Kamu Nedir?

Kamu TDK, Türk Dil Kurumu isim 1 . Halk hizmeti gören devlet organlarının tümü. 2 . Bir ülkedeki halkın bütünü, halk, kamu: ...

Kamu
TDK, Türk Dil Kurumu




isim

1 .
Halk hizmeti gören devlet organlarının tümü.


2 .
Bir ülkedeki halkın bütünü, halk, kamu:

"Çevre koruması sorunları İsveç kamusunun bilincine ve hatta bilinçaltına sinmiş."- H. Taner.

3 . (ödat, eskimiş) Hep, tüm:

"Biz hiç kimseye kin tutmayız / Kamu âlem birdir bizlere"- Yunus Emre.

Birleşik Sözler

  • kamu davası
  • kamu denetçisi
  • kamu düzeni
  • kamu eczacısı
  • kamu görevlisi
  • kamu güvenliği
  • kamu hizmeti
  • kamu hukuku
  • kamu idaresi
  • kamu kesimi
  • kamu kurumu
  • kamuoyu
  • kamu mensubu
  • kamu sağlığı
  • kamu sektörü
  • kamu tanrıcı
  • kamu yararı
  • kamu yönetimi






  • Kamu sağlığı nedir?


  • Kamu giderlerinin önemi nedir?


  • Kamu yayıncılığı ve hususi yayıncılık nedir?



Kamu
MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi





Bir ülkede yaşayan insanların bütünü. Anayasalar ve yasalarda çeşitli durum, vazife ve hizmetleri anlatmak için kullanılır. Toplumsal düzeni etkileyen suçlar, kamu hukuku; toplumun güvenlik, sıhhat ve esenlik içinde yaşaması, kamu düzeni; toplumsal işbölümündeki bazı merkezî işlerin devlet tarafınca üstlenilmesi, kamu hizmeti kavramlarının kapsamına girerler. Bunun yanı sıra bir mesele üstünde halkın genel kanısı da kamuoyunu oluşturur.


KAMU a.

1. Bir ülkede yaşayanların tümü: Kamunun düşüncesi. Kamuya açık şov.

2. Tamlayan biçiminde, ÛZEL'e karşıt olarak topluma ilişkin olan şeyi belirtir: Kamu malı.

3. Tamlayan olarak, bir ülkede hükümete, yönetime ilişkin olan şeyi belirtir: Kamu işleri.

4. Tamlayan biçiminde, ÖZEL'e karşıt olarak idareyi, devlete ilişkin olan şeyi belirtir: Kamu sektöründe çalışmak.


—Cez. huk. Kamu hizmetlerinden yasaklanma, bir ceza mahkûmiyetinin sonucu olarak suçlunun kimi hak ve özgürlüklerden yoksun bırakılması. (Bk. ansikl. böl.)


—Huk. Kamu alacağı, devlet ve diğeri kamu tüzel kişilerinin kamu hukukundan da ğan alacağı. (AMME ALACAĞI da denir.) [Bk. ansikl. böl.) || Kamu davası, devletin yetkili organlarınca kamu adına oluşturulan ceza davası, (AMME DAVASİ da denir.) [Bk. ansikl. böl.) || Kamu düzeni, bir devlette güvenliğin ve diğeri kamu hizmetlerinin muntazam bir halde sürdürülmesi, toplumsal seviye, (AMME İNTİZAMI ya da AMME NİZAMI da denir.) || Kamu gücü, devletin buyurma, tek yanlı olarak iradesini ilgililere kabul ettirme ve gerektiğinde zor kullanma hak ve kabiliyeti, (AMME KUDRETİ de denir.) || Kamu güvenliği, bir devlette zabıta hizmetleriyle kişilere sağlanan can ve mal güvenliği. (AMME EMNİYETİ de denir.) Kamu hakları, kamu hukukundan lanan ve devletin tüm yurttaşların eşit olarak yararlandığı nesnel, devamlı ve genel nitelikli haklar. (AMME HAKLARI da denir.) || Kamu hizmeti, devlet ya da diğeri kamu tüzel kişileri ya da bunların nezaret ve denetimleri altında hususi kişiler tarafınca, genel ve ortak gereksinimleri karşılamak ve kamu yararı sağlamak amacıyla meydana gelen devamlı ve tertipli etkinlik. (AMME HİZMETİ de denir.) [Bk. ansikl. böl.) || Kamu hukuku, devlet örgütünü, devletin hak ve yetkilerini, kamu tüzel kişilerinin kendi aralarında ve hususi kişilerle olan ilişkilerini düzenleyen hukuk dalı. (AMME HUKUKU da denir.) [Kamu hukukunun başlıca dalları anayasa hukuku, yönetim hukuku, ceza hukuku ve internasyonal hukuktur.) || Kamu idareleri, belirli bir coğrafi alan içindeki insanların ortak ve genel gereksinmelerini karşılayan yönetimsel birimler. (AMME İDARELERİ de denir.) [Bk. ansikl. böl.) || Kamu tutumsal kuruluşu, sermayesinin tümü devlete ilişkin olan ve tekel niteliğindeki mallarla temel mal ve hizmet üretmek ve pazarlamak suretiyle kurulan, kamu niteliği ağır basan kamu tutumsal teşebbüsü. || Kamu tutumsal teşebbüsü (KIT), tutumsal devlet teşekkülleriyle kamu tutumsal kurumlarının ortak adı. (Bk. ansikl. böl.) || Kamu kurumu, belirli kamu hizmetlerini yerine getirmek suretiyle kurulan kamu tüzel kişisi. (AMME MüESSESESİ de denir.) || Kamu malları, kamunun yararlanmasına ayrılan, hususi iyelik mevzusu olamayan mallar. (AMME EMLAKİ de denir.) [Bk. ansikl. böl.) || Kamu tüzel kişileri, kamu hizmeti görmek suretiyle kamu hukuku kurallarına gore kurulmuş tüzel şahıs (kamu idareleri ve kamu kurumlan). (AMME HüKMİ ŞAHISLARI da denir.) || Kamu yararı, kamunun gereksinimlerini karşılayan, ulusun ve devletin çıkarlarıyla ilgili olan yarar. (AMME MENFAATİ de denir.) || Kamu yararına çalışan dernek - KAMUYA YARARLI DERNEK. || Kamu yönetimi ya da idaresi, yürütme organının kamu hizmetine ilişkin faaliyeti, özetlemek gerekirse yönetim de denir. || Kamu yükümlülüğü, yurttaşların vergi, askerlik benzer biçimde kamu hukukundan lanan yükümlülüklerine verilen ad. (AMME MüKELLEFİYETİ de denir.)


—ida. huk. ve Kamu mal. Kamu hizmetlerine katılma yardımı, hususi ya da tüzel kişilerce, kamu yararına bazı işlerin ya da harcamaların gerçekleşmesi için devlete bir miktar para yardımı yapılması yöntemi. (Bk. ansikl. böl.)


—Kamu mal. Kamu bankası, devlet bankaları ile yönetim ve sermayesinde mahalli yönetimlerin, kamu yararına çalışan kurum, kurum ve derneklerin etkin olduğu bankalar. || Kamu benzeri, direkt doğruya kamu kesiminin malı olmamakla beraber, kamu kesimi görünümünde olan, ona yakın olan kuruluşlar. || Kamu borçları - DEVLET BORÇ'LARI. || Kamu gelirleri (devlet gelirleri), devletin vergilerden ya da kendi malvarlığından sağlamış olduğu gelirler. || Kamu işletmesi, sermayesinin tümü ya da büyük bir kısmı kamu tüzel kişilerine ilişkin olan kuruluşlar. (Bu kavram tutumsal devlet teşekküllerini de kapsamaktadır.) || Kamu kesimi, sermayesinin tümü ya da yarısından bir çok devlete ve kamu tüzel kişilerine ilişkin olan kuruluşları kapsayan ekonomik kesim. || Kamu mâliyesi - MALİYE. || Kamu mevduatı, kamu kurum ve kuruluşlarına ilişkin mevduat. (Bu mevduat, devlete, devlet kurum ve katılımlarıyla mahalli yönetimlere ilişkin mevduatı kapsamaktadır. TC Merkez bankası kanunu md. 41'e gore, gömü ve katma bütçeli idarelerle, hususi yönetim ve belediyelere ilişkin paraların kurulu olduğu yerlerde Merkez bankalarına, kurulu bulunmadığı yerlerde muhabirlerine yatırmaları zorunludur. Banka, bu tevdiata faiz ödemez.) || Kamu ödemelerinin durdurulması, bir devletin, senelik faiz geliri sahiplerine ödemelerini geçici bir süre için durdurması. (En yalın biçimi, kalan alacakların ödenmesinin durdurulmasıyla sa nuçlanmasıdır. Devletin yükünü hafifleten para tutarındaki düşüş, çağıl devletleri güvenilirliklerine gölge düşüren uygulamalardan kaçınmaya yöneltmektedir. Devlet tahvillerinin daha düşük faizli yeni tahvillerle değiştirilmesi -zorunlu kılındığı takdirde kamu ödemelerinin durdurulmasının örtülü bir biçimidir.) || Kamu tasarrufu, kamu gelirlerinden kamu harcamaları çıktıktan sonrasında kalan bölüm. || Kamu yardımı, kamu tüzel kişilerine devlet bütçesinden meydana getirilen mali yardım. (Gömü yardımı ya da hususi amaçlı yardım [sübvansiyon] da denir.) [Bk. ansikl. böl.) || Kamu yatırımları, kamu harcamaları içinde yer edinen ve ana para stokunu çoğaltmak için meydana getirilen yatırımlar. (Günümüzde, ana para stokunu direkt artırmaya yönelik fiziki yatırımların yanı sıra dolaylı olarak üretim artışı elde eden harcamalar da kamu yatırımları olarak kabul edilmektedir. Mesela, eğitim ve sıhhat alanlarında meydana getirilen yatırımlar işgücünün niteliğini artırarak üretim artışı sağlamış olduğu için kamu yatırımı olarak kabul edilmektedir.)


♦ belgsz. sıf., adi. Esk. Bir şeyin tümü; hepimiz: "Kamu leşkerin kızıl börk giysinler, sen ak börk giygil" (Tevarih-i Ali Osman, XV. yy.). "Kamu bîmârıne cânân devâyı dert ederihsân" (Fuzuli, XVI. yy.). "Kamuya veren sensin cümbüşleri / Kamuya senden umar bahşişleri" (Mihr ü Satın alan, XV. yy.).


—ANSİKL. Cez. huk. Kamu hizmetlerinden yasaklanma geçici ya da yaşam süresince olur. Yasaklamanın doğurduğu yoksunluklar Türk Cez. k.'nun 20. maddesinde sayılmıştır. Bunların başlangıcında siyasal haklardan yoksunluk gelir. Kamu hizmetlerinden yoksun bırakılan şahıs seçme, seçilme ve siyasal faaliyetlerde bulunma haklarını kaybeder Yasa, kamu hizmetlerinden yasaklanma cezasının bu hizmetlerden bazıları için geçerli bulunduğunu belirleyebilir. Bu benzer biçimde durumlarda diğeri hizmetler yasaklanmanın haricinde kalır. Bu durum bilhassa yasanın memurluktan yasaklama cezası öngördüğü suçlarda görülür (Türk Cez. k. md. 200,305,236). Kamu hizmetlerinden yasaklanma cezası kimi durumlarda kendiliğinden netice doğurur; mahkeme sonucunda bu cezanın ek olarak belirtilmesine gerek kalmaz. Mesela beş yıldan çok ağır hapis cezasına mahkûmiyet yaşam boyu, üç yıldan beş yıla kadar ağır hapis cezasına mahkûmiyet de cezaya eşit sürede kamu hizmetlerinden yasaklanmayı gerektirir (Türk Cez. k. md. 31).


—Huk.

• Kamu alacağı. Devletin ve diğeri kamu tüzel kişilerinin alacakları kamu alacakları ve adi alacaklar olmak suretiyle ikiye ayrılabilir. Kamu alacakları egemenlik ve kamu gücünden lanan alacaklardır. Bunlar, hususi hukuk kişilerinin alacaklarıyla kamu tüzel kişilerinin sözleşme, haksız eylem ve sebepsiz zenginleşme benzer biçimde hususi hukuktan lanan alacaklardan farklıdırlar. Kamu alacaklarının başlıcala- rı vergi, fotoğraf, harç ve para cezasıdır. Bu alacakların tahsili 21 temmuz 1953 tarih ve 6183 sayılı Kamu alacaklarının eğitim usulü hakkında kanun hükümlerine gore yapılır.


* Kamu davası. Kamu davasını açmak görevi C. savcısınındır. Yasada aksine bir kaide bulunmadığı takdirde C. savcısı, ceza takibini gerektirecek mevzularda kafi kanıt var ise kamu davasını açmakla yükümlüdür. Kamu davası açmak mevzusunda Hakkaniyet bakanı, C. savcısına komut verebilir. Valiler de kamu davası açılmasını, kendi illeri içinde, C. savcısından isteyebilirler (Cez. muh. us. k. md. 148). Kişilerin ceza davası açmaları istisnai bir durumdur. Bundan dolayı ceza davası denildiğinde akla kamu davası gelir. Kamu davası, kamu yararı düşüncesiyle, devlet tarafınca koğuşturulan davadır.


• Kamu hizmeti. Kamu tüzel kişilerinin tüm faaliyetleri kamu hizmeti niteliğini taşımaz. Bunların hususi hukuk kişilerinin faaliyetlerine benzer emekleri da vardır. Mesela kamuya ilişkin bir taşınmazın piyasa koşullarına gore kiralanması ya da satılması kamu hizmeti değildir. Sadece toplumun konut sorununu çözmek amacıyla konut üreterek bu tarz şeyleri kâr amacı gütmeden ve piyasa koşullarına gore düşük bir fiyatla, kiralayan ya da satan kamu kuruluşu kamu hizmeti görmüş sayılır. Hangi hizmetlerin kamu hizmeti sayılacağı mevzusu toplumun genel gereksinmelerine gore belirlenirse de, yönetim hukuku kuramında kamu hizmetini belirleyen kati bir ölçü yoktur. Bu hizmetlerin saptanmasında azca çok siyasal bir kalite vardır. Kamu hizmetlerinin kurum ve işleyişi yasa, tüzük ve yönetmelik benzer biçimde hukuk kurallarına dayanır. Bu hizmetleri siyasal iktidarlar saptar. Çoğu zaman bir kamu hizmetinde şu niteliklerin bulunması gerekir:

1. devlet ya da başka bir kamu tüzel kişisi tarafınca ya da bunların denetimi altında kurulan ve işleyen bir girişim olması;

2. genel ve ortak gereksinmeleri karşılamak ve kamu yararı sağlamak için kurulmuş olması;

3. topluma sunulmuş olması;

4. devamlı ve tertipli bir hizmet olması.

Kamu hizmetinin en belirgin özelliği bunun devlet ya da diğeri kamu kuruluşları tarafınca yerine getirilmesidir. Devletin ve kamu tüzel kişilerinin varlık sebebi toplumun genel gereksinmelerini karşılamaktır. Hususi kişiler tarafınca karşılanan gereksinmeler, ilke olarak, kamu hizmeti sayılmaz. Kamu hizmetlerinin bir kısmı (zabıta, eğitim, hakkaniyet vb.) direkt doğruya devlet tarafınca yerine getirilir. Kimi kamu hizmetleri mahalli yönetim örgütleri tarafınca, kimileri de belirli kamu hizmetleri için kurulan kamu kurumlan tarafınca yerine getirilir, yönetimsel sözleşmelerle, istisnai olarak, hususi kuruluşlara da kamu hizmeti gördürülebilir. Hususi hukuk kişileri kamu hizmetini kamu kurumlarının denetim ve nezarete altında yerine getirirler.

Kamu hizmetinin genel ve ortak gereksinmeleri karşılaması ve kamu yararı amacıyla kurulması bu hizmetleri kamu kurumlarının hususi hukuk alanındaki diğeri çalışmalarından ayırır, yönetim'nin hususi girişim alanındaki emekleri kamu hizmeti sayılmaz; bu tür emek harcamalar yönetim hukukunun değil, tecim ya da uygar hukuk benzer biçimde hususi hukukun mevzusuna girer.

Kamu hizmetleri topluma eşit halde sunulur. Bir hizmeti kurup kurmamakta takdir yetkisine haiz olan yönetim, hizmetin kurulmasından sonrasında bunu her insana eşit halde sunmak zorundadır. Bu hizmetlerin bir kısmı parasızdır ve her insanın yararlanmasına açıktır. Kimi kamu hizmetleri paralı olabilir. Mesela devletin zabıta, müdafa vb benzer biçimde hizmetleri için halktan para alınmadığı halde dava açmak için harç ödemek gerekir. Sadece kimi hizmetler için ödenen para bir tür vergi niteliğindedir. Bu hizmetlerin görülmesinde kâr amacı güdülmez. Hizmetin devamlı olarak yerine getirilmesi için lüzumlu harcamaların bir kısmına katılma, onu karşılama amacı güdülür Hizmetin karşılığında ödenen fiyat piyasa koşullarına gore belirlenmez. Burada ekonomik değil, toplumsal ve siyasal ölçütlere gore davranılır.

Kamu hizmeti, cemiyet yaşamının sürdürülmesinde olmazsa olmaz bir öğedir. Bu hizmetlerin görülmemesi cemiyet yaşamını felce uğratır, bu hizmetlerin iyi bir halde görülmemesi de toplumda aksaklıklar yaratır. Bundan dolayı bu hizmetlerin devamlı olarak ve hizmetin gereklerine, toplumun artan gereksinmelerine gore yerine getirilmesi gerekir. Toplumun gereksinmelerinin değişmesi ve gelişmesi kamu hizmetlerinin de buna uygun bir halde gelişmesini lüzumlu kılar. Derecesine gore, fena ve yetersiz bir halde sürdürülen bir kamu hizmeti yönetim için bir hizmet kusuru bile sayılabilir.


* Kamu idareleri. Belirli bir bölgede kamu hizmeti gören birimlerdir Devlet de ülke sınırları içinde hizmet veren en büyük bir kamu idaresidir. Diğeri kamu idareleri belediyeler, il hususi idareleri ve köylerdir. Kamu idareleri başta devlet olmak suretiyle biri ötekinin içine girmiş bir biçimdedir Mesela bir belediye bölgesi hem de devletin de bir kısım kamu hizmetlerini görmüş olduğu alandır. Bunun benzer biçimde köyün tüzel kişiliği olduğu benzer biçimde il hususi idaresinin de tüzel kişiliği vardır ve ikisi de birer kamu idaresidir. Bunların vazife ve yetkileri nesnel hukuk kurallarıyla (Köy kanunu, il idaresi kanunu) belirlenmiş ve birbirinden ayrılmıştır. Türkiye, merkezi yönetim bakımından illere, iller de diğeri kademeli bölümlere ayrılır. illerin yönetimi yetki genişliği esasına dayanır (Anayasa md. 126). Mahalli idareler il, belediye ve köy halkının ortak gereksinmelerini karşılamak suretiyle kurulmuş kamu tüzel kişileridir. Mahalli idarelerin kurum ve görevleriyle yetkileri, yerinden yönetim ilkesine uygun olarak yasayla düzenlenir. Mahalli idarelerin seçimleri Anayasa'nın 67. maddesindeki esaslara gore beş yılda bir yapılır. Yasa, büyük yerleşim merkezleri için hususi yönetim biçimleri getirebilir (Anayasa md. 127).


* Kamu tutumsal teşebbüsü. Sermayesinin yarısından fazlası direkt doğruya ya da dolaylı olarak devlete ilişkin olan kuruluşlardır. Bu kuruluşlar hizmet yönünden yerinden yönetim ilkelerine gore çalışırlar 14 aralık 1984 tarihindeki Resmi gazete de piyasaya çıkan 233 sayılı kanun hükmündeki kararname bu kuruluşları ikiye ayırır: tutumsal devlet teşekkülleri ve kamu tutumsal kuruluşları. Aynı kararnameye gore tutumsal devlet teşekkülleri, sermayesinin tamamı devlete ilişkin olan, tutumsal alanda ticari esaslara gore etkinlik göstermek suretiyle kurulan kamu tutumsal teşebbüsleridir. Kamu tutumsal teşebbüsleri içinde en mühim yeri tutumsal devlet teşekkülleri alır. Kamu tutumsal teşebbüsleri Bakanlar kurulu kararıyla kurulur. Yeni bir teşebbüsün kurulmasında tutumsal gereksinmeler göz önünde bulundurulur. Teşebbüslerden tutumsal devlet teşekkülü olanlar, bankacılık alanında, sermayesinin minimum % 91 'inin devlete ilişkin olması koşuluyla, anonim ortaklık biçiminde de kurulabilir. Teşebbüslerin tüzel kişilikleri vardır. 233 sayılı kararname hükümle saklı kalmak kaydıyla hususi hukuk kurallarına bağlıdırlar. Genel muhasebe k., Devlet ihale k. ve Sayıştay denetimine bağlı değildirler. Teşebbüslerin sorumlulukları sermayeleriyle sınırlıdır. Organları, yönetim kurulu ve genel müdürlüktür. Yönetim kurulu bir başkan ve beş üyeden oluşur; teşebbüsün en yüksek düzeydeki yetkili ve görevli karar organıdır.

Genel müdür yönetim kurulunun başkamdir ve ilgili bakanın önerisi üstüne ortak kararla atanır. 1993 başı itibariyle, özelleştirme kapsamına alınanlar haricinde kamu tutumsal teşebbüsleri şunlardır:

—Türkiye ihracat kredi bankası (TüRKEXİMBANK)

—Devlet araç-gereç ofisi (DMO)

—ETİ BANK

—Makine ve kimya sanayi kurumu (MKEK)

—Türk motor endüstri ve tecim aş (TüMOSAN)

—Asil çelik sanayii ve tecim aş (ASİLÇELİK)

—Toprak mahsulleri ofisi (TMO)

—Türkiye Demir ve çelik işletmeleri (TDÇİ)

—Türkiye Denizcilik işletmeleri (TDİ)

—Türkiye Emlak bankası aş (EMLAK BANKASI)

—Türkiye Kömür işletmeleri kurumu (TKİ)

—Türkiye Selüloz ve kâğıt fabrikaları (SEKA)

—Türkiye Taşkömürü kurumu (TTK)

—Türkiye Zirai donatım kurumu (TZDK)

—Türkiye Cumhuriyeti Ziraat bankası

—Türkiye Çimento ve toprak sanayii taş (ÇİTOSAN)

—Türkiye Vapur sanayii aş

—Türkiye Gübre sanayii aş (TüGSAŞ)

—Türkiye Halk bankası aş (HALK-BANK)

—Türkiye Petrolleri anonim ortaklığı (TPAO)

—Türkiye Şeker fabrikaları aş (TüRKŞEKER)

—Ziraat işletmeleri (TİGEM)

—Çay işletmeleri kurumu (ÇAY-KUR)

—Tütün, tütün mamulleri, tuz ve alkol işletmeleri (TEKEL)

—Türkiye Cumhuriyeti Devlet demiryolları işletmesi (TCDD)

—Türkiye Cumhuriyeti Posta, telgraf ve telefon işletmesi (PTT)

—Türkiye Elektrik kurumu (TEK)

—Türkiye Elektromekanik sanayii aş (TEMSAN)

—Devlet hava meydanları işletmesi (DHMİ)

—Abant ve Bolu çevresi gezim aş.


*Kamu malları. Kamu mallarının ortak özellikleri şunlardır:

1. kamu malları devredilemez;

2. bu mallar üstünde ipotek benzer biçimde ayni, kira benzer biçimde kişisel özellikte bir hususi hukuk işlemi yapılamaz; bunlar sadece yönetimsel bir işlemin mevzusu olabilirler;

3. kamu malları haczedilemez;

4. zamanaşımı yöntemiyle bu mallar üstünde iyelik hakkı kurulamaz;

5. kamu malları vergi ve resimden muaftır;

6. taşınmaz nitelikteki kamu malları tapu siciline kaydedilmez.


Kamu malları yararlanma ve tahsis yönünden üç gruba ayrılırlar:

1. her insanın yararlanmasına sunulmuş mallar ya da orta malları (yollar, meydanlar, parklar vb.);

2. kamu hizmetine tahsis edilmiş mallar ya da hizmet malları (hastaneler, müzeler, kütüphaneler, resmi daireler ve bunların eklentileriyle bütünleyici parçaları vb.);

3. sahipsiz mallar. (Kayn.)


—ida. huk. ve Kamu mal. Bütçenin genellik ilkesine gore, gelirler öncesinden belirli giderlere tahsis edilemez. Bu kuralın istisnalarından biri kamu yararı harcanmak suretiyle devlete verilen bağışlama ve yardımlardır. Muhasebei umumiye k. md. 55'e gore bu yardımlar için gelir bütçesinde hususi bir bölüm açılır ve hangi hizmete harcanması koşul koşulmuşsa o hizmete harcanır. Bütçede bu hizmet için daha öncesinden bir bölüm açılmışsa meydana getirilen bağış, konulmuş olan ödenek miktarına eklenmiş olur. Eğer o mali yıl içinde harcanmayan bir bölüm kalırsa, aynı işe sarf edilmek suretiyle ertesi mali yıl bütçesine aktarılır.


—Kamu mal. Türkiye'de, genel bütçe haricinde kalan katma bütçeli idarelere, kamu tutumsal teşebbüslerine, mahalli yönetimlere, sandık, birlik, kurum ve benzeri kuruluşlara devlet tarafınca gömü yardımı yapılmaktadır. Kamu gelirlerinden meydana getirilen bu yardımlar Gömü'yi temsil eden Maliye bakanlığı bütçesi içindeki aktarma ödeneklerinden sağlanmaktadır.

Kaynak: Büyük Larousse


kamu ingilizcesi


1. archaic all, the whole.

2. archaic everybody; everything.

3. the public.

- düzeni public order, the peace.

- haklarý civil rights.

- hizmeti a public service, a service that benefits the public generally.

- hukuku civil law.

- kesimi/sektörü the public sector.

- mensubu civil servants.

- yararý the public interest.


- yönetimi

1. the administrative activities of a government.

2. local government."





  • Kamu sağlığı nedir?


  • Kamu giderlerinin önemi nedir?


  • Kamu yayıncılığı ve hususi yayıncılık nedir?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Kamu Nedir?
Kamu Nedir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/kamu-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/kamu-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content