İpek yolu ,Baharat yolu ,Kral yolu nereden geçer ? Kral Yolu 'nun Anadolu içinde izlediği güzergâh kesinlikle saptanabilmiş d...
İpek yolu ,Baharat yolu ,Kral yolu nereden geçer ?
Kral Yolu
'nun Anadolu içinde izlediği güzergâh kesinlikle saptanabilmiş değildir. Herodotos bu yolun Frigya'dan geçip Halys'i (Kızılırmak) aştıktan sonrasında, Kapadokya bölgesinden Kilikya sınırlarına ulaştığını bildirir. Modern araştırmacıların bir kısımı yolun Sardes'ten Keramon Agora (Susuz), Dorylaion (Eskişehir), Gordion (Yassıhöyük), Ankyrâ (Ankara), Tavion (Büyük Nefesköy), Komana Pontika (Tokat), Sebasteia (Sivas) ve Melitene (Malatya) üstünden güneydoğuya doğru uzandığına inanırlar. Bazılan ise bu güzergâhı Sardes, Denizli yakınındaki Kydrara, Kelainai (Dinar), İkonion (Konya), Mazaka (Kaisareia/Kayseri), Elbistan ve Melitene olarak belirler.Perslerin Kral Yolu'ndan başka, İÖ 9-7. yüzyıllar arasına kullanılmış bir başka Kral Yolu'nu da Asurlar yapmıştır. Asur dilinde Harran Şarri ismini taşıyan bu yol güneydoğuda, bugün Irak'taki Musul yöresinden, Fırat Vadisini izleyerek, Urfa yakınındaki Harran kentine doğru uzanmaktaydı.
İpek Yolu,
Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz vesilesiyle Avrupa'ya kadar uzanan ve dünyaca ünlü tecim yoludur.İpek Yolu bir tek tüccarların değildir, bununla beraber, doğudan batıya ve garptan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur.
Milattan yüzyıllar ilkin Mısırlılar, bir süre sonra da Romalılar, Çinlilerden ipek satın alırlardı. Ulaşım ise, bir süre sonra İpek Yolu ismi verilen güzergahı izleyen kervanlarla sağlanırdı. İpek endüstrisi, eski çağlardan bu yana bir sürü milletin hayatında çok mühim bir yer tutmuştur. Uzak Şark'dan gelen ipek ve baharat, Garp dünyası için, internasyonal ilişkilerde mühim bir rol oynamıştır. İpek, bununla birlikte Şark kültürünün Garp tarafınca tanınmasını da elde etmiştir. Şark'nun ipeği ile baharatının kervanlarla batıya taşınması, Çin'den Avrupa'ya ulaşan tecim yollarını oluşturmuştur. Orta Çağda, tecim kervanları, şimdiki Çin'in Şian kentinden hareket ederek Özbekistan'ın Kaşgar kentine gelirler, burada ikiye ayrılan yollardan ilkini izleyerek Afganistan ovalarından Hazar Denizi'ne, öbürü ile de Karakurum Dağları'nı aşarak İran üstünden Anadolu'ya ulaşırlardı. Anadolu'dan deniz yolu ile Akdeniz ve Karadeniz (Tirebolu) limanlarından ya da Trakya üstünden kara yolu ile Avrupa'ya giderlerdi.
İpek Yolu,ortaçağda Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir. Bununla birlikte, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üstünden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya benzer biçimde mühim limanlar üstünden Avrupa'ya ulaşırdı.
Baharat yolu
;16. yüzyıldan ilkin dünya ticaretinin yapıldığı başlıca iki yoldan birisi. Hindistan'ı Akdeniz ülkelerine bağlardı.Hindistan malları ;
1) Aden Boğazı-Kızıldeniz kanalıyla Mısır'a, ordan da Akdeniz kıyılarına,
2) Yemen-Hicaz-Suriye kervan kanalıyla gene Akdeniz'e ya da,
3) Basra-Irak-Suriye kanalıyla Akdeniz'e gelirdi.
DEVAMI
>
>
>
Baharat yolu, Kral yolu ve İpek yolu Türkiye'de hangi güzergahı izlemiştir?
İpek yolu hangi kent ve ülkelerden geçer?
Kral Yolu (Pers Kral Yolu)
Bu ileti 'en iyi yanıt' seçilmiştir.
Kral Yolu
'nun Anadolu içinde izlediği güzergâh kesinlikle saptanabilmiş değildir. Herodotos bu yolun Frigya'dan geçip Halys'i (Kızılırmak) aştıktan sonrasında, Kapadokya bölgesinden Kilikya sınırlarına ulaştığını bildirir. Modern araştırmacıların bir kısımı yolun Sardes'ten Keramon Agora (Susuz), Dorylaion (Eskişehir), Gordion (Yassıhöyük), Ankyrâ (Ankara), Tavion (Büyük Nefesköy), Komana Pontika (Tokat), Sebasteia (Sivas) ve Melitene (Malatya) üstünden güneydoğuya doğru uzandığına inanırlar. Bazılan ise bu güzergâhı Sardes, Denizli yakınındaki Kydrara, Kelainai (Dinar), İkonion (Konya), Mazaka (Kaisareia/Kayseri), Elbistan ve Melitene olarak belirler.Perslerin Kral Yolu'ndan başka, İÖ 9-7. yüzyıllar arasına kullanılmış bir başka Kral Yolu'nu da Asurlar yapmıştır. Asur dilinde Harran Şarri ismini taşıyan bu yol güneydoğuda, bugün Irak'taki Musul yöresinden, Fırat Vadisini izleyerek, Urfa yakınındaki Harran kentine doğru uzanmaktaydı.
İpek Yolu,
Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz vesilesiyle Avrupa'ya kadar uzanan ve dünyaca ünlü tecim yoludur.İpek Yolu bir tek tüccarların değildir, bununla beraber, doğudan batıya ve garptan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur.
Milattan yüzyıllar ilkin Mısırlılar, bir süre sonra da Romalılar, Çinlilerden ipek satın alırlardı. Ulaşım ise, bir süre sonra İpek Yolu ismi verilen güzergahı izleyen kervanlarla sağlanırdı. İpek endüstrisi, eski çağlardan bu yana bir sürü milletin hayatında çok mühim bir yer tutmuştur. Uzak Şark'dan gelen ipek ve baharat, Garp dünyası için, internasyonal ilişkilerde mühim bir rol oynamıştır. İpek, bununla birlikte Şark kültürünün Garp tarafınca tanınmasını da elde etmiştir. Şark'nun ipeği ile baharatının kervanlarla batıya taşınması, Çin'den Avrupa'ya ulaşan tecim yollarını oluşturmuştur. Orta Çağda, tecim kervanları, şimdiki Çin'in Şian kentinden hareket ederek Özbekistan'ın Kaşgar kentine gelirler, burada ikiye ayrılan yollardan ilkini izleyerek Afganistan ovalarından Hazar Denizi'ne, öbürü ile de Karakurum Dağları'nı aşarak İran üstünden Anadolu'ya ulaşırlardı. Anadolu'dan deniz yolu ile Akdeniz ve Karadeniz (Tirebolu) limanlarından ya da Trakya üstünden kara yolu ile Avrupa'ya giderlerdi.
İpek Yolu,ortaçağda Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir. Bununla birlikte, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üstünden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya benzer biçimde mühim limanlar üstünden Avrupa'ya ulaşırdı.
Baharat yolu
;16. yüzyıldan ilkin dünya ticaretinin yapıldığı başlıca iki yoldan birisi. Hindistan'ı Akdeniz ülkelerine bağlardı.Hindistan malları ;
1) Aden Boğazı-Kızıldeniz kanalıyla Mısır'a, ordan da Akdeniz kıyılarına,
2) Yemen-Hicaz-Suriye kervan kanalıyla gene Akdeniz'e ya da,
3) Basra-Irak-Suriye kanalıyla Akdeniz'e gelirdi.
DEVAMI
>
>
>
YORUMLAR