Resimdeki neo-empresyonizm akımı ile ilgili olarak genel ve temel bilgilerin bulunmuş olduğu yazımız. Fotoğraf sanatında bir akımdır; « yen...
Resimdeki neo-empresyonizm akımı ile ilgili olarak genel ve temel bilgilerin bulunmuş olduğu yazımız.
Fotoğraf sanatında bir akımdır; «yeni empresyonizm» anlamına gelir. Izlenimci ressamlar «renkleri parçalama» işini içgüdü ile uygulama ederlerdi. Seurat, Signac şeklinde Fransız ressamları ise bu işi tamamiyle fizik bilimindeki ışık mevzusunun o dönemdeki son araştırmalarına uygun bir biçimde yaptılar.
Fizikçi Helmoltz’un 1878’de, Rood’un da 1881’de ulaştıkları sonuçlar ışığın renkleri göze göstermedeki rolünü ortaya koymuştu. Bu araştırmaların sonuçlarına bakılırsa, birbirine zıt renkler aynı anda görülünce, bu renklerin karışımından elde edilmiş etkiyi sağlıyor, bununla birlikte bu tesirleri daha da kuvvetlendiriyordu: Kırmızıyla mavi yan yana ulaşınca, hem onları kırmızı ve mavi olarak, hem de mor olarak görüyorduk; mor renk, böylelikle daha parlak görünüyordu.
Neo-empresyonist ressamlar, yaptıkları resimlerde, ayrı renklerin karışımından elde edilmiş renkleri, böylelikle, saf renklerle gösterdiler. George Seurat, Henri Edmond Cross, Charles Angrand, Albert Dubois-Pillet bu ressamların başlangıcında gelir. Neo-empresyonist resmin en güzel örneği, şimdi Chicago Çağıl Sanat Enstitüsü’nde bulunan, Seurat’nın «Grande-Jatte Adası’nda Yazın Bir Pazar Günü» adındaki büyük tablosudur.
YORUMLAR