Milli Eğitim Bakanlığı Vakfı Kuruluş Günü İle İlgili Yazı

Ulusal Eğitim Bakanlığı Vakfı hangi sebeple ve ne vakit kurulmuştur? Ulusal Eğitim Bakanlığı Vakfı Müessese Günü önemi, hakkında yazı. Ulus...

Ulusal Eğitim Bakanlığı Vakfı hangi sebeple ve ne vakit kurulmuştur? Ulusal Eğitim Bakanlığı Vakfı Müessese Günü önemi, hakkında yazı.



Ulusal Eğitim Bakanlığı Vakfı Müessese Günü İle İlgili Yazı



Ulusal Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm eğitim kurumlarında eğitim ve öğretimin, cemiyet ve kişilerin toplumsal, kültürel ve ekonomik gereksinimlerini karşılayacak kalite ve sayıya ulaşmasına katkıda bulunmak amacıyla 19 Şubat’ta “Ulusal Eğitim Bakanlığı Vakfı Müessese Günü” düzenlenir.



Anayasamızın 42. maddesinde “kimse eğitim ve öğretim hakkından yoksun bırakılamaz.” denilmektedir. Eğitim ve öğretim insanların temel haklarındandır. Devletimizin ana görevlerinden birisi, kişilere bu hakkı kullandırmaktır. Devlet, bu sebeple öğretmen yetiştirir, ilköğretim, ortaokul, lise ve üniversiteler açar. Bu eğitim kurumlarını araç gereçlerle donatır. Tüm yurtta dengeli bir şekilde hizmet verir.



Bilhassa çağımızda eğitilmiş, bilgi ve becerilerle donatılmış insana çok ihtiyacımız vardır. İnsan yaşamını kolaylaştıran araçlar, makineler, taşıtlar vb. kullanabilmek, üretimi arttırmak, ilerleyen dünyaya uyum sağlamak için eğitilmiş insan gücü gereklidir.



Ekonomik alanda başarıya ulaşmış olmak için; eğitim ve öğretim hizmetlerinin kusursuz yürütülmesi gerekir. Bu da parasal güce bağlıdır. Devletimiz her yerde lüzumlu okullar açacak ekonomik güce hemen hemen haiz değildir. Devlet okullarındaki sınıflarda talebe sayıları çok fazladır, yarım gün öğretim yapılmaktadır. Laboratuvar, kitaplık, spor alanları kafi sayıda ve özellikte olmadığından gençlerimizi dilediğimizce eğitemiyoruz. Bu yüzden eğitim, ulusal bir sorunumuzdur.



Eğitim kurumlarını çoğaltmak, kalite kazandırmak amacıyla 1980 yılından sonrasında: “Kendi okulunu kendin yap” kampanyası başlatıldı. Bu çağrıya uyan varsıl yurttaşlarımız ve bir takım kuruluşlar bir çok sayıda okul yaptırıp Türk evlatlarının hizmetine sundular. Kendi adlarını taşıyan bu okullar köylerimize kadar hizmet götürdü. Bu pozitif çalışmalara katılmak isteyen hayırsever yurttaşlarımızın arsa, mal, mülk, okul, para bağışlarını bir düzene koymak için 19 Şubat 1981’de Ulusal Eğitim Vakfı kuruldu. Vakfın her ilde şubesi vardır, genel merkezi Ankara’dadır.



Vakıf, ulusal eğitimimizi geliştirici araştırmalar yapar. Okulların araç ve gereç, gereksinimlerini sağlar. Okul açılmasına, onarılmasına destek sunar. Başarıya ulaşmış öğretmenleri ödüllendirir. Eğitsel kıymeti olan yarışmalar düzenler. Eğitimimizin Mustafa kemal atatürk ilkeleri çerçevesinde yürütülmesine destek sunar. Tüm bu çabaların gayesi; Türk çocuğunu, Türk gencini kabiliyetleri çerçevesinde eğitmek, üretici bir Türkiye yaratmaktır.



Biz bu yararlı emekleri benimsemeliyiz, desteklemeliyiz.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Milli Eğitim Bakanlığı Vakfı Kuruluş Günü İle İlgili Yazı
Milli Eğitim Bakanlığı Vakfı Kuruluş Günü İle İlgili Yazı
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/milli-egitim-bakanlg-vakf-kurulus-gunu.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/milli-egitim-bakanlg-vakf-kurulus-gunu.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content