Heykel sanatı sanatçıları kimlerdir? Heykel sanatının genel özellikleri nedir? Heykel sanatı hakkında genel bilgiler nedir? Heyke...
Heykel sanatı sanatçıları kimlerdir?
Heykel sanatının genel özellikleri nedir?
Heykel sanatı hakkında genel bilgiler nedir?
Heykel sanatının genel özellikleri nedir?
Heykel sanatı hakkında genel bilgiler nedir?
Heykel sanatının özellikleri nedir?
Heykel sanatı, mekân içinde üç boyutlu güzel duyu biçimler yaratmayı amaçlayan görsel sanat dalı. 20. yüzyıla değin heykel, belirli nesne ya da konulmuş olan betimleyen, hareket etmeyen ve kunt hacim ya da kütlelerden oluşan bir sanat olarak kabul edilirdi. 20. yüzyılda, betimsel olmayan daha soyut ürünlerin ortaya çıkması, hareketin temel bir unsur olarak kullanıldığı kinetik (devingen) heykelin gelişmesi, kunt hacimlerin içlerindeki ve aralanndaki boşluklann ehemmiyet kazanması, heykel sanatının kapsamını da genişletmiştir. Uygar heykelciler amaçlan-na uygun her türlü araç-gereç ve yönteme başvurmaktadırlar. Bu da günümüz heykel sanatını belirli araç-gereç ya da tekniklerle sınırlamayı olanaksız kılar. Mekân içinde kendi başına mevcud özgür heykelin yanı sıra, bir yüzeyin aynlmaz parçası olan kabartma heykel de heykel sanatı kapsamında değerlendirilir.
Michelangelo, Bernini, Pisanello, Degas ve Picasso şeklinde birkaç sanat branşında birden ürün vermiş sanatçılann yapıtlan, heykel sanatının, başka görsel sanat dallarıyla yakın ilişkisini ortaya koyar. Heykelin bezeme öğesi olarak da kullanılması sebebiyle, heykel sanatı eskiden beri mimarlıkla yakın ilişki içinde olmuştur. Bazı kabartma heykeller fotoğraf, çizim, oymabaskı şeklinde sanatlara yakındır. Işık-gölge karşıtlığından yararlanan özgür heykeller de fotoğraf sanatına yaklaşır. Heykel ile metal işleri ve çanak çömlek içinde da kati bir sınır çizmek çok zor olsa gerek; birçok metal işinde ya da çanak Çömlekte, bir heykelde bulunabilecek tüm özellikler vardır. Günümüzde sanayi tasa-nmcılanyla heykelcilerin yaptıkları işler de gittikçe birbirine yaklaşmaktadır.
Heykeller bir çok süre başka sanat yapıtları ya da ortamlarla ilişki içindedir ya da kabartma heykelde olduğu şeklinde, onlann aynlmaz bir parçasıdır. Büyük boyutlu heykeller çoğu zaman mimari meydana getirilen tamamlar. Bahçe ya da park şeklinde açık alanları bezemek için de heykel sanatından yararlanılır. Dayanıklı ve kalıcı olmaları sebebiyle, bir kişinin ya da olayın anısını yaşatmak için de anıt heykeller yapılmıştır. Gömüt taşları, lahitler, bir olayın anısına dikilen sütunlar, zafer takları bunlara örnek gösterilebilir.
Sebep: iç başlık
İngiltere'nin yerleşim özellikleri, kültürel ve toplumsal özellikleri nedir?
Mimari sanatının malzemeleri ve malzemelerinin özellikleri nedir?
Mısırlıların mimari, heykel ve fotoğraf alanındaki gelişimleri nedir?
Bu bildiri 'en iyi yanıt' seçilmiştir.
Heykel sanatı, mekân içinde üç boyutlu güzel duyu biçimler yaratmayı amaçlayan görsel sanat dalı. 20. yüzyıla değin heykel, belirli nesne ya da konulmuş olan betimleyen, hareket etmeyen ve kunt hacim ya da kütlelerden oluşan bir sanat olarak kabul edilirdi. 20. yüzyılda, betimsel olmayan daha soyut ürünlerin ortaya çıkması, hareketin temel bir unsur olarak kullanıldığı kinetik (devingen) heykelin gelişmesi, kunt hacimlerin içlerindeki ve aralanndaki boşluklann ehemmiyet kazanması, heykel sanatının kapsamını da genişletmiştir. Uygar heykelciler amaçlan-na uygun her türlü araç-gereç ve yönteme başvurmaktadırlar. Bu da günümüz heykel sanatını belirli araç-gereç ya da tekniklerle sınırlamayı olanaksız kılar. Mekân içinde kendi başına mevcud özgür heykelin yanı sıra, bir yüzeyin aynlmaz parçası olan kabartma heykel de heykel sanatı kapsamında değerlendirilir.
Michelangelo, Bernini, Pisanello, Degas ve Picasso şeklinde birkaç sanat branşında birden ürün vermiş sanatçılann yapıtlan, heykel sanatının, başka görsel sanat dallarıyla yakın ilişkisini ortaya koyar. Heykelin bezeme öğesi olarak da kullanılması sebebiyle, heykel sanatı eskiden beri mimarlıkla yakın ilişki içinde olmuştur. Bazı kabartma heykeller fotoğraf, çizim, oymabaskı şeklinde sanatlara yakındır. Işık-gölge karşıtlığından yararlanan özgür heykeller de fotoğraf sanatına yaklaşır. Heykel ile metal işleri ve çanak çömlek içinde da kati bir sınır çizmek çok zor olsa gerek; birçok metal işinde ya da çanak Çömlekte, bir heykelde bulunabilecek tüm özellikler vardır. Günümüzde sanayi tasa-nmcılanyla heykelcilerin yaptıkları işler de gittikçe birbirine yaklaşmaktadır.
Heykeller bir çok süre başka sanat yapıtları ya da ortamlarla ilişki içindedir ya da kabartma heykelde olduğu şeklinde, onlann aynlmaz bir parçasıdır. Büyük boyutlu heykeller çoğu zaman mimari meydana getirilen tamamlar. Bahçe ya da park şeklinde açık alanları bezemek için de heykel sanatından yararlanılır. Dayanıklı ve kalıcı olmaları sebebiyle, bir kişinin ya da olayın anısını yaşatmak için de anıt heykeller yapılmıştır. Gömüt taşları, lahitler, bir olayın anısına dikilen sütunlar, zafer takları bunlara örnek gösterilebilir.
YORUMLAR