Akılcılığın, yapıcılıkla gerçeklikle ve sorumlulukla ilişkisi nedir? akılcılığın, gerçeklik ve yapıcılıkla ilişÂkisi, çok ufak b...
Akılcılığın, yapıcılıkla gerçeklikle ve sorumlulukla ilişkisi nedir?
akılcılığın, gerçeklik ve yapıcılıkla ilişÂkisi, çok ufak bir paragraf, «İnsan için hayatta kalabilmek tabiat ve toplum önünde akılcı ve bilimci davranmayla olur. Bu zorunluluğu anlamak, gerçeği anlamak demektir. Bu gerçeği anlamaya gerçekçilik denir. Bu temel göÂrüşten hareket edilerek tabiatta yapılan her türlü katkı ise yeni, olumlu ve yapıcı olur. Böyle bir anlayış yapıcı bir anlayış olduğu için, yapıcılıktır». Bu satırlarla denilmek isteneni anlaÂmak mümkün değil.
Bunun dışında bir «Felsefeye GirişÂ» kitabında neden yer ve rildiği anlaşılmayan konuların, ki biraz evvel somut örnekler verdik, yanısıra, şu gibi konular da var, örneğin: «Milli Birlik ve Beraberliğin .Sağlanmasında Akılcılığın Önemi», ya da «Akılcılığın Sorumlulukla Olan İlişkisi», vb. Bu gibi konuların felsefe disiplinleri, felsefe öğretileri, felsefe problemleriyle ilÂgisini anlamak olanaksız. «Bilim ve Teknolojiyi Uygularken Gözönünde Bulundurulacak Esaslar», ya da aynı sözcüklerle
kullanıyorum,«Taassup ve Hürriyet ya da Cehaletten KaçÂmak, Taklitçilikten Kaçmak».
O halde, öyle görünüyor ki, felsefeye ilişkin, doğrudan felÂsefeyi ilgilendiren temel problemler, temel disiplinler, filoÂzoflar ve öğretileri, onlara ilişkin yapıtlardan doğrudan çeÂviriler, hiç sözkonusu değil. Şimdi, böyle bir felsefe eğitimi ve biraz evvel sayın Nutku'nun da söylediği gibi, genel bir eğiÂtim idesi içinde olup bitenleri düşündüğümüz zaman, Türkiye' nin içinde bulunduğu açmazın ne denli derin olduğu daha çarÂpıcı bir şekilde karşımıza çıkmaktadır.
Edebiyat ve gerçeklik nedir, türleri nelerdir?
Realite (Gerçeklik) Nedir?
Sorumlulukla ilgili özlü sözler bulabilir misiniz?
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Bunun dışında bir «Felsefeye GirişÂ» kitabında neden yer ve rildiği anlaşılmayan konuların, ki biraz evvel somut örnekler verdik, yanısıra, şu gibi konular da var, örneğin: «Milli Birlik ve Beraberliğin .Sağlanmasında Akılcılığın Önemi», ya da «Akılcılığın Sorumlulukla Olan İlişkisi», vb. Bu gibi konuların felsefe disiplinleri, felsefe öğretileri, felsefe problemleriyle ilÂgisini anlamak olanaksız. «Bilim ve Teknolojiyi Uygularken Gözönünde Bulundurulacak Esaslar», ya da aynı sözcüklerle
kullanıyorum,«Taassup ve Hürriyet ya da Cehaletten KaçÂmak, Taklitçilikten Kaçmak».
O halde, öyle görünüyor ki, felsefeye ilişkin, doğrudan felÂsefeyi ilgilendiren temel problemler, temel disiplinler, filoÂzoflar ve öğretileri, onlara ilişkin yapıtlardan doğrudan çeÂviriler, hiç sözkonusu değil. Şimdi, böyle bir felsefe eğitimi ve biraz evvel sayın Nutku'nun da söylediği gibi, genel bir eğiÂtim idesi içinde olup bitenleri düşündüğümüz zaman, Türkiye' nin içinde bulunduğu açmazın ne denli derin olduğu daha çarÂpıcı bir şekilde karşımıza çıkmaktadır.
YORUMLAR