Değerlendirme Lügat Anlamları 1. Bir şeyin kalite ya da niceliği üzerine meydana getirilen çabalama sonucu varılan yargı. 2. Değerlendirmek ...
Değerlendirme Lügat Anlamları
1. Bir şeyin kalite ya da niceliği üzerine meydana getirilen çabalama sonucu varılan yargı.
2. Değerlendirmek işi, kıymetlendirme: ÂAnnem, babamın bu iyimser değerlendirmelerine geriye kalan inanmayan on beş senelik bir eşti. -A. Kutlu.
3. İletişim organlarında izlenme oranı.
4. Tabiatın herhangi bir parçasını şu ya da bu işe yararlı kılmak amacıyla, insanoğlunun onun üstünde yapmış olduğu pozitif yönde değişimler.
5. Aynı biçimdeki olayların, bazı ölçünlere gore, önemini belirtme. 6. Türlü öğretim amaçlarının gerçekleşme oranını değişik yollarla ölçme ve ortaya çıkan sonuçlar üstünde kıymet biçme.Değerlendirme Nedir
Değerlendirme, ölçme sonucunu bir ölçüt ile karşılaştırarak ölçülen özellik hakkında bir karara varma işlemidir.Değerlendirme Iyi mi Yapılır
Ölçme sonucu
Ölçüt
Karşılaştırma
Karar
(kıymet yargısı)Değerlendirme Türleri
1. Süreç değerlendirmesi
2. Netice değerlendirmesi olmak suretiyle iki temel değerlendirme türü vardır.
Detay verecek olursak; 1.Süreç değerlendirmesi
Öğretimi yönlendirmek amacıyla kullanılır. Hem öğrenme öncesi, hem de sonrası süreçlerde yer almıştır.
Örnek:
-Öğrencilerin çalışmalarını yönlendirmek amacıyla kullanılan ön testler ve seyretme testleri,
-Emekleri esnasında öğrencilerin yaptıklarına yönelik gözlemler,
-Ev ödevleri ve ders esnasında sorulan sorular2. Netice değerlendirmesi
Öğrencilerin öğrenme düzeylerine ilişkin bir yargıda bulunma emek harcaması olup genel anlamda talebe notlarının tespitinde kullanılmaktadır
Örnek:
-Birim sonrasında meydana getirilen sınavlar,
-Nota dahil edileceği söylenen ev ödevleri,
-Proje notları
-Standartlaştırılmış başarı sınavlarıÖlçme Değerlendirmenin Eğitimdeki Yeri
1. Uygulanan bir eğitimin başarı göstermiş olup olmadığının Yöneticilere ve başka ilgililere bilgi verir.
2. Öğretmenin kendi öğretimini ne aşama etkili bulunduğunu anlamasına destek sağlar.
3. Talebe hakkında verilecek kararlara dayanak olur.
4. Yeterince başarı göstermiş olan öğrenciyi motive eder.
5. Öğrenciye davranışını iyi mi değiştireceği, iyi mi geliştireceği hakkında bilgi verir.
YORUMLAR