Dramanın öncelikli gayesi evlatları eğlendirmek olmasa da, drama etkinliği esnasında çocuk eğlenir ve mutlu olur. Hayal enerjisini geliştiri...
Dramanın öncelikli gayesi evlatları eğlendirmek olmasa da, drama etkinliği esnasında çocuk eğlenir ve mutlu olur.
Hayal enerjisini geliştirir
Bağımsız düşünebilmeyi sağlar
İş birliği yapabilme hususi durumunu geliştirir
Toplumsal ve ruhsal duyarlılık yaratır
Dört temel dil becerisini ( konuşma , dinleme, okuma ,yazma ) kazandırır,dilin kullanım alanlarını ve standardını zenginleştirir
Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar.
Yaratıcılık ve güzel duyu gelişimini sağlar.
Etik değerlerinin gelişmesine olanak sağlar.
Kendine itimat duyma ,karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar.
Kaslarını hareket ettirirken yeni sistemleri,metotları bulmayı,denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar.
Çevresindeki diri ve cansız varlıkları tanıma ve algılamayı öğretir.
Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar.
Drama sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar. Çocukta sanat eğilimlerini başlatır ve sanatı bilhassa de tiyatroyu sevmesine katkıda mevcuttur.
Duygunun sıhhatli bir biçimde boşalımından yararlanmayı sağlar Duygunun denetlenmesi ,onun bastırılması anlamına gelmez. Tüm insanoğlu ara sıra hissettikleri hiddet,korku,kaygı,kıskançlık,dargınlık benzer biçimde duygularını bu temaların ifade edildiği oyunlarda rol ile birlikte boşaltabilir ve gerilimden kurtulabilirler.
Çocuğun eleştirel düşünme kabiliyetinin gelişmesine katkıda mevcuttur. Böylelikle çocukta vaka, olgu ve kavramları bir mantık süzgecinden geçirme kabiliyeti oluşur ve kendisine sunulan her şeyi olduğu benzer biçimde kabullenmeden araştırıcı olmaya yönelir.
Ilk olarak öğrencinin kendini tanımasını sağlar
Kendinde bulunan özelliklerle başkalarını karşılaştırabilmeyi sağlar.
Başkaları ile benzerliklerini keşfetmesini sağlar.
Kendinde geliştirmek istediği yanlarıyla ilgilenmesini ,kendini eleştirebilmesini sağlar.
Kendini ifade etmede gerek duyduğu kaynaklara yetişme gerekliliğini fark ettirir.
Bilgilere ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma gelir.
Kendini ifade etmede itimat kazanır.
Değişik vaka ve durumlarla ilgili tecrübe kazandırır.
Meydana getirilen etkinlerde ele alınan konuların içinde ne olduğu bakımından çocukta ahlaki, ulusal ve tinsel değerlerin gelişmesi sağlanabilir.
YORUMLAR