sansualizm bilginin duyumdan geldiğini korumak için çaba sarfeden öğreti... bu öğreti, zihnin bir tabularasa (boş bir kağıt) olarak ...
sansualizm
bilginin duyumdan geldiğini korumak için çaba sarfeden öğreti... bu öğreti, zihnin bir tabularasa (boş bir kağıt) olarak görülmesinin sonucudur.
duyumculuk bilgilerimizin usun uranı bulunduğunu korumak için çaba sarfeden usçuluk ve doğuşumuzdan beri bizimle birlikte bulunduğunu korumak için çaba sarfeden doğuştancılık öğretilerine karşıt bir öğretidir. bilginin deneyden geldiğini, korumak için çaba sarfeden ampirizm, duyumcu bir temel üstünden terfi etmiştir.
duyumculuk, antikçağ Yunan düşüncesinin bilgicilik akımıyla adım atar. protagaras'a nazaran bilgimizin tek membaı duyumdur. duyumlarımızın haricinde başka hiçbir bilgi edinilemez. bunun içindir ki ilk niçin'i araştırmak boşunadır.
“ insan her şeyin ölçüsüdürâ€. atomav demokritos, epikuros benzer biçimde düşünürler de bu kanıdadırlar.
duyumculuk temelde özdekçi bir öğretidir ve nesnel bir gerçekliğe dayanır. zira, duyumlar, dış dünyanın nesnel gerçekliğin imgeleridir.
bilgi kuramının ilk ve sağlam kanıtı, bilgilerimizin biricik kaynağının duyumlar olduğudur. ikincisi; duyum insana nesnel gerçeği bildirir. üçüncüsü; sağlam ve kuşkulanamaz kanıt da, pek açık olarak şu şekilde dile gelir; nesnel gerçek özdeksel yapıdadır.
bilginin duyumdan geldiğini korumak için çaba sarfeden öğreti... bu öğreti, zihnin bir tabularasa (boş bir kağıt) olarak görülmesinin sonucudur.
duyumculuk bilgilerimizin usun uranı bulunduğunu korumak için çaba sarfeden usçuluk ve doğuşumuzdan beri bizimle birlikte bulunduğunu korumak için çaba sarfeden doğuştancılık öğretilerine karşıt bir öğretidir. bilginin deneyden geldiğini, korumak için çaba sarfeden ampirizm, duyumcu bir temel üstünden terfi etmiştir.
duyumculuk, antikçağ Yunan düşüncesinin bilgicilik akımıyla adım atar. protagaras'a nazaran bilgimizin tek membaı duyumdur. duyumlarımızın haricinde başka hiçbir bilgi edinilemez. bunun içindir ki ilk niçin'i araştırmak boşunadır.
“ insan her şeyin ölçüsüdürâ€. atomav demokritos, epikuros benzer biçimde düşünürler de bu kanıdadırlar.
duyumculuk temelde özdekçi bir öğretidir ve nesnel bir gerçekliğe dayanır. zira, duyumlar, dış dünyanın nesnel gerçekliğin imgeleridir.
bilgi kuramının ilk ve sağlam kanıtı, bilgilerimizin biricik kaynağının duyumlar olduğudur. ikincisi; duyum insana nesnel gerçeği bildirir. üçüncüsü; sağlam ve kuşkulanamaz kanıt da, pek açık olarak şu şekilde dile gelir; nesnel gerçek özdeksel yapıdadır.
YORUMLAR