Kitle iletişimi nedir, kitle ileşimi hakkında ayrıntılı bilgiler nelerdir? SEVGİLİ ARKADAŞLAR OKULUMUZDA VERİLEN MEDYA ÖDEVİNDE BANA...
Kitle iletişimi nedir, kitle ileşimi hakkında ayrıntılı bilgiler nelerdir?
SEVGİLİ ARKADAŞLAR OKULUMUZDA VERİLEN MEDYA ÖDEVİNDE BANA YARDIM EDERSENİZ ÇOK MUTLU OLURUM. KİTLE İLETİŞİM NEDİR?
SEVGİLİ ARKADAŞLAR OKULUMUZDA VERİLEN MEDYA ÖDEVİNDE BANA YARDIM EDERSENİZ ÇOK MUTLU OLURUM. KİTLE İLETİŞİM NEDİR?
Kitle İletişimi
Kitle iletişimi, kendi içinde görece az farklılaşmış bir topluluğa yönelik bilgi ve anlam aktarımı. Haber verme, eğitim, propaganda, reklam gibi çok çeşitli işlevler taşıyan, temel olarak tek yönlü bir iletişimdir. Günümüzde gerek kültürel, gerek siyasal açıdan çok önemli bir etki ve güç aracı, hatta bazılarınca başlı başına bir güç olan kitle iletişiminin maddi temelini, basım tekniğinin bulunmasıyla başlatılabilecek bir dizi teknolojik gelişme oluşturmuştur. Ama yazı, ses ve görüntünün dünya ölçeğinde dağıtılabilmesi için yalnızca baskı makinesi, radyo, televizyon, sinema, ses kayıt cihazları yeterli değildir. Örneğin basılı iletişim, okuryazar kitlesinin nüfus içinde belli bir yüzde oluşturmasına bağlı olarak gelişmiştir. Ayrıca kitle iletişim sanayilerinin ayakta kalabilmesi için de toplumun belli bir refah düzeyinde olması gerekir; bu durum kitle iletişim araçlarının devletin elinde olduğu ülkeler için de geçerlidir.
Kitle Nedir?
Kitle iletişimi ile iletişim özgürlük ve hakları hakkında bilgi verir misiniz?
Kitlesel iletişim ve kitle iletişimi nedir?
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Kitle İletişimi
Kitle iletişimi, kendi içinde görece az farklılaşmış bir topluluğa yönelik bilgi ve anlam aktarımı. Haber verme, eğitim, propaganda, reklam gibi çok çeşitli işlevler taşıyan, temel olarak tek yönlü bir iletişimdir. Günümüzde gerek kültürel, gerek siyasal açıdan çok önemli bir etki ve güç aracı, hatta bazılarınca başlı başına bir güç olan kitle iletişiminin maddi temelini, basım tekniğinin bulunmasıyla başlatılabilecek bir dizi teknolojik gelişme oluşturmuştur. Ama yazı, ses ve görüntünün dünya ölçeğinde dağıtılabilmesi için yalnızca baskı makinesi, radyo, televizyon, sinema, ses kayıt cihazları yeterli değildir. Örneğin basılı iletişim, okuryazar kitlesinin nüfus içinde belli bir yüzde oluşturmasına bağlı olarak gelişmiştir. Ayrıca kitle iletişim sanayilerinin ayakta kalabilmesi için de toplumun belli bir refah düzeyinde olması gerekir; bu durum kitle iletişim araçlarının devletin elinde olduğu ülkeler için de geçerlidir.
YORUMLAR