Ikincil gruplar ve ikincil gruplar arasındaki münasebetler, olasılık cemiyet entegrasyonuna kuvvetle tesir icra eden faktörlerdir. Örneğin, ...
Ikincil gruplar ve ikincil gruplar arasındaki münasebetler, olasılık cemiyet entegrasyonuna kuvvetle tesir icra eden faktörlerdir. Örneğin, bir toplumda göze batan birlikleri, öncelikle ayın toplumdaki katolik gruba karşı karşıcılık ve düşmanlık gösterisinden ibaret bulunan bir protestan grup görülürse âbenzerliklerâ hesabına âayrılıklarıâ destekleyen ya da yardımlaşmaya karşı koyan rekabeti önemle beliren bir ikincil kültür örneğinin yapmış olduğu şeklinde, cemiyet entegrasyonunu çok zorlaştıran bir ikincil grup şekli var anlamına gelir.
Maddi yakınlık ya da birlikte var olma, olurya kendiliğinden entegrasyonu ya da onun yokluğunu atama etmiyor şeklinde görülmektedir. Bir toplumda, daha büyük bir toplumdaki yaşamın büyük bir kısmından soyutlama edilmiş ve ayrı bir Polonyalı grup görülürken, başka bir şehirdeki Polonyalı grup hususi bir sahada yaşayabilir, kendi kilise ve kulüplerine haiz olabilir, gene de şehrin yaşamsal ve toplumsal teşkilatı ile birlik ve yakın münasebet alindedir. Birlikte var olmanın ikincil grupların büyük karşılıklı muvafakatlerine yardımı olmadığı farz edilebilirse, ortaklaşa iş hallerini destekleyen toplumsal iklime, daha büyük bir uygun bulma haline, daha büyük işbirliğine yardımı olacak faktörleri ayırt etmeğe olanak var mıdır? Bu aşamada tecrübe etme kabilinden ipotezler telkin etmek için kanıt mevcuttur.
YORUMLAR