Yayaların trafikte yapmış olduğu yanlış davranışlar nedir? Yayalar tarafınca en fazla işlenen kusur ise %49,1 ile araçlara ilk ge...
Yayaların trafikte yapmış olduğu yanlış davranışlar nedir?
Yayalar tarafınca en fazla işlenen kusur ise %49,1 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Fakat bu ihlal sonucu gerçekleşen kazaların yalnız %1,2'si ölümle sonuçlanmış, kalan %98,8'i ise yaralanma ile neticelenmiştir. Çoğunlukla meydana gelen başka bir kusur ise yola aniden çıkmaktır ve kusur dağılımı baskın olarak 0-11 yaş grubu tarafınca gerçekleştirilmektedir (%73,5). Bu kusuru minimum işleyenler ise 52 yaş üzeridir. Kusuru gerçekleştiren her 100 kişiden 1,4 ise ölmektedir. Yayaların % 3,9'u yol içinde koşmak, yürümek, oynamak ve oturmak suretiyle kazalarda kusura haizdir. Bu kusurun bulunmuş olduğu kazaların meydana geldiği yerlerin % 78,2'sinde kaldırım mevcuttur. Bu değerlendirme yayaların kaldırımları tercih etmediğini göstermektedir. Yayaların kaza esnasında giymiş oldukları giyecek özellikleri değerlendirildiğinde yayaların %52,8'nin açık renkli giyindiği,% 44'nün ise koyu renkli giyindiği görülmektedir .Fakat gece meydana gelen kazalarda açık renkli elbise kullanma oranı % 29,3'e düşmekte, koyu renkli elbise kullanma oranı ise %66 ya yükselmektedir. Reflektif araç-gereç kullananların sayısında da %1,6'lık artış olmaktadır. Bununla beraber reflektif araç-gereç giyenlerin karıştığı kazaların asla birinde ölümle karşılaşılmamıştır.
BAKINIZ
BAKINIZ
Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nedir?
Trafikte yayaların doğru davranışları nedir?
Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nedir?
Bu ileti 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Yayalar tarafınca en fazla işlenen kusur ise %49,1 ile araçlara ilk geçiş hakkını vermemektir. Fakat bu ihlal sonucu gerçekleşen kazaların yalnız %1,2'si ölümle sonuçlanmış, kalan %98,8'i ise yaralanma ile neticelenmiştir. Çoğunlukla meydana gelen başka bir kusur ise yola aniden çıkmaktır ve kusur dağılımı baskın olarak 0-11 yaş grubu tarafınca gerçekleştirilmektedir (%73,5). Bu kusuru minimum işleyenler ise 52 yaş üzeridir. Kusuru gerçekleştiren her 100 kişiden 1,4 ise ölmektedir. Yayaların % 3,9'u yol içinde koşmak, yürümek, oynamak ve oturmak suretiyle kazalarda kusura haizdir. Bu kusurun bulunmuş olduğu kazaların meydana geldiği yerlerin % 78,2'sinde kaldırım mevcuttur. Bu değerlendirme yayaların kaldırımları tercih etmediğini göstermektedir. Yayaların kaza esnasında giymiş oldukları giyecek özellikleri değerlendirildiğinde yayaların %52,8'nin açık renkli giyindiği,% 44'nün ise koyu renkli giyindiği görülmektedir .Fakat gece meydana gelen kazalarda açık renkli elbise kullanma oranı % 29,3'e düşmekte, koyu renkli elbise kullanma oranı ise %66 ya yükselmektedir. Reflektif araç-gereç kullananların sayısında da %1,6'lık artış olmaktadır. Bununla beraber reflektif araç-gereç giyenlerin karıştığı kazaların asla birinde ölümle karşılaşılmamıştır.
BAKINIZ
BAKINIZ
Yayalarda Trafik Kurallarına Uymalı…
Bu meseleyi kaçtır ele alıyorum sayısını ben dahi unuttum, ama halen farklılık gösteren bir şey yok. Ümit ederim polis teşkilatının 163. yılı etrafında teşkilat yayalar içinde bir çabalama yapar.
Vatandaşta, trafik kurallarına uymalı, çünkü sürücüler kadar kimi zaman yayalarda trafik kazalarına sebep oluyor.
devletimizde her yıl binlerce trafik kazaları meydana gelmekte, bu kazalarda binlerce vatandaşımız yaşamını kaybederken, bir o kadarda özürlü olan oluyor. Bu kazaların bir kısmında sürücüler suçlu bulunurken, başka kısmın da ise yayalar suçlu bulunmakta.
İlimizde, son zamanlarda trafiğin artmasıyla kazalar sıkça yaşanmakta, meydana gelen kazaların birçoğunda yaralanma bulunurken, nadir de olsa ölümlü kazalarda oluşmakta. Kent merkezinde yaşanmış olan trafik vakaları çoğu zaman hasarlı kazalar, ama il çevresinde yaşanmış olan kazalarda ise ölüm ve yaralanma vakaları daha çok.
Bunun birinci sebebi kent merkezinde hız sınırının az olması olsa gerek. Bununla birlikte bazen hız sınırını aşan sürücüler yaralı, ölümlü kazalara da sebep olmakta.
Pek çok trafik kazasında sürücüler birbirleriyle kaza yaparlar, ama sürücü yaya kazalarında, yayalarında suçlu olduğu görülüyor. Etrafımızda olan biten kazalara baktığımızda, yayaların pek çok süre kurallara uymadığı görülüyor. Bunun en güzel örneği kent merkezimizde yaşanmakta. Trafik işaret ve ışıklarına uymayan yayalar, kuralları bilmedikleri halde sürücüleri suçlarlar.
Aslen kırmızı ışıkta geçen yaya, ışığa dahi dikkat etmemiştir, yâda yaya geçidi olup olmaması hiçte umurunda değildir. Çünkü yayalarda istediği yerden geçer, istediği yerde yürür mantığı var. Doğal bu anlattıklarım bu şekilde hataları yapanlar için, kimi zaman çileden çıkmamak mümkün değildir. Ara bir sokakta yaya yolda yürüyebilir hatta tüm yol kendisine tahsis edilmişçesine. Bu şekilde vakalar ilimizde sıkça rastladığımız olaylardır.
Bir takım cadde ve sokaklarda trafik yoğunluğu yoksa yurttaş kendisine ait sanarak, istediği şeklinde yolu kendi zevkine gore kullanabiliyor. Kimileri bunun da ötesine giderek yolu kendi bahçesi yâda eviymiş şeklinde kullanarak bir takım eşyalarını yolun ortasına bırakıyor. Mesela insanın odunu, kömürü, kumu yolda ise bu bir problem değildir. Sürücü başka bir sokak yâda cadde tercih etsin mantığı var yayada.
Bu yaşanmış olan manzaralar hızla gelişen bir kente yakışmamakta, kaldı ki biz çağıl bir şehir olma yolunda hızla ilerleyen bir şehiriz. Bu yapılanlar bir ihtimal bundan seneler ilkin yapılabilirdi ama bundan sonrasında yapılmamalı. Geriye kalan kentimiz büyüyen gelişen bir şehir, siz o şekilde kafanıza gore yolu caddeyi kapatamazsınız.
Şimdi gelelim trafik kurallarına; yurttaş her nedense kurallara uyma taraftarı değildir, bir takım yayalarımız kırmızı ışık yâda yeşil ışığın yanmasına gerek dahi duymuyorlar, yoldan istedikleri süre geçiyorlar. Aslen yayalarda lüzumlu işaretlere ve trafik lambalarına uymalılar, yoksa yaşanmış olan ıstırap bir vaka kurallara uymayan bir yayaya pahalıya mal olabilir.
Sevgili yayalar sizlerde lütfen size saygı gösteren sürücülere saygılı olun, çünkü konulmuş olan bu kurallar her iki tarafında uyması sonucu ama kaide olur. Yoksa bu konulmuş olan kurallar bir taraf tarafınca çiğnendiğinde kaide olmaz, kaza olur.
Doğal kuralları hiç bir zaman takmayan bir takım kent magandalarımızda yok değildir, onlar için kırmızı ışık yâda yeşil ışık terimi, kuralı hiç bir zaman yoktur esasen.
Her nedense bu magandalar sürücüde olsa, yayada olsa herhangi bir cezai işleme doğal tutulmuyorlar, bu kimseleri de gördüğüm süre midem bulanmıyor değildir. Ümit ederim bigün bu magandalara da birileri kurallar etrafında lüzumlu cezai işlemi başlatır.
Sürücülerin kimi zaman feryatlarını duymamak mümkün değildir, 85-90 saniye bekleyen sürücü tam yeşil ışıkta geçmeye hazırlanırken, bir bakıyorsunuz yayanın biri kendisini sürücünün önüne atarak yoldan geçmeye çalışır. Uzun bir süre bekleyen sürücü ne yapsın şimdi? Bir şey derse kabahat işlemiş olacak, demez ise çileden çıkacak ama büyük çoğunluğu sessiz kalma yanlısı.
Sürücü, sürücü olmak için belirgin sınavlardan geçiyor, imtihanını vermeden belgesiz araç kullanamıyor, sürücü olamıyor, peki yolda yürümesini bilmeyen yayaya ne demeli?
Yayaya belgen yâda sertifikan var mı, diye sorabilir misiniz? Hayır, bu durumu soramazsınız, esasen o şekilde bir belgede yok, ama onunda kurallara uymasını sağlayabilir, kendisini yargılamasını isteyebilirsiniz, doğal eğitimli ve dikkatli bir yaya ise.
Demek ki trafik kurallarına sürücüler kadar yayalar da uymak zorunda, yoksa tatsız bir kaza yaşanabilir, hatta yaşamımıza dahi mal olabilir.
O süre trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım, bu tür şeyler yayalar olsa da.
Her insanoğlunun trafik kurallarına uyması, polis teşkilatının nice 163 seneler yaşaması ve yaşatılması ümidiyle…
Yayaların hatalı davranışları:
- Yayaların kaldırımdan yürümek yerine otomobillerin arasından adım atması
- Yaya kaldırımı olmayan yerde yolun solundan yürümek yerine ters yönden yürümek
- Trafik polislerinin ikazlarına, işaretlerine uyulmaması
- Trafik lambalarının olduğu yerlerde yeşil ışık yanmadan geçmek
- Duran taşıtın önünden, arkasından geçmek
- İyice durmadan otobüs, minibüs, taksi şeklinde taşıtlardan inmek
- Hareket etmiş bir taşıta binmeye analiz etmek
- Hareket halindeki taşıtlara asılmak
- Taşıtlarda kapıya yaslanmak, pencere ve kapılardan eller, kollar, başlar çıkarılması
- 11 yaşını doldurmamış evlatların ön koltukta oturması
- Kent içi trafikte evlatların bisiklet kullanımı
Yayaların yapmış olduğu YANLIŞ davranışlar:
- Duyarsız olanların yaya kaldırımından,alt ve üst geçitleri kullanmamasıdır.
- Kimi zaman önüne sağına soluna bakmadan yola geçmesidir.
- Arabanın önünden ya da arka taraflarını kullanmasıdır.
- Yaya yollarında ele ele ya da kol kola grupça yürümeleridir.
- Yaya yollarında şakalaşarak yürümeleridir.
- Aile büyükleri olmadan 11 yaşını doldurmamış evlatların caddeye bırakılması.
- Yayaların birdenbire harekkette bulunması ya da dikkat çekmesi kazaya niçin olabilir.
Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nedir?
Trafikte yayaların doğru davranışları nedir?
Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nedir?
YORUMLAR