Araba göstergeleri ve Araç gösterge paneli ışıklarının Anlamları Radyatörde su olduğu halde motor fazla ısınıyorsa, aracınızın termostatı ar...
Araba göstergeleri ve Araç gösterge paneli ışıklarının Anlamları
Radyatörde su olduğu halde motor fazla ısınıyorsa, aracınızın termostatı arızalı olabilir. Ayrıca termostat sürekli açık kalırsa motor ısınmaz. Termostat arızası aracınızın motor arıza lambasının yanmasına neden olabilir. Motor arıza lambası neden yanar ve nasıl söndürülür konusunda detaylı bilgiye aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
Motor arıza lambası neden yanar nasıl söndürülür?
Radyatörün donmasını engellemek için radyatöre antifriz ilave edilmesi gerekir. Kışın antifiriz konulmazsa havaların çok soğuk gittiği dönemde motor su bloğu donar ve çatlar.
Aracınızın motoru harareti yüksek yani çok sıcak çalışıyorsa motor yağının incelmesine neden olur ve motor çekişten düşürür.
Radyatöre su ekleneceği zaman motorun soğumusanı beklemeniz gerekir. Motor sıcakken eklendiğinde silindir bloğunun çatlamasına neden olabilir. Özellikle hararet yapmış araca soğuk su koymaktan kaçınınız.
Aracınızın hararet göstergesi çalışmıyorsa ısı müşiri arızası meydana gelmiş olabilir.
Aracınızı çalıştırdığınızda motor kısa sürede çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. Gelmiyor yada uzun sürüyor ise kalorifer hortumlarında kaçak, delik yada yırtık olabilir.
Aracınızın motor ısısı ani bir şekilde yükseliyorsa bu duruma kayışın kopması neden olanilir.
Aracınız çalışıyorken gaz pedalinden ayağınızı kaldırdığınızda far ışıkları azalıyorsa akünün zayıfladığına işarettir. Diğer bir işaret ise motoru çalıştırırken tık sesi gelip aracınız marş almıyorsa veya marş motoru yavaş dönüyorsa akünin zayıfladığına işarettir.
Aracınız çalışıyorken frene bastığınızda fren lambaları yanmıyor ise aracınızın sigortaları atmıştır. Bir diğer neden ise fren müşirinin arızasından kaynaklanır.
Aracınızın marşına 15-20 saniyeden fazla basılması akünüzün tamamen bitmesine neden olabilir. Akünüz eski ve zayof ise bu süre dahada azalır.
Aracınızın motorunda bulunan vantilatör kayışı gerginliğinin 1-1.5 cm olması önerilir.Bu gerginliğin fazla olması sonucu aracınız düşük devirde çalışır ve motor akü şarj lambasının yanıp sönmesine neden olur.
Radyatörün su seviyesine kontrol etmek istiyorsanız aracınızı rölantide çalıştırmalısınız.
Bu makalenin hazırlanmasında kişisel otomobil bloğu www.otomobilrehberim.com destek olmuştur. Motor arızaları, araba arızaları, arıza nedenleri, arıza çözümleri, araba tamiri, otomobil tavsiyeleri, araç bakımı ve araç incelemeleri konusunda, kısaca otomobillere dair herşeye otomobilrehberim.com sitesinden ulaşabilirsiniz.
YORUMLAR