Müfessir TDK İslam Ansiklopedisi sıfat, eskimiş Arapça mufessir 1 . Kısa ve anlaşılması güç bir metni açıklayan, açıklığa kavuş...
Müfessir
TDK İslam Ansiklopedisi
sıfat, eskimiş Arapça mufessir
1 . Kısa ve anlaşılması güç bir metni açıklayan, açıklığa kavuşturan, metnin anlam ve amacı üstünde yorumda bulunan (kimse).
2 . Kur'an'ı yorumlayan (kimse).
Açıklayan, yorumlayan demektir. Din terimi olmak Kur'an-ı Kerim'i açıklayan, yorumlayan ve bunu bir meslek olarak yapan kimsedir.
İlk müfessir Hz. Peygamber'dir. O kendi zamanında ihtiyaç duyulduÂğu kadar Kur'an-ı açıklamış, yorumuÂnu yapmış, uygulamasını göstermişÂtir. Sonraki devirlerde yetişmiş müfessirlerin kendi alanlarında buldukları en sağlam delil Peygamberin tefsirleÂridir. Sahabenin en tanınmış müfessirleri Abdullah İbn-i Abbas ile AbÂdullah İbn-i Mes'ud'dur. Sahabeden sonraki nesil olan tabiilerin tanınmış müfessirleri ise Said bin Cübeyr, TaÂvus bin Kıysân Atâ bin Rebâh, HaÂsan Basrî'dir. Tabiinden sonraki nesÂlin ünlü müfessirleri ise el-Ferra ile İbn-i Cerir et Taberî'dir. Taberi'ye kadar tefsirler hep rivayete (nakile) dayandırılmıştır. Taberi'den itibaren ise dirayete (kendi görüş ve düşünceÂlerine) de yer vermeye başlamışlardır.
TDK İslam Ansiklopedisi
1 . Kısa ve anlaşılması güç bir metni açıklayan, açıklığa kavuşturan, metnin anlam ve amacı üstünde yorumda bulunan (kimse).
2 . Kur'an'ı yorumlayan (kimse).
Açıklayan, yorumlayan demektir. Din terimi olmak Kur'an-ı Kerim'i açıklayan, yorumlayan ve bunu bir meslek olarak yapan kimsedir.
İlk müfessir Hz. Peygamber'dir. O kendi zamanında ihtiyaç duyulduÂğu kadar Kur'an-ı açıklamış, yorumuÂnu yapmış, uygulamasını göstermişÂtir. Sonraki devirlerde yetişmiş müfessirlerin kendi alanlarında buldukları en sağlam delil Peygamberin tefsirleÂridir. Sahabenin en tanınmış müfessirleri Abdullah İbn-i Abbas ile AbÂdullah İbn-i Mes'ud'dur. Sahabeden sonraki nesil olan tabiilerin tanınmış müfessirleri ise Said bin Cübeyr, TaÂvus bin Kıysân Atâ bin Rebâh, HaÂsan Basrî'dir. Tabiinden sonraki nesÂlin ünlü müfessirleri ise el-Ferra ile İbn-i Cerir et Taberî'dir. Taberi'ye kadar tefsirler hep rivayete (nakile) dayandırılmıştır. Taberi'den itibaren ise dirayete (kendi görüş ve düşünceÂlerine) de yer vermeye başlamışlardır.
YORUMLAR