SEMERE a. (ar. semere). 1. İstenilen netice; verim; Bir çalışmanın semeresini alabilmek. Alınan önlemler kısa sürede semeresini ver...
SEMERE a. (ar. semere).
1. İstenilen netice; verim; Bir çalışmanın semeresini alabilmek. Alınan önlemler kısa sürede semeresini verdi.
2. Esk. Yemiş meyve, ürün.
*Esk. Semere-dar, yemiş veren; verimli. || Semere-i fuad, gönül meyvesi; çocuk, evlat.
*Huk. Uygar semere, bir eşyadan hukuksal bir ilişki sonucu elde edilmiş (mesela: kira, faiz vb.) gelir. || Doğal semere, bir eşyadan tabii olarak elde edilmiş ürün. (Bk. ansikl. böl.)
*ANSİKL. Doğal semereler, aslolan eşyadan ayrılıncaya kadar, onun bütünleyici parçası sayılır (Türk med. k. md. 620). Bundan dolayı aslolan eşya üstündeki iyelik, irtifak ve rehin şeklinde ayni haklar, doğal semereleri de kapsar. Mesela, ürün tarladan alınıncaya kadar tarla sahibinin mülkiyetinde kalır. Fakat bir malın intifa (ya-'arlanma) süresi içinde olgunlaşan semereleri, intifa hakkı sahibinin olur (Türk med. k. md. 728). Doğal semereler aslolan eşyadan ayrılınca onun bütünleyici parçası olmaktan çıkar ve bağımsız olarak bir ayni hakkın mevzusu olabilir.
1. İstenilen netice; verim; Bir çalışmanın semeresini alabilmek. Alınan önlemler kısa sürede semeresini verdi.
2. Esk. Yemiş meyve, ürün.
*Esk. Semere-dar, yemiş veren; verimli. || Semere-i fuad, gönül meyvesi; çocuk, evlat.
*Huk. Uygar semere, bir eşyadan hukuksal bir ilişki sonucu elde edilmiş (mesela: kira, faiz vb.) gelir. || Doğal semere, bir eşyadan tabii olarak elde edilmiş ürün. (Bk. ansikl. böl.)
*ANSİKL. Doğal semereler, aslolan eşyadan ayrılıncaya kadar, onun bütünleyici parçası sayılır (Türk med. k. md. 620). Bundan dolayı aslolan eşya üstündeki iyelik, irtifak ve rehin şeklinde ayni haklar, doğal semereleri de kapsar. Mesela, ürün tarladan alınıncaya kadar tarla sahibinin mülkiyetinde kalır. Fakat bir malın intifa (ya-'arlanma) süresi içinde olgunlaşan semereleri, intifa hakkı sahibinin olur (Türk med. k. md. 728). Doğal semereler aslolan eşyadan ayrılınca onun bütünleyici parçası olmaktan çıkar ve bağımsız olarak bir ayni hakkın mevzusu olabilir.
Kaynak: Büyük Larousse
YORUMLAR