KANASTA a. (isp. canasta, sepet). Çoğu zaman dört oyuncu tarafınca, 52 kartlık iki deste ve 4 joker ile oynanan ve kanasta denilen ...
KANASTA a. (isp. canasta, sepet). Çoğu zaman dört oyuncu tarafınca, 52 kartlık iki deste ve 4 joker ile oynanan ve kanasta denilen aynı değerde 7 kartlık diziler yapmaya dayanan Cenup ABD kökenli iskambil oyunu.
—ANSİKL. Her oyuncu 11 kart alır ve 45. kart, birikecek kâğıtların ilkini oluşturmak suretiyle, açık olarak masaya atılır. Sırası gelen oyuncu desteden bir kâğıt çeker ve bir kâğıdını açık olarak ortaya atar. Birbirinin aynısı en azından üç kartı (üçlü, kare vb.) içeren diziler masanın üzerine açılabilir ve jokerlerle İkililer herhangi bir kartın yerine geçebilir Oyunda temel amaç, takımın ortaya attığı dizileri uzatarak birbiriyle eş yedi kâğıttan oluşan bir kanas- ta yapmaktır. Oyuncu, en üstteki kâğıt bir takım oluşturmasını sağlıyorsa, yerdeki tüm kâğıtları alabilir, fakat kâğıdını derhal açması gerekir. Ortaklardan birinin diziyi yaparak oyunu açması, diğer ortağın ortadaki tüm kâğıtları alması için şarttır; bu dizi her kartın kıymeti üstünden (joker için 50, as ya da ikili için 20, papaz, kız, vale, onlu, dokuzlu, sekizli için 10, diğer kartlar için 5), takımın puan durumuna gore 50, 90 ya da 120'lik minimum bir puan getirmelidir Takımının açılmış bir kanastası bulunması koşuluyla, bir oyuncu tüm kâğıtlarını açabildiği süre oyun biter. Her ekip, kendi hesabına açılmış kâğıtların kıymetini hesaplar; kanasta başına 300 puan (kanasta joker ya da ikili kullanılmadan yapılmışsa 500 puan), açılmış her üç kupa ya da karo için 100 puan, bitirme primi olarak 100 puan. Oyuncuların elinde kalan kâğıtların kıymeti toplam puandan düşülür. Oyun, 5 000 puanlık partilerle oynanır.
—ANSİKL. Her oyuncu 11 kart alır ve 45. kart, birikecek kâğıtların ilkini oluşturmak suretiyle, açık olarak masaya atılır. Sırası gelen oyuncu desteden bir kâğıt çeker ve bir kâğıdını açık olarak ortaya atar. Birbirinin aynısı en azından üç kartı (üçlü, kare vb.) içeren diziler masanın üzerine açılabilir ve jokerlerle İkililer herhangi bir kartın yerine geçebilir Oyunda temel amaç, takımın ortaya attığı dizileri uzatarak birbiriyle eş yedi kâğıttan oluşan bir kanas- ta yapmaktır. Oyuncu, en üstteki kâğıt bir takım oluşturmasını sağlıyorsa, yerdeki tüm kâğıtları alabilir, fakat kâğıdını derhal açması gerekir. Ortaklardan birinin diziyi yaparak oyunu açması, diğer ortağın ortadaki tüm kâğıtları alması için şarttır; bu dizi her kartın kıymeti üstünden (joker için 50, as ya da ikili için 20, papaz, kız, vale, onlu, dokuzlu, sekizli için 10, diğer kartlar için 5), takımın puan durumuna gore 50, 90 ya da 120'lik minimum bir puan getirmelidir Takımının açılmış bir kanastası bulunması koşuluyla, bir oyuncu tüm kâğıtlarını açabildiği süre oyun biter. Her ekip, kendi hesabına açılmış kâğıtların kıymetini hesaplar; kanasta başına 300 puan (kanasta joker ya da ikili kullanılmadan yapılmışsa 500 puan), açılmış her üç kupa ya da karo için 100 puan, bitirme primi olarak 100 puan. Oyuncuların elinde kalan kâğıtların kıymeti toplam puandan düşülür. Oyun, 5 000 puanlık partilerle oynanır.
Kaynak: Büyük Larousse
YORUMLAR