NOS'un DRY ve WET olarak adlandırılan iki değişik tipi bulunmaktadır. bakınız = bakınız = WET kısaca ıslak NOS tabir edilen mo...
NOS'un DRY ve WET olarak adlandırılan iki değişik tipi bulunmaktadır.
bakınız =
bakınız =
WET kısaca ıslak NOS tabir edilen modellerde, emme manifolduna giden gazı ve hava filtresinden gelen havayı içerde yakabilmek için yakıt takviyesi bulunmaktadır. Wet kısaca ıslak olarak tabir edilen yer aslında emme manifoldudur. Wet sistem, mevcut enjeksiyon sistemini modifiye etmek yerine, NOS sisteminin fazladan gerektirdiği yakıtı adeta kendi yanında getirmesi anlamına gelir. NOS tüpü kapalı iken otomobil standart enjeksiyon sisteminin sağlamış olduğu yakıt ile iş koşturmacasındadır. NOS yüklemesi yapıldığı ve gaza basılmış olduğu anda tüpten gelen ek yakıt da devreye girerek emme manifolduna püskürtülür ve kuru sistemde yalnız hava ve gaz aktaran emme manifoldu, wet çalışan bu sistemde hem hava ve gaz hem de sıvı yakıt aktaracaktır.
Wet sistemde her silindire tam tamına lüzumlu oranlarda benzin ve nos karışımı gönderme imkanı vardır. Fakat bu sistemin dezavantajı da hava ve yakıt aktarmasıdır. Emme manifoldu hava, nitro ve benzin karışımını aktarmak zorunda kalmaktadır. Bir tek hava aktarmak için dizayn edilmiş olan bu aksam, hava benzin karışımını aktarmakta o kadar da etkili değildir. Ek olarak tüpteki benzin azaldıkça, gönderilen benzinin basıncıda azalmakta ve sonlara doğru performansta kayıplar olmaktadır.
YORUMLAR