İslamdaki boykot olayı nedir?

Boykot vakası ne anlamına gelir? (islamdaki boykot vakası) özetlemek gerekirse açıklarsanız sevirim. Boykot Vakası (Bi'setin ...

Boykot vakası ne anlamına gelir? (islamdaki boykot vakası) özetlemek gerekirse açıklarsanız sevirim.

Boykot Vakası (Bi'setin 7. senesi / Milâdî 617)


Bu tarihe kadar İslam'ın inkişafına engel olmak gayesiyle müşrikler tarafın­dan girişilen her girişim akîm kalmıştı! üstelik İslamiyet, daha da süratli inki­şaf kaydediyordu. Müslümanların sayısı günden güne her türlü sertlik ve mu­kavemete karşın artıyor ve İslam'ın nuru Mekke dışındaki kabileleri de ku­caklamaya başlıyordu!





Hz. Ömer ve Hz. Hamza benzer biçimde iki kahraman İslam safına katılmış bulunu­yordu. Hz. Ömer, önceki halin tam tersine İslam davasını bü­tün güç ve gayre­tiyle benimsemiş, adeta İslam'ın sağ kolu olmuştu. Bu durum, Müslümanlara cesaret ve moral verirken, müşrikleri ise fazlasıyla sarsmış ve onları derinden derine düşündürmüştü!


Öteki taraftan, Ku­reyş müşrikleri, Necâşînin ülkesine sığınmış bulunan Müs­­lümanları geri alma işini de başaramamışlardı. Hükümdar Ashame, mül­te­ci Müslümanları geri vermediği benzer biçimde, onları koruyacağına dair de söz ver­mişÂ­ti!


Tüm bunlar, Ku­reyş müşriklerini son aşama tedirgin edip endişeye sevke­diyor ve yeni kararlar almaya, yeni plânlar tertiplemeye zorluyordu!


Müşrikler, işkence yapmakla, sertlik göstermekle kimseyi dininden çevire­meyeceklerini, İslam'ın ilerleyip yayılmasına en­gel olamayacaklarını anlamışÂ­lardı. Iyi mi ki akıl almaz işkence ve zulümlere karşın tek bir Müslüman dahi dininden dönmemişti!


Şu halde, tüm bunların haricinde başka bir politika takip etmeleri gerekiyor ve bu yolda karar almaları lâzım geliyordu. O şekilde yaptılar. Zaman geçirmeden bir araya geldiler. Uzun uzadıya düşünüp taşındıktan ve aralarında müşavere ettikten sonrasında, gerek Müslüman ve gerekse gayrimüslim olsun, Hâşimoğul­la­rı­nın tamamıyla münâsebetlerini kesmeye karar verdiler.


İttifakla aldıkları bu kararın maddelerini de bir sahife üstünde şu şekilde tespit ettiler:


1) Hâşim ve Muttaliboğulları ailelerinden kız alınmayacak.


2) Hâşim ve Muttaliboğulları ailelerine kız verilmeyecek.


3) Hâşim ve Muttaliboğullarına hiçbir şey satılmayacak.


4) Hâşim ve Muttaliboğullarından hiçbir şey satın alınmayacak.


Bu karara akıllarınca kutsî bir nitelik vermek için de yazılı sahifeyi Kâbe duvarına astılar. Ek olarak bu karara aykırı davranmayacaklarına dair ant içti­ler.


Bu boykot, Hâşim ve Muttaliboğullarının vücudunu or­tadan kaldırmaya ve köklerini kazımaya müteveccihti. Bu durum karşısında Hâşim ve Muttalibo­ğulları aileleri ar­tık dağınık bir halde ayrı ayrı semtlerde otura­mazlardı. Ebû Leheb hâriç, Mekke'nin şimal tarafında bulunan Şi'b-i Ebû Tâlib [Ebû Tâ­lib Mahallesi] denilen yere topluca taşındılar.


Artık bu mahalle sâkinleriyle tüm münâsebetler kesilmişti. Ka­zara oraya gidenler olsa ağır bir halde azarlanıyorlardı.


Müşrikler, boykota uğrayanların toplandıkları mahalleye yiyecek içecek nâmına bir şey sokmuyorlardı. Yalnız, hac mev­siminde dışarı çıkıp alış verişte bulunmalarına sözde müsaade ediyorlardı. Sözde diyoruz, bu sebeple o süre da, çarşı pazarda, köşe başlarında durarak, onlara bir şey aldırmamak için ellerin­den gelen her türlü engellemeyi yapıyorlardı. Hatta ara sıra satıcıları, onlara mal satmamak için tehdit bile ediyorlardı. Kimi zaman de, bin bir türlü dala­vere ve hileye başvurarak satıcıların ellerinden mallarını alıp, boykota uğra­yanlara bir şey bırakmamaya çalışıyorlardı.






  • Menemen Vakası (Kubilay Vakası)


  • Boykot Nedir?


  • Boykot Crew 3 Yeni Şarkı




Bu ileti 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Boykot Vakası (Bi'setin 7. senesi / Milâdî 617)


Bu tarihe kadar İslam'ın inkişafına engel olmak gayesiyle müşrikler tarafın­dan girişilen her girişim akîm kalmıştı! üstelik İslamiyet, daha da süratli inki­şaf kaydediyordu. Müslümanların sayısı günden güne her türlü sertlik ve mu­kavemete karşın artıyor ve İslam'ın nuru Mekke dışındaki kabileleri de ku­caklamaya başlıyordu!





Hz. Ömer ve Hz. Hamza benzer biçimde iki kahraman İslam safına katılmış bulunu­yordu. Hz. Ömer, önceki halin tam tersine İslam davasını bü­tün güç ve gayre­tiyle benimsemiş, adeta İslam'ın sağ kolu olmuştu. Bu durum, Müslümanlara cesaret ve moral verirken, müşrikleri ise fazlasıyla sarsmış ve onları derinden derine düşündürmüştü!


Öteki taraftan, Ku­reyş müşrikleri, Necâşînin ülkesine sığınmış bulunan Müs­­lümanları geri alma işini de başaramamışlardı. Hükümdar Ashame, mül­te­ci Müslümanları geri vermediği benzer biçimde, onları koruyacağına dair de söz ver­mişÂ­ti!


Tüm bunlar, Ku­reyş müşriklerini son aşama tedirgin edip endişeye sevke­diyor ve yeni kararlar almaya, yeni plânlar tertiplemeye zorluyordu!


Müşrikler, işkence yapmakla, sertlik göstermekle kimseyi dininden çevire­meyeceklerini, İslam'ın ilerleyip yayılmasına en­gel olamayacaklarını anlamışÂ­lardı. Iyi mi ki akıl almaz işkence ve zulümlere karşın tek bir Müslüman dahi dininden dönmemişti!


Şu halde, tüm bunların haricinde başka bir politika takip etmeleri gerekiyor ve bu yolda karar almaları lâzım geliyordu. O şekilde yaptılar. Zaman geçirmeden bir araya geldiler. Uzun uzadıya düşünüp taşındıktan ve aralarında müşavere ettikten sonrasında, gerek Müslüman ve gerekse gayrimüslim olsun, Hâşimoğul­la­rı­nın tamamıyla münâsebetlerini kesmeye karar verdiler.


İttifakla aldıkları bu kararın maddelerini de bir sahife üstünde şu şekilde tespit ettiler:


1) Hâşim ve Muttaliboğulları ailelerinden kız alınmayacak.


2) Hâşim ve Muttaliboğulları ailelerine kız verilmeyecek.


3) Hâşim ve Muttaliboğullarına hiçbir şey satılmayacak.


4) Hâşim ve Muttaliboğullarından hiçbir şey satın alınmayacak.


Bu karara akıllarınca kutsî bir nitelik vermek için de yazılı sahifeyi Kâbe duvarına astılar. Ek olarak bu karara aykırı davranmayacaklarına dair ant içti­ler.


Bu boykot, Hâşim ve Muttaliboğullarının vücudunu or­tadan kaldırmaya ve köklerini kazımaya müteveccihti. Bu durum karşısında Hâşim ve Muttalibo­ğulları aileleri ar­tık dağınık bir halde ayrı ayrı semtlerde otura­mazlardı. Ebû Leheb hâriç, Mekke'nin şimal tarafında bulunan Şi'b-i Ebû Tâlib [Ebû Tâ­lib Mahallesi] denilen yere topluca taşındılar.


Artık bu mahalle sâkinleriyle tüm münâsebetler kesilmişti. Ka­zara oraya gidenler olsa ağır bir halde azarlanıyorlardı.


Müşrikler, boykota uğrayanların toplandıkları mahalleye yiyecek içecek nâmına bir şey sokmuyorlardı. Yalnız, hac mev­siminde dışarı çıkıp alış verişte bulunmalarına sözde müsaade ediyorlardı. Sözde diyoruz, bu sebeple o süre da, çarşı pazarda, köşe başlarında durarak, onlara bir şey aldırmamak için ellerin­den gelen her türlü engellemeyi yapıyorlardı. Hatta ara sıra satıcıları, onlara mal satmamak için tehdit bile ediyorlardı. Kimi zaman de, bin bir türlü dala­vere ve hileye başvurarak satıcıların ellerinden mallarını alıp, boykota uğra­yanlara bir şey bırakmamaya çalışıyorlardı.










Bu tarihe kadar İslam'ın inkişafına engel olmak gayesiyle müşrikler tarafın­dan girişilen her girişim akîm kalmıştı! üstelik İslamiyet, daha da süratli inki­şaf kaydediyordu. Müslümanların sayısı günden güne her türlü sertlik ve mu­kavemete karşın artıyor ve İslam'ın nuru Mekke dışındaki kabileleri de ku­caklamaya başlıyordu!


Hz. Ömer ve Hz. Hamza benzer biçimde iki kahraman İslam safına katılmış bulunu­yordu. Hz. Ömer, önceki halin tam tersine İslam davasını bü­tün güç ve gayre­tiyle benimsemiş, adeta İslam'ın sağ kolu olmuştu. Bu durum, Müslümanlara cesaret ve moral verirken, müşrikleri ise fazlasıyla sarsmış ve onları derinden derine düşündürmüştü!


Öteki taraftan, Ku­reyş müşrikleri, Necâşînin ülkesine sığınmış bulunan Müs­­lümanları geri alma işini de başaramamışlardı. Hükümdar Ashame, mül­te­ci Müslümanları geri vermediği benzer biçimde, onları koruyacağına dair de söz ver­mişÂ­ti!


Tüm bunlar, Ku­reyş müşriklerini son aşama tedirgin edip endişeye sevke­diyor ve yeni kararlar almaya, yeni plânlar tertiplemeye zorluyordu!


Müşrikler, işkence yapmakla, sertlik göstermekle kimseyi dininden çevire­meyeceklerini, İslam'ın ilerleyip yayılmasına en­gel olamayacaklarını anlamışÂ­lardı. Iyi mi ki akıl almaz işkence ve zulümlere karşın tek bir Müslüman dahi dininden dönmemişti!


Şu halde, tüm bunların haricinde başka bir politika takip etmeleri gerekiyor ve bu yolda karar almaları lâzım geliyordu. O şekilde yaptılar. Zaman geçirmeden bir araya geldiler. Uzun uzadıya düşünüp taşındıktan ve aralarında müşavere ettikten sonrasında, gerek Müslüman ve gerekse gayrimüslim olsun, Hâşimoğul­la­rı­nın tamamıyla münâsebetlerini kesmeye karar verdiler.


İttifakla aldıkları bu kararın maddelerini de bir sahife üstünde şu şekilde tespit ettiler:


1) Hâşim ve Muttaliboğulları ailelerinden kız alınmayacak.


2) Hâşim ve Muttaliboğulları ailelerine kız verilmeyecek.


3) Hâşim ve Muttaliboğullarına hiçbir şey satılmayacak.


4) Hâşim ve Muttaliboğullarından hiçbir şey satın alınmayacak.


Bu karara akıllarınca kutsî bir nitelik vermek için de yazılı sahifeyi Kâbe duvarına astılar. Ek olarak bu karara aykırı davranmayacaklarına dair ant içti­ler.


Bu boykot, Hâşim ve Muttaliboğullarının vücudunu or­tadan kaldırmaya ve köklerini kazımaya müteveccihti. Bu durum karşısında Hâşim ve Muttalibo­ğulları aileleri ar­tık dağınık bir halde ayrı ayrı semtlerde otura­mazlardı. Ebû Leheb hâriç, Mekke'nin şimal tarafında bulunan Şi'b-i Ebû Tâlib [Ebû Tâ­lib Mahallesi] denilen yere topluca taşındılar.


Artık bu mahalle sâkinleriyle tüm münâsebetler kesilmişti. Ka­zara oraya gidenler olsa ağır bir halde azarlanıyorlardı.


Müşrikler, boykota uğrayanların toplandıkları mahalleye yiyecek içecek nâmına bir şey sokmuyorlardı. Yalnız, hac mev­siminde dışarı çıkıp alış verişte bulunmalarına sözde müsaade ediyorlardı. Sözde diyoruz, bu sebeple o süre da, çarşı pazarda, köşe başlarında durarak, onlara bir şey aldırmamak için ellerin­den gelen her türlü engellemeyi yapıyorlardı. Hatta ara sıra satıcıları, onlara mal satmamak için tehdit bile ediyorlardı. Kimi zaman de, bin bir türlü dala­vere ve hileye başvurarak satıcıların ellerinden mallarını alıp, boykota uğra­yanlara bir şey bırakmamaya çalışıyorlardı.





  • Menemen Vakası (Kubilay Vakası)


  • Boykot Nedir?


  • Boykot Crew 3 Yeni Şarkı


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: İslamdaki boykot olayı nedir?
İslamdaki boykot olayı nedir?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/islamdaki-boykot-olay-nedir.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/islamdaki-boykot-olay-nedir.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content