanel No: 5'te parfümün zaman ötesi olduğunun kanıtı.. Yasemin, süsen, portakal çiçeği esansı, sandal ağacı, vetiver, meşe yosunu ve misk ile hemen ayırt ediliyor.
Seks tanrıçaları
Baharatlar, yasak meyveler, miskler ve sanslar baştan çıkartıyor. Agent Provocateur'ün parfümü say fas safran yağı, rus kişnisi, mısır yasemini, manolya, kakanga, vetiver, sedir ağacı, balzamikli amber ve hafif miskin karışımından oluşuyor. Koç, boğa, akrep, balık, oğlak, başak burçlarına öneriliyor. Clinique Aromatics Elixir gül esansı, topraksı vetiver ve papatya, yasemin, kakanga, vadi nilüferi, amber, sandal ağacı, misk, paçuli ve meşe yosunu içeriyor.
Hınzır kızlar
Bobbi Brown sadece makyaj ürünleriyle değil Beach parfümüyle dikkat çekiyor. Okyanus köpüğü ile tuz, Başak ve akrep dışında tüm burçlara öneriliyor. Chanel Chance, egzotik yasemin, pembe sümbül, beyaz misk, şık süsen, vetiver, paçuli amberi, pembe biber, turunçgil sizi baştan çıkarıcı bir kadına döünüştürüyor. Gucchi Envy Me, yasemin, şakayık, pembe misk, beyaz çay, pembe biber, ananas ve nardan oluşan şaşırtıcı bir koku.. Clinique Happy, koç, ikizler terazi burçlarına önerilen Lancome Riracle So Magic de tavsiye edilen diğer kokular..
Doğanın kızları
Doğaya düşkünseniz size özel olanı arzuluyorsunuz demektir. Jo Malone Colognes serisinin iki veya üç parfümünü birleştirebilirsiniz. Estee Lauder Pure White Linen de doğanın kızlarına özel bir parfüm.
Kaynak: Marie Claire
Kokuların sırrı!
Jo Malone'un marka müdürü Ebru Karaçam: “Lavanta gevşeme sağlar; greyfurt kokusu ise karşınızdakine beş yaş daha genç olduğunuz izlenimini verirâ€
Genelde sıcak, yani baharatlı kokuları tercih ediyorlar.
Son dönemde markalar ortalamanın üzerinde fiyatlı parfümler çıkarıyor. Parfümün lüks kategorisinden çıkıyor olması ve markaların bunu tersine çevirme çabası mı bu?Kişisel bakımda selektif ürün kullanımının artmasıyla birlikte parfüm kullanımı lüks değil ihtiyaç haline geldi. Dünyada trend bireysel pazarlamaya doğru gidiyor. Kişilerin herkesten farklı olma isteği ve yeni lüks anlayışı ürünlere de yansıdı. Az sayıda belli kitlelere hitap eden yeni lüks ürünler lanse edilmeye başlandı.
Türkiye'de neden ünlüler parfüm çıkarmıyor sizce?
ünlüler kitlelerce her şeyleri ile takip edildikleri için parfümlerinin olması ticari ve olağan bir şey. Yeni bir kokunun yaratılması çok pahalı bir süreç. Kozmetik firmalarının ünlülerle yaptığı işbirlikleri sonucunda bu parfümler önemli parfüm evlerinde yaratılıyor. Çok maliyetli bir yatırım. Şu aşamada Türkiye için zor.
Parfüm nasıl denenmeli? Bir seferde kaç parfüm denenmeli?
Parfüm ten üzerinde denenmeli ve yaklaşık 20 dakika koku ile yaşanmalı. Kokular birbirinden farklı olduğunda beş-altı koku denenebilir. Benzer kokular söz konusu olduğunda ise iki-üç koku ile sınırlı kalınmalı.
İnsan kendine uygun parfümü nasıl bulabilir? Bunun için ipuçlarınız var mı?
Tenimizde test etmeliyiz. Hafif kokularla işe başlanmalı çünkü yoğun kokular, koku alma hissi açısından yorucudur. Farklı kokular birbirinden uzak olacak şekilde denenmeli. Unutmamak lazım ki her bireyin kendine özgü bir kokusu var. Bu kokuyu cilt durumu, hayat tarzı ve beslenme düzeni belirler. Birine çok yakışan koku bir başkasına yakışmayabilir.
Parfüm nerelere sürülmeli?
Nabız ya da dolaşımın iyi olduğu bilekler, boyun ve diz/dirsek arkası gibi bölgeler.
Parfümün hemen uçmaması için ne yapılabilir?Parfümün tek başına ciltte kalış süresi bireylerin cilt tiplerine ve kokunun kendi özelliklerine göre değişiklik gösterir. Ancak vücut losyonu veya kremi, duş jeli vs ile birlikte kullanıldığında kalış süresi daha da uzun oluyor.
Farklı kokuların ne gibi psikolojik etkileri oluyor?
Kokular insanı rahatlatabilir, gevşetebilir, ona zindelik verebilir. Lavanta, menekşe ve gül gibi aromalar rahatlama, gevşetme sağlarken, limon, portakal gibi turunçgil aromalar canlandırıcı, zindeleştirici olabilir. Mesela greyfurt kokusu karşınızdakine sizin beş yaş daha genç olduğunuz izlenimini verebilir.
Karıştır karıştır kullan
Jo Malone'u diğer parfüm markalarından ayıran bir özelliği var. Markanın “koku karıştırma†özelliği Jo Malone kokularını kullananlara kişiliklerini ifade edebilme özgürlüğünü veriyor. Böylece kendi “imza kokunuzu†keşfetmiş oluyorsunuz. Jo Malone'un tüm parfüm koleksiyonu, banyo yağları ile vücut losyonları kombinlenebiliyor. Yani iki veya üç farklı kokuyu ve vücut ürününü farklı kokularla karıştırarak ya da banyo ve vücut ürünlerini farklı kokularla kombinleyerek kişiye özel koku elde edilebiliyor. İdeal karışımlar ise kişiden kişiye değişiyor.
Jo Malone'un Türkiye'de en çok satılan kokuları Pomegranate, Verbanas ve Vetyver. Çiçek kokuları da çok tercih ediliyor. Genelde kombin satın alındığı için bir tanesi mutlaka çiçek ya da turunçgil oluyor.
Melis Alphan, Milliyet
Erkekler iç;in Parfüm ve Deodorant
Parfüm ve Tarihçesi
Rüyada Parfüm Görmek
YORUMLAR