İslam Medeniyetinde Eğitim Kurumları

İslam medeniyetinde eğitim kurumları nelerdir? İslam medeniyetinin eğitim kurumlarına bakış açısı ile ilgili yazımız. Okumayı ilk emir olar...

İslam medeniyetinde eğitim kurumları nelerdir? İslam medeniyetinin eğitim kurumlarına bakış açısı ile ilgili yazımız.



Okumayı ilk emir olarak öne çıkaran İslam Dini, buna bağlı olarak eğitime de çok büyük önem vermiştir. Bunun en güzel örneğini Peygamberimiz’in uygulamalarında görmekteyiz. Sevgili Peygamberimiz Bedir Savaşı’nda esir alınan Mekkeli müşrikleri, müslümanlara okuma-yazma öğretmeleri karşılığında serbest bırakmıştır.



Peygamberimizin Mekke’den, Medine’ye hicretinden sonra yaptığı ilk işlerden birisi, mescidin yanına yaptırdığı “Suffa” isimli eğitim kurumu idi. Gündüzlü ve yatılı olan Suffa’daki eğitim faaliyeti, peygamber mescidi olan “Mescid-i Nebi”den bağımsız değildi.



Mescid-i Nebi’deki ilim faaliyeti sonraki camilere de örnek olmuştur.



İslam eğitim kurumlarından birisi de Küttaplar denilen bir kurumdu. Medreselerden önce açılan, medreselerden sonra da var olan bu eğitim kurumu, önceleri genel okuma-yazma öğretiminin verildiği mektepler görevini üstlenirken, sonraları çocuklara medrese öncesi eğitim veren ilk mektepler konumunu almıştır.



İslam medeniyetinde bir başka eğitim kurumu da Beytü’l-Hikme’dir. Hicri ikinci asrın sonlarına doğru matematik, mantık, fizik, kimya, felsefe, tıp ve diğer ilimlere ait eserlerin tercüme edildiği bir kurum olan Beytü’l-Hikme, özellikle aklî ilimlerin enine boyuna öğretilip tartışıldığı bir merkezdi.



İslam eğitim kurumlarından en etkili ve yaygın olanı medreselerdir. “Ders okunan yer” anlamına gelen medreseler, dini ilimler başta olmak üzere tıp, astronomi, matematik ve diğer ilimlerin de okutulduğu eğitim merkezleridir.



Türkler’in İslam dünyasına girmesiyle gelişen medreseler Selçuklular ve Osmanlılar döneminde köylere kadar yayılmıştır.



Medreselerin en büyüğü ve en önemlisi Selçuklu veziri Nizamü’l-Mülk’ün 1067’de Bağdat’ta kurduğu Nizamiye Medresesi’dir. Benzer medreseler İskenderiye, Kudüs, Konya, Tokat, Antalya, Urfa, Sivas, İznik, Granada, Fas ve Bağdat gibi merkezlerde de açılmıştır.



İslam medeniyetinin eğitim kurumlarından Ca-birb. Hayyan, Kindî, Fârâbî, Harizmî, Beyrûnî (Birûnî), ibn-i Sînâ, Gazâlîve ibn-i Rûşd gibi dünya çapında filozof ve bilginler yetişmiştir.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: İslam Medeniyetinde Eğitim Kurumları
İslam Medeniyetinde Eğitim Kurumları
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/islam-medeniyetinde-egitim-kurumlar.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/islam-medeniyetinde-egitim-kurumlar.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content