1 Seviye Kuşağı Tanımı 3 Seviye Kuşağında Neler Yapılmaz? Özet: “Seviye Kuşağı Nedir? Seviye Kuşağı Ne Anlamına gelir? Seviye Kuşağı Kel...
1 Seviye Kuşağı Tanımı
3 Seviye Kuşağında Neler Yapılmaz?
Özet: “Seviye Kuşağı Nedir? Seviye Kuşağı Ne Anlamına gelir? Seviye Kuşağı Kelime Anlamı” başlıklı yazımızda Seviye Kuşağı nedir, Seviye Kuşağı ne anlamına gelir, Seviye Kuşağı kelimesinin tanımı, Seviye Kuşağında neler yapılır, neler yapılmaz şeklinde Seviye Kuşağı hakkında ayrıntılı detayları göreceksiniz.
Özet: “Seviye Kuşağı Nedir? Seviye Kuşağı Ne Anlamına gelir? Seviye Kuşağı Kelime Anlamı” başlıklı yazımızda Seviye Kuşağı nedir, Seviye Kuşağı ne anlamına gelir, Seviye Kuşağı kelimesinin tanımı, Seviye Kuşağında neler yapılır, neler yapılmaz şeklinde Seviye Kuşağı hakkında ayrıntılı detayları göreceksiniz.
Özet: “Seviye Kuşağı Nedir? Seviye Kuşağı Ne Anlamına gelir? Seviye Kuşağı Kelime Anlamı” başlıklı yazımızda Seviye Kuşağı nedir, Seviye Kuşağı ne anlamına gelir, Seviye Kuşağı kelimesinin tanımı, Seviye Kuşağında neler yapılır, neler yapılmaz şeklinde Seviye Kuşağı hakkında ayrıntılı detayları göreceksiniz.
Seviye Kuşağı Tanımı
Hazır birimlerin seçiminde sıhhat ve güvenlik açısından uygunluk denetim edilmelidir. Değişik maksatlar için üretilen malzemelerin hazır birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Mesela; pipet, kibrit çöpü vb. malzemelerin üretim amaçlarının hiç bir zaman seviye oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır. Seviye kuşağı etkinliklerinde öğrenciler ilk başlarda hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak seviye, arama ve tecrübe etme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Mesela; Talebe çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan emekler kabul edilmemelidir. Seviye kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya olanak vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik şekil orijinal formunu korumalı, biçim değişikliğine uğramamalıdır. Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir. Öğrenciler, düzene gitmede yaptıkları arama ve tecrübe etme örneklerini tasarım günlüklerine aktarmalıdır. Seviye kuşağı etkinliklerinin yalnızca kağıt kesmek ve yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin geliştirmesine, bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır.
Seviye Kuşağında Neler Yapılır?
1- Meydana getirilen emekler örneksiz olmalı.
2- Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir tüm elde edilir.
3- Etkinlik sürecinde meydana getirilen tüm emekler kayıt altına alınır. Kısaca tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır.
4- Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur.
5- Grup emek harcamaları sergi düzenine uygun yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup ismi, grup üyeleri, modülün maketi vb. emekler yapıştırılır.
6- Meydana getirilen çalışmaların teknolojik bir kıymeti olup olmadığı ya da bir teknolojik değere benzetilir.
7- En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri mevzuyu anlatır.
1- Ortaya çıkan ürün mevcud bir nesneye benzetilemez.
2- Ürün hiçbir vakit bir zemine oturtulamaz. Kendi basına birim, modüllerin birleşimiyle bir bütündür.
3- Başkasından kopya edilemez.
4- Ürün fikir olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı.
5- Birim elde ettikten sonrasında çoğalabilirliği kontrol edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz.
YORUMLAR