1 UNESCO Tanımı 3 UNESCO’nun Faaliyetleri Özet: “UNESCO Nedir? UNESCO Ne Anlamına gelir? Anlamı” başlıklı yazımızda UNESCO nedir, UNESCO...
1 UNESCO Tanımı
3 UNESCO’nun Faaliyetleri
Özet: “UNESCO Nedir? UNESCO Ne Anlamına gelir? Anlamı” başlıklı yazımızda UNESCO nedir, UNESCO ne anlamına gelir, UNESCO kelimesinin tanımı, UNESCO faaliyetleri, UNESCO nasıl yönetilir şeklinde UNESCO hakkında ayrıntılı detayları göreceksiniz.
Özet: “UNESCO Nedir? UNESCO Ne Anlamına gelir? Anlamı” başlıklı yazımızda UNESCO nedir, UNESCO ne anlamına gelir, UNESCO kelimesinin tanımı, UNESCO faaliyetleri, UNESCO nasıl yönetilir şeklinde UNESCO hakkında ayrıntılı detayları göreceksiniz.
Özet: “UNESCO Nedir? UNESCO Ne Anlamına gelir? Anlamı” başlıklı yazımızda UNESCO nedir, UNESCO ne anlamına gelir, UNESCO kelimesinin tanımı, UNESCO faaliyetleri, UNESCO nasıl yönetilir şeklinde UNESCO hakkında ayrıntılı detayları göreceksiniz.
UNESCO Tanımı
Birleşmiş Milletler Eğitim, Ilim ve Kültür Örgütü ya da UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization), Birleşmiş Milletler’in hususi bir kurumu olarak, II. Dünya Savaşı’ndan sonrasında, 1946 senesinde kurulmuştur.
Bu kurumun yasası 1945 yılı Kasım ayında Londra’da 44 ülkenin temsilcilerinin katıldıkları bir görüşmede kabul edilmiştir.
Merkezi Paris’te bulunan ve Genel Konuşma, Yürütme Konseyi, Sekreterlik olmak suretiyle üç organı olan UNESCO eğitim, ilim ve kültür alanlarındaki amaçlarını, kendisine üye olan her devlette kurulan Ulusal Komisyonlar vesilesiyle gerçekleştirmeye iş yapmaktadır.
UNESCO’nun Filistin’i üye olarak kabul etmesinden sonrasında ABD Birleşik Devletleri kuruma yapmış olduğu maddi desteği çekti. Bunun üstüne 2011 Kasım ayında UNESCO, Bali’de Dünya Somut Olmayan Kültürel Miras Sıralaması ile ilgili düzenlenecek toplantı dışındaki tüm programlarını yıl sonuna kadar iptal etti.
UNESCO Yönetimi
Üye devletlerin temsilcilerinden oluşan Genel Konuşma 1946-1953 yılları içinde halinde her yıl toplanmışken, 1954’dan bu yana iki yılda bir toplanmaktadır. Bugüne kadarsa 33 Genel Konuşma toplanmıştır.
UNESCO’nun çabalama programlarını kabul eder ve bütçeyi belirler.
Genel Konuşma’a katılan ve hükümetlerince aday gösterilen temsilciler arasından dört yıl için seçilen UNESCO Yürütme Konseyi 58 üyeden oluşur.
Genel Konferansça altı yıl için seçilen bir Genel Direktör’ün yönetimi altında çalışan UNESCO Sekreterliği, eğitim, ilim, kültür ve haberleşme-iletişim bölümlerine ayrılmıştır.
Sekreterliğin başlıca görevi, iki senelik UNESCO programlarının uygulanması için lüzumlu tüm teknik emek harcamaları yapmak, tedbirleri almaktır.
Eğitim: Bütün ülkelerce okul çağlarında olan evlatların yarısından fazlası tesis yetersizliği ve öğretmen azlığı bundan ötürü eğitimlerini yapamamaktadır. UNESCO’nun bu alandaki ilk emek vermesi, Latin ABD ilk öğretimi için daha çok öğretmen yetiştirme ve öğrencilerin okul haricinde karşı karşıya geldikleri problemleri çözmeye yönelik olmuştur. Başarıya ulaşmış olan bu çalışmanın benzerleri bir süre sonra Asya ve Afrika’da da uygulama edilerek olumlu neticeler alınmıştır. Bunların en büyüklerinden olan “Karaçi Planı” 18 devlet tarafınca mali yönden desteklenmiş ve 200.000 Pakistanlı çocuğun mecburi eğitimi 1980’de tamamlanmıştır. Eğitimsiz yetişkinlerin sayısının okula gitmeyen çocuklardan oldukça fazla olması UNESCO’nun bu alana da eğilmesini mecburi kılmıştır. Teşkilat her yıl türlü devletlerdeki yetişkinlere “temel eğitim” kursları vermektedir. UNESCO’ya bağlı “Education Clearing House” Paris’te çalışmakta, ilgili mevzularda bilgi toplamakta, eğitim istatistikleri yapmakta, burs dağıtmakta ve üç senelik gösterim organı “World Survey of Education”ı çıkarmaktadır.
YORUMLAR