Teleferik nedir, özellikleri nedir? Teleferik hakkında genel bilgiler nedir? . Teleferik Teleferik , birbirlerinden uzak iki ye...
Teleferik nedir, özellikleri nedir?
Teleferik hakkında genel bilgiler nedir?
.
Teleferik hakkında genel bilgiler nedir?
.
Teleferik
Teleferik, birbirlerinden uzak iki yer içinde, havada gerilmiş olan bir ya da bir çok çelik halat üstünde bağlanarak yol alan asılı taşıta verilen genel isimdir. Teleferikler, asansör prensibiyle çalışırlar fakat bilhassa vadi geçişlerinde tıpkı bir helikopter benzer biçimde yer zemininden oldukça yüksek noktalara çıkabilirler.
Teleferik, ulaşımı güç yükseklikler içinde kurulur. Bir deniz ya da boğaz üstünde mevcut olanları da vardır. Teleferiklerin kurulduğu bölgeler kara, demir ve deniz kanalıyla ulaşımı çok zor ya da çok pahalı olan bölgelerdir. Böylesi bölgelerde belli başlı iki nokta içinde kurulan teleferik, insan ya da araç-gereç iletiminin gerçekleştirilmesinde kullanılır. İnsanların taşındığı teleferikler çelik halatlara asılı yolcu kabinlerinden oluşur.
Genel anlamda tek yöne ve tek halat dolaşımlı olan teleferik sistemleri iki ve daha çok çelik halat ile de tasarlanmaktadır. Burada bir halat çekici başka halat(lar) taşıyıcı halat görevi görmektedir.
Teleferik sistemleri halata bağlama aparatı olan klem (Grip) vasıtasıyla birbirlerinden ayrılmaktadır.
- Babylift (başlangıç lifti)
- Teleski En yüksek hız 2,4 m/sn
- Telesiyej (2/4/6 kişilik sandalyeli) En yüksek hat hızı saniyede 3,0 m/sn
- Otomatik Klemli Telesiyej (Detachable Chairlift) En yüksek hat hızı 5 m/sn
- Otomatik Klemli Gondol (Detachable Gondola) En yüksek hat hızı 6 m/sn
- Grup Gondollar (Pulsed Movement Aerial Ropeways) En yüksek hat hızı 7 m/sn, genel anlamda bu sistemler kısa mesafelere kurulduğu için hat hızı 3,0 m/sn hız olarak ayarlanır.
- Var-Gel Tipi Teleferikler (Reversible ropeways) Bu sistemler çoğu zaman doğrudan montajının zor olduğu arazi koşullarında ve geniş vadilerde kullanılmaktadır. En yüksek hat hızı 12,0 m/sn.
- Kombine Sistemler Bu sistemlerin temelini otomatik klem oluşturmaktadır. Genel yapıları iskemle ve gondola gore dizayn edilmektedir.
- Çok halatlı sistemleri, genel mealde Var-Gel tipi teleferikleri oluşturmaktadır. Bir çekiçi ve bir çok taşıyıcı halat ile çalışan sistem rüzgar oranın fazla olduğu arazilerde gondol teleferik sistemleri için kullanılmaktadır.
Dünyanın en uzun teleferiği olan Norsjö Teleferiği, İsveç'in Norsjö kentinde,Örträsk ve Mensträsk yerleşim birimleri içinde çalışır.1942 'de kurulan bu hattın uzunluğu 13,2 km'dir. Seyahat süresi 1,5 saattir.
Türkiye'nin en uzun teleferiği olan Uludağ Teleferiği, Bursa'dadır.Yıldırım'daki Teferrüç semti ile Uludağ'daki Sarıalanyaylası içinde 1963'te kurulmuştur. Kadıyayla istasyonundaki aktarma ile toplam 4766 metre uzunluğundadır. 374 m'lik rakımdan başlamış olan seyahat, ortalama 20 dakika sonrasında 1634 m'lik rakımda sonlanmış olur. Bu teleferik bununla birlikte Türkiye'nin ilk teleferiğidir.
Sebep: iç başlık
R.T.ü.K hakkında bilgi verir misiniz?
Bilgi nedir, bilginin anlamı hakkında bilgi verir misiniz?
Teleferik ve Teleferik Teknolojisi
TELEFERİK NEDİR?
Teleferik birbirlerinden uzak iki yer içinde havada gerilmiş olan bir ya da bir çok kablo üstünde kayarak yol alan asılı taşıta verilen isimdir. Teleferik çoğu zaman bir vadi ve ulaşımı güç yükseklikler içinde kurulur. Rahat mealde teleferik ulaşımın çok zor olduğu genel anlamda arazi yapısı sarp ve dağlık olan kesimler de bilhassa yük taşımacılığında kullanılan durağan bir tel üstünde makaralar vasıtasıyla kayarak hareket eden ve bu makaralara bağlı bir kabinin hareket etme prensibine gore çalışan bir sistemdir.
Bu ileti 'en iyi yanıt' seçilmiştir.
Teleferik, birbirlerinden uzak iki yer içinde, havada gerilmiş olan bir ya da bir çok çelik halat üstünde bağlanarak yol alan asılı taşıta verilen genel isimdir. Teleferikler, asansör prensibiyle çalışırlar fakat bilhassa vadi geçişlerinde tıpkı bir helikopter benzer biçimde yer zemininden oldukça yüksek noktalara çıkabilirler.
Teleferik, ulaşımı güç yükseklikler içinde kurulur. Bir deniz ya da boğaz üstünde mevcut olanları da vardır. Teleferiklerin kurulduğu bölgeler kara, demir ve deniz kanalıyla ulaşımı çok zor ya da çok pahalı olan bölgelerdir. Böylesi bölgelerde belli başlı iki nokta içinde kurulan teleferik, insan ya da araç-gereç iletiminin gerçekleştirilmesinde kullanılır. İnsanların taşındığı teleferikler çelik halatlara asılı yolcu kabinlerinden oluşur.
Genel anlamda tek yöne ve tek halat dolaşımlı olan teleferik sistemleri iki ve daha çok çelik halat ile de tasarlanmaktadır. Burada bir halat çekici başka halat(lar) taşıyıcı halat görevi görmektedir.
Teleferik sistemleri halata bağlama aparatı olan klem (Grip) vasıtasıyla birbirlerinden ayrılmaktadır.
- Babylift (başlangıç lifti)
- Teleski En yüksek hız 2,4 m/sn
- Telesiyej (2/4/6 kişilik sandalyeli) En yüksek hat hızı saniyede 3,0 m/sn
- Otomatik Klemli Telesiyej (Detachable Chairlift) En yüksek hat hızı 5 m/sn
- Otomatik Klemli Gondol (Detachable Gondola) En yüksek hat hızı 6 m/sn
- Grup Gondollar (Pulsed Movement Aerial Ropeways) En yüksek hat hızı 7 m/sn, genel anlamda bu sistemler kısa mesafelere kurulduğu için hat hızı 3,0 m/sn hız olarak ayarlanır.
- Var-Gel Tipi Teleferikler (Reversible ropeways) Bu sistemler çoğu zaman doğrudan montajının zor olduğu arazi koşullarında ve geniş vadilerde kullanılmaktadır. En yüksek hat hızı 12,0 m/sn.
- Kombine Sistemler Bu sistemlerin temelini otomatik klem oluşturmaktadır. Genel yapıları iskemle ve gondola gore dizayn edilmektedir.
- Çok halatlı sistemleri, genel mealde Var-Gel tipi teleferikleri oluşturmaktadır. Bir çekiçi ve bir çok taşıyıcı halat ile çalışan sistem rüzgar oranın fazla olduğu arazilerde gondol teleferik sistemleri için kullanılmaktadır.
Dünyanın en uzun teleferiği olan Norsjö Teleferiği, İsveç'in Norsjö kentinde,Örträsk ve Mensträsk yerleşim birimleri içinde çalışır.1942 'de kurulan bu hattın uzunluğu 13,2 km'dir. Seyahat süresi 1,5 saattir.
Türkiye'nin en uzun teleferiği olan Uludağ Teleferiği, Bursa'dadır.Yıldırım'daki Teferrüç semti ile Uludağ'daki Sarıalanyaylası içinde 1963'te kurulmuştur. Kadıyayla istasyonundaki aktarma ile toplam 4766 metre uzunluğundadır. 374 m'lik rakımdan başlamış olan seyahat, ortalama 20 dakika sonrasında 1634 m'lik rakımda sonlanmış olur. Bu teleferik bununla birlikte Türkiye'nin ilk teleferiğidir.
R.T.ü.K hakkında bilgi verir misiniz?
Bilgi nedir, bilginin anlamı hakkında bilgi verir misiniz?
Teleferik ve Teleferik Teknolojisi
YORUMLAR