PİLOT a (fr pılole). 1. Bir hava taşıtını kullanmak ve yönetmekle görevli kimse. (Hava, deniz ya da kara kuvvetleri bun yesinde bul...
PİLOT a (fr pılole).
1. Bir hava taşıtını kullanmak ve yönetmekle görevli kimse. (Hava, deniz ya da kara kuvvetleri bun yesinde bulunan pilotların asken pilot brövesine haiz olması zorunludur.) [Bk. an- sıkl. böl ]
2. Pilot olmak, kendinden geçecek seviyede sarhoş olmak (arg ).
*Asık. havc. Askeri pilot brövesi, bir subayın, astsubayın tayyare ya da helikopterle uçabileceğini onaylayan bröve.
*Denize. Otomatik pilot, insan müdaha leşi olmadan, bir geminin belli başlı bir kerterizde yol almasını elde eden mekanik ya da elektronik düzenek. (Bk. ansikl. böl.)
*Havc. Pilot okulu, pilot adaylarının brövelerini alabilmek için eğitildikleri ve uçuş talimi yaptıkları kurum. |j Otomatik pilot, bir hava tcişıtının manevrasını ve seyrüseferini mürettebat olmaksızın elde eden cayroskobik düzenek. || Deneyim pilotu, yem bir hava taşıtının performansını ve davranışını denetleyen pilot. || Ticari hat pilotu, ticari bir hat üstünde uçan bir uçağı kullanan pilot.
*Müz. Klavyeli çalgıların mekanizmasında ara parça. (Klavsende, klavyelerin bir leştirılmesini sağlar; piyanoda, tuşu çeki ce ve bununla birlikte susturucu sistemine bağlar orgda boruların supap kapağını hareket ettirir.)
* sıf.
1. Tecrübe etme niteliğindeki şey için kullanılır.
2. ikt. Pilot bölge, belli başlı bir mevzuda uygulanması fikredilen bir kalkınma modeli ya da bir politikayı sınırı olan bir denemeye doğal olarak tutmak amacıyla seçilen hususi bölge. (Pilot bölge emek harcamaları, uygulama ların yaygınlaştırılması durumunda alınacak sonuçlan ve ortaya gelebilecek problem ları belirleyebilmek amacıyla yapılır. Mesela, halk sağlığı mevzusunda yararlı olacağı fikredilen yeni bir sistemin, seçilen bir yörede uygulanmaya konması bu şekilde bir çalışmadır.) ]| Pilot üretim, bir üretim ala nında yem piyasaya sürülecek bir ürünün kalite, maliyet vb. mevzularda ortaya çıka bilecek sorunları evvelde saptayabilmek amacıyla tecrübe etme durumunda meydana getirilen üretim. (Pilot üretim, gerçek üretim koşulları altında yapılabileceği benzer biçimde gerçek üretim sürecinin küçük bir modeli kurularak da yapılabilir. Söz konusu üretim sonucunda çıkan problemler giderildikten sonrasında gerçek üretime geçilir)
*Denize. Pilot kaptan, bir kılavuz istasyonunu yöneten emekli deniz subayı ya da uzakyol kaptanı.
*Meteorol. Pilol balon, yerden bir teodo- lit ya da radar yardımıyla gözlemlenen yörüngesi rüzgarının hızını ve doğrultusunu gösteren minik ölçekli balon.
*AnsİKL. Ask., Ask. denize, ve Ask. havc. Hava ve Deniz harp okullarından mezun olan Hava ve Deniz kuvvetleri pilotları ÇiğlFİzmir Anajet eğitim üssû'nde yetiştirilir üç dönem halinde uygulanan uçuş eğitiminde başlangıç devresi pervaneli hafifçe uçaklarla, orta ve tekâmül uçuş devreleri de eğitim jet uçaklarıyla (T-37, T-33 ve T -38 tipi) gerçekleşir. Başarı gösterenlere askeri pilot bröveleri verilir.
Kara harp okulu'ndan mezun olan Kara kuvvetleri pilotları Güvercinlik-Ankara Kara kuvvetleri uçuş okulu'nda eğitimlerine başlar. Ilk başlarda hafifçe pervaneli uçaklarla eğitim gördükten sonrasında çift motorlu pervaneli uçaklarla tekâmül eğitimini tamamlar ve askeri pilot brövelerini alırlar.
Bununla birlikte Türk hava kurumu'nun Türk kuşu tesislerinde yetiştirilen sivil pilotlar uçuş saatine bağlı olarak iki kişilik uçaklardan 8-10 kişilik uçaklara kadar hafifçe hava taşıtlarını kullanabilirler.
*Denize. Otomatik pilot. Seyahat yelkenlilerinde otomatik pilot, etkin rüzgâr yatağına ayarlanmış bir fınldaktan oluşur ve destek dümen yelpazesi üstünde hız düşürmeyle hareket eder. Rüzgâra bakılırsa yönde beliren her sapma bir düzeltme gerektirir; bu düzeltme, gemiyi rotasına sokmayı amaçlayan yelpaze tarafınca gerçekleştirilir. Rüzgârın her yön değiştirmesi, dümen sisteminin tekrardan ayarlanmasını gerektirir; bu da, yelken donanımının yeni rüzgâr yönüne çevrilmesine neden olur. Mekanik itmeli gemilerde, kerteriz seçmede rüzgârdan bağımsız olarak çalışan otomatik pilot, referans ayarlamasını ya yer manyetik kuzeyine ya da gemideki cayropusulanın kuzeyine bakılırsa yapar. Doğrultuya bakılırsa rotada görülen her sapma, algılanan rotanın değişiminin ters yönünde, yelpazenin hidrolik kumandaları üstüne tesir eden bir sinyalle kendini gösterir. Vapur bir kez el dümeniyle kerterizine oturtulduğunda, otomatik pilot emek vermeye başlar. Düzeltmeler, denizin durumuna bakılırsa yapılır.
1. Bir hava taşıtını kullanmak ve yönetmekle görevli kimse. (Hava, deniz ya da kara kuvvetleri bun yesinde bulunan pilotların asken pilot brövesine haiz olması zorunludur.) [Bk. an- sıkl. böl ]
2. Pilot olmak, kendinden geçecek seviyede sarhoş olmak (arg ).
*Asık. havc. Askeri pilot brövesi, bir subayın, astsubayın tayyare ya da helikopterle uçabileceğini onaylayan bröve.
*Denize. Otomatik pilot, insan müdaha leşi olmadan, bir geminin belli başlı bir kerterizde yol almasını elde eden mekanik ya da elektronik düzenek. (Bk. ansikl. böl.)
*Havc. Pilot okulu, pilot adaylarının brövelerini alabilmek için eğitildikleri ve uçuş talimi yaptıkları kurum. |j Otomatik pilot, bir hava tcişıtının manevrasını ve seyrüseferini mürettebat olmaksızın elde eden cayroskobik düzenek. || Deneyim pilotu, yem bir hava taşıtının performansını ve davranışını denetleyen pilot. || Ticari hat pilotu, ticari bir hat üstünde uçan bir uçağı kullanan pilot.
*Müz. Klavyeli çalgıların mekanizmasında ara parça. (Klavsende, klavyelerin bir leştirılmesini sağlar; piyanoda, tuşu çeki ce ve bununla birlikte susturucu sistemine bağlar orgda boruların supap kapağını hareket ettirir.)
* sıf.
1. Tecrübe etme niteliğindeki şey için kullanılır.
2. ikt. Pilot bölge, belli başlı bir mevzuda uygulanması fikredilen bir kalkınma modeli ya da bir politikayı sınırı olan bir denemeye doğal olarak tutmak amacıyla seçilen hususi bölge. (Pilot bölge emek harcamaları, uygulama ların yaygınlaştırılması durumunda alınacak sonuçlan ve ortaya gelebilecek problem ları belirleyebilmek amacıyla yapılır. Mesela, halk sağlığı mevzusunda yararlı olacağı fikredilen yeni bir sistemin, seçilen bir yörede uygulanmaya konması bu şekilde bir çalışmadır.) ]| Pilot üretim, bir üretim ala nında yem piyasaya sürülecek bir ürünün kalite, maliyet vb. mevzularda ortaya çıka bilecek sorunları evvelde saptayabilmek amacıyla tecrübe etme durumunda meydana getirilen üretim. (Pilot üretim, gerçek üretim koşulları altında yapılabileceği benzer biçimde gerçek üretim sürecinin küçük bir modeli kurularak da yapılabilir. Söz konusu üretim sonucunda çıkan problemler giderildikten sonrasında gerçek üretime geçilir)
*Denize. Pilot kaptan, bir kılavuz istasyonunu yöneten emekli deniz subayı ya da uzakyol kaptanı.
*Meteorol. Pilol balon, yerden bir teodo- lit ya da radar yardımıyla gözlemlenen yörüngesi rüzgarının hızını ve doğrultusunu gösteren minik ölçekli balon.
*AnsİKL. Ask., Ask. denize, ve Ask. havc. Hava ve Deniz harp okullarından mezun olan Hava ve Deniz kuvvetleri pilotları ÇiğlFİzmir Anajet eğitim üssû'nde yetiştirilir üç dönem halinde uygulanan uçuş eğitiminde başlangıç devresi pervaneli hafifçe uçaklarla, orta ve tekâmül uçuş devreleri de eğitim jet uçaklarıyla (T-37, T-33 ve T -38 tipi) gerçekleşir. Başarı gösterenlere askeri pilot bröveleri verilir.
Kara harp okulu'ndan mezun olan Kara kuvvetleri pilotları Güvercinlik-Ankara Kara kuvvetleri uçuş okulu'nda eğitimlerine başlar. Ilk başlarda hafifçe pervaneli uçaklarla eğitim gördükten sonrasında çift motorlu pervaneli uçaklarla tekâmül eğitimini tamamlar ve askeri pilot brövelerini alırlar.
Bununla birlikte Türk hava kurumu'nun Türk kuşu tesislerinde yetiştirilen sivil pilotlar uçuş saatine bağlı olarak iki kişilik uçaklardan 8-10 kişilik uçaklara kadar hafifçe hava taşıtlarını kullanabilirler.
*Denize. Otomatik pilot. Seyahat yelkenlilerinde otomatik pilot, etkin rüzgâr yatağına ayarlanmış bir fınldaktan oluşur ve destek dümen yelpazesi üstünde hız düşürmeyle hareket eder. Rüzgâra bakılırsa yönde beliren her sapma bir düzeltme gerektirir; bu düzeltme, gemiyi rotasına sokmayı amaçlayan yelpaze tarafınca gerçekleştirilir. Rüzgârın her yön değiştirmesi, dümen sisteminin tekrardan ayarlanmasını gerektirir; bu da, yelken donanımının yeni rüzgâr yönüne çevrilmesine neden olur. Mekanik itmeli gemilerde, kerteriz seçmede rüzgârdan bağımsız olarak çalışan otomatik pilot, referans ayarlamasını ya yer manyetik kuzeyine ya da gemideki cayropusulanın kuzeyine bakılırsa yapar. Doğrultuya bakılırsa rotada görülen her sapma, algılanan rotanın değişiminin ters yönünde, yelpazenin hidrolik kumandaları üstüne tesir eden bir sinyalle kendini gösterir. Vapur bir kez el dümeniyle kerterizine oturtulduğunda, otomatik pilot emek vermeye başlar. Düzeltmeler, denizin durumuna bakılırsa yapılır.
Kaynak: Büyük Larousse
Pilot
Pilot olma koşulları nedir?
Otomatik Pilot
YORUMLAR