Atatürk’ün Eğitim ve Öğretim Hakkındaki Özlü Sözleri

Mustafa Kemal Mustafa kemal atatürk’ün eğitim ve öğretim ile ilgili söylemiş olduğu sözler, görüşleri. Mustafa kemal atatürk’ün eğitim ile a...

Mustafa Kemal Mustafa kemal atatürk’ün eğitim ve öğretim ile ilgili söylemiş olduğu sözler, görüşleri. Mustafa kemal atatürk’ün eğitim ile alakalı sözleri.



Atatürk'ün Eğitim ve Öğretim Hakkındaki Özlü Sözleri



Çocuklarımız ve gençlerimiz yetiştirilirken onlara bilhassa varlığı ile, hakkı ile, birliği ile çatışan ve tüm yabancı öğelerle savaşma gereği ve ulusal değerleri tam bir coşku ile, her karşıt fikir önünde şiddetle ve özveriyle müdafa zorunluluğu iyice öğretilmelidir.



Geleceğe hazırlanan yurt çocuklarına hiçbir güçlük karşısında boyun eğmemelerini, olanca güçleriyle bıkmadan ve yılmadan çalışmalarını ve okumakta olan evlatlarımızın ana babalarına da yavrularının öğrenimlerini bitirmeleri için ellerinden geleni esirgememelerini öğütlerim.



Ulusal eğitim kendi alanında ne pahasına olursa olsun tam bir hedefinize ulaşmak gerekir. Kurtuluş fakat bu yolla olur.



Ulusal eğitim politikamızın temel ilkesi, bilgisizliğin yok edilmesidir. Bu yapılmadıkça yerimizdeyiz… Yerinde duran bir şeyse, geri gidiyor anlamına gelir.



Eğitimdir ki, bir ulusu ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir cemiyet olarak yaşatır ya da tutsaklığa ve düşkünlüğe götürür.



Her insanın kendine nazaran bir zevki vardır: Kimi bahçe ile uğraşmak; güzel çiçekler yetiştirmek ister, kimi de adam yetiştirmekten hoşlanır.



İlköğretimin yayılması için, mütevazı ve kullanışlı önlemler alabilmek zorundayız. İlköğretimde gayemiz, bunun genel olmasını bir an ilkin gençleştirmektir. Bu sonuca varmak, fakat durmaksızın tedbir almakla ve bu tarz şeyleri sistematik uygulamakla sağlanır. Ulusumuzun başlıca işi olarak, bu mevzuda direnmeyi lüzumlu görüyorum.



Eğitim işlerinde kesinlikle zafer kazanmış olmak gerekir. Bir ulusun gerçek kurtuluşu fakat bu yolla olur. Bu zaferin kazanılması için hepimizin tek bir can, tek bir fikir olarak temelli bir program üstünde emek harcaması gerekir. Bence bu programın temel noktaları ikidir:



1. Eğitim, toplumsal yaşamımızın gereklerine uymalıdır.

2. Eğitim, dönemin gereklerine uymalıdır.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Atatürk’ün Eğitim ve Öğretim Hakkındaki Özlü Sözleri
Atatürk’ün Eğitim ve Öğretim Hakkındaki Özlü Sözleri
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/ataturk-egitim-ogretim-sozleri.jpg
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/ataturkun-egitim-ve-ogretim-hakkndaki.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/ataturkun-egitim-ve-ogretim-hakkndaki.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content