Tüketici hakları ile ilgili sloganlar nelerdir?

Tüketici hakları ile ilgili çarpıcı söz arıyorum destek olurmusunuz Tüketici hakları insan haklarıdır Tüket ve hesabını sor. Tü...

Tüketici hakları ile ilgili çarpıcı söz arıyorum destek olurmusunuz

  • Tüketici hakları insan haklarıdır
  • Tüket ve hesabını sor.
  • Tükettiğin kadar hesap sor.
  • Dikkatli tüketici dikkatli cemiyet.
  • Tüketici haklarını yedirme.
  • Tüketici hakları bizim haklarımız.
  • Yaşayan her insanı doğumundan ölümüne kadar bir tüketicidir.
  • Tüketici hakları evrenseldir, İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Hakkını arayan tüketici dikkatli tüketicidir. Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • Dikkatli tüketici olmak hasispinti olmak değildir.
  • Günümüzde bir zorunluluktur.
  • Dikkatli tüketici ne aldığını, iyi mi aldığını bilir.
  • Dikkatli bir tüketici mal alırken doğru seçim yapar










  • Çocuk hakları ile ilgili çarpıcı sözler nedir?


  • Temizlik ile ilgili çarpıcı sözler nedir?


  • Teknoloji ile ilgili çarpıcı sözler nedir?










En sevilen çarpıcı sözler


Efes Pilsen'in yanında Arçelik, Coca-Cola, Kalebodur, Tokai sloganlarıyla tüketicinin zihninde sağlam yer edinmeyi başaran markalar. Reklamcı, marka ve pazarlama uzmanlarının hatırlayıp, beğendikleri ilk beş çarpıcı söz işte bu markalara ait: Efes Pilsen “Bira bu kapağın altındadırâ€, Arçelik, “Arçelik demek yenilik demekâ€, Coca Cola, “Hayatın Tadıâ€, Kalebodur, “Kalebodur, seramik budur†ve Tokai, “Çakar çakmaz çakan çakmakâ€â€¦.





Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, genel olarak kullandıkları sloganların markaların temel vizyonunu yansıttığını, bundan dolayı de başarı göstermiş bulunduğunu söylüyor. Arçelik'in “Arçelik demek yenilik demek†sloganı güncel çarpıcı sözler içinde en başarı göstermiş bulunan örneklerden.


Art Grup Strateji Direktörü Hakan Senbir'e nazaran, çarpıcı söz, itimat inşa ediyor. Türkiye'nin kıymeti en yüksek markalarından birisi için, bulunmuş olduğu kategoride büyük bir önemi olan “yenilik†terimine odaklanıyor. Coca-Cola ise tüm sloganlarını uzun vadeli olarak yaratıyor. Coca-Cola Avrasya ve Ortadoğu Kısımı Pazarlama Direktörü Galya Frayman Molinas, “Bizim için moda çarpıcı sözler yapmak söz mevzusu değildir. Bizler rahat çarpıcı sözler yapar bunun içini doldururuz. Senelerdir tutarlı bir biçimde de bu konuyu yapıyoruz†diyor.


Pazarlama uzmanlarına nazaran, markanın bugüne kadarki en başarı göstermiş sloganı ise “Hayatın Tadı†sloganı. Devlet başkanından yol işçisine kadar herkesi hedef kitlesi olarak kapsayan marka, bu sloganla duruşunu sarsmadan geniş bir kesime sesleniyor.


Reklamcı Haluk Mesci'ye nazaran ise “Kalebodur, seramik budur†sloganı tabii bir uyak ve iki sözcükle markayı kategorinin en rekabetçi noktasına konumlandırıyor. Mesci, reklamcı Ali Taran tarafınca Tokai için meydana getirilen, “Çakar çakmaz çakan çakmak†sloganını da rekabetçi buluyor. “Hafızaya derhal işleyen bir ses yapısı, mevzunun kendisinden yola çıkış, yarar söyleme, rekabetçilik hepsi bu sloganda var†diyen Haluk Mesci, hala kullanımda olmasa dahi hatırlanma özellikleriyle bu iki sloganın tüm zamanların en başarılıları içinde bulunduğunu belirtiyor.


Çarpıcı söz rahat ve keyif verici olmalı


Çarpıcı sözler markanın hedef kitleleriyle iletişiminde mühim bir araç. Peki çarpıcı sözler iyi mi olmalı? Creative Advertising-Yaratıcı Reklamcılık kitabının yazarı L.Whittier, kitabında bir sloganın iyi mi olması gerektiğine yönelik şu şekilde diyor:


“ürün ya da servisin kıymetini belirtmeli. Marka mesajının hedef kitle tarafınca algılanmasına destek olmalı. Reklamlarda devamlı vurgulanmalı ve halkın hatırlamaktan keyif alacağı bir yapıda olmalı.†Marka sloganına yönelik pazarlama ve reklam literatüründe söylenenler de Whittier'inkilerle nerede ise aynı doğrultuda. Kısaca bir markanın sloganı net ve anlaşılır olmalı. Markanın hedef kitlesi ve toplumsal paydaşları sloganın içinden mana çıkarmak için uzun uzun düşünmemeli. Markanın tüketiciye olan vaadi ise rasyonel ya da duygusal düzeyde kesinlikle yer almalı. Çünkü, hep vurgulandığı şeklinde, ideal strateji tek bir vaad üstüne kurgulanır.


Çarpıcı söz da o vaadi net olarak anlatır. Sloganı idrak etmek ve anımsamak da mühim parametreler. Bu yüzden sloganın kelime sayısıyla sınırlanması gerekiyor. Bu sayının nasıl biteceği ise uzmanlara nazaran değişiyor. Mesela, El İzi Danışmanlık'tan Nükhet Vardar'a nazaran, sloganın en ideali tek kelime olanı. üç dört kelimeyi de aşmamalı. Hakan Senbir de bir sloganda dört kelimeden sonrasının hatırlamakta güçlük yaratacağını düşünüyor. Ali Saydam ise bu mevzuda net bir kelime sayısı vermiyor ama sloganın kısa, mütevazı ve anlaşılır olmasının en sağlıklısı olacağını söylüyor. Saydam, mütevazı ve net ifadeleriyle başarı göstermiş sloganlara örnek olarak, Nike'ın, “Just do it-Yalnız yap!†ve Nokia'nın “Connecting People-İnsanları birbirine bağlarâ€ını gösteriyor.

Rasyoneldi duygusal oldu


Türkiye'de çarpıcı sözler ilk olarak 20'inci yüzyılın başlarında, Osmanlı dönemindeki gazetelerde yabancı markaların verdikleri ilanlarda kullanılmaya başlandı. Televizyonun yayına geçişi ve tv reklamlarıyla beraber de ivme kazanmıştır. 1980 öncesinde kullanılan çarpıcı sözler rasyonel vaadler içeriyordu. Ali Saydam'ın ifadesiyle bu dönemdeki çarpıcı sözler markanın derdini uzun uzun anlatıyorlardı. Hover süpürgeleri için meydana getirilen, “Ho ho hover, süpürür, döver, her yeri temizleyen Hover†sloganı bu şekilde sloganlara güzel bir örnek. Jill çorapları için meydana getirilen, “Atın, atın! Eskimiş çoraplarınızı atın! Atamazsanız paspas yapın…†da 80 öncesinin uzun sloganlarından… Tüketim toplumu döneminde çarpıcı sözler daha çok duygusal vaatler taşımaya başladılar. Goodyear'ın “Yuvana ulaştırırâ€, Bosch'un, “Güveninizi kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederizâ€, Arçelik'in “Hayata†ve “Arçelik'le sevgiye vakit kalır†çarpıcı sözleri da bu devrin sloganlarından.


Bugünün çarpıcı sözleri ise duygusallığın yanı sıra kafa rahatlığına hitap ediyor. Çünkü, bundan böyle “Kafa Rahatlığı Piyasası†olarak adlandırılan bir megatrend var. Bu trendden etkilenen bir takım markalar sloganlarını değiştiriyorlar. Mesela Philips, bir zamanlar “Lets make things beter- Herşeyi daha iyi hale getirelim†sloganını kullanıyordu. Ama, bugün bundan böyle bu çarpıcı söz yerine “Sence and Simplicity- His ve Basitlik†sloganını kullanıyor. Önceki slogana nazaran duygulara ve kafa rahatlığına hitap ediyor. Gelecekteki rüya toplumunda ise sloganların daha çok öyküselliğe yönelmesi umut ediliyor.




  • Dikkat et güvenli ol emek ver verimli ol
  • Dikkat et güvenli ol üretimde verimli ol
  • İşine saygı göster verimli ol görevini bil sempatik ol
  • Çalışalım verim artsın gücümüze güç katsın
  • Hijyen bizim ilkemiz çünkü bizler ülkeriz
  • Satın alan daima haklıdır
  • Bilnçli tüketici ol, dünyayı güzelleştir.


  • Tüketici Eğer olmazsa Tükenen De Olmaz, Piyasada Kriz Çıkar.
  • Korunmayan Tüketici Korumasız Ağaca Benzer, Bir Gün Kurur Gider.
  • Bugün başkalarına gelen yarın sana gelir.
  • Bilinçsiz, Amaçsız, Gereksiz Yaptığınız Her Harcama Ve Tüketim Size Geri Döner.
  • Dikkatli Tüketici Olmak Hasispinti Olmak Değildir, Günümüzde Bir Zorunluluktur.
  • Hakkını arayan tüketici dikkatli tüketicidir.
  • İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • Dikkatli tüketici ne aldığını, iyi mi aldığını bilir.
  • İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • İnsan tabiatın dengesini bozuyor, çevreyi kirletiyor ve yaşlı dünyamızın sonunu hızlandırıyor.
  • Dikkatli tüketici ne aldığını, iyi mi aldığını bilir.
  • Hakkını arayan tüketici dikkatli tüketicidir.
  • İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Dikkatli tüketici olmak hasispinti olmak değildir. Günümüzde bir zorunluluktur.







Bu ileti 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
  • Tüketici hakları insan haklarıdır
  • Tüket ve hesabını sor.
  • Tükettiğin kadar hesap sor.
  • Dikkatli tüketici dikkatli cemiyet.
  • Tüketici haklarını yedirme.
  • Tüketici hakları bizim haklarımız.
  • Yaşayan her insanı doğumundan ölümüne kadar bir tüketicidir.
  • Tüketici hakları evrenseldir, İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Hakkını arayan tüketici dikkatli tüketicidir. Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • Dikkatli tüketici olmak hasispinti olmak değildir.
  • Günümüzde bir zorunluluktur.
  • Dikkatli tüketici ne aldığını, iyi mi aldığını bilir.
  • Dikkatli bir tüketici mal alırken doğru seçim yapar





  • Çocuk hakları ile ilgili çarpıcı sözler nedir?


  • Temizlik ile ilgili çarpıcı sözler nedir?


  • Teknoloji ile ilgili çarpıcı sözler nedir?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Tüketici hakları ile ilgili sloganlar nelerdir?
Tüketici hakları ile ilgili sloganlar nelerdir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/tuketici-haklar-ile-ilgili-sloganlar.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/tuketici-haklar-ile-ilgili-sloganlar.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content