İlköğretim Haftası İle İlgili Yazı

İlköğretim haftası ile ilgili yazı. İlköğretim haftasının niçin kutlandığı ve ne mana ifade etmiş olduğu ile ilgili güzel bir yazı. İlköğret...

İlköğretim haftası ile ilgili yazı. İlköğretim haftasının niçin kutlandığı ve ne mana ifade etmiş olduğu ile ilgili güzel bir yazı. İlköğretim ne demek ve ilköğretim ülkemiz için niçin önemlidir? Yazımız bundan bahsediyor.



İlköğretim Haftası ResimleriHer yıl Eylül ayının üçüncü haftası okuma yazma öğrenmenin luğu ve mutluluğunun yaşanması için İlköğretim Haftası olarak kutlanmaktadır.



Okuma yazma ilkokulun ilk sınıfında öğrenilir. Yurdumuzda ilkokula gitme yaşına gelen evlatların hepsi ilkokula gitmek zorundadır. Kanunlarımıza gore ilköğretim zorunludur ve devlet okullarında parasızdır.



Okuma yazmanın türlü yönlerden mana ve öneminin anlatıldığı bu haftaya okuma yazmanın öğrenildiği ilköğretimin ismi verilerek İlköğretim Haftası denmiştir. 1961 senesinde çıkarılan kanunla eylül ayının üçüncü haftası İlköğretim Haftası olarak kabul edilmiştir.



İlköğretim; okumanın, anlamanın, görmenin ve görebildiğinden mana çıkarmanın, ders almanın, düşünmenin, zekayı terbiye etmenin kısaca kültürün temellerinden atılmış olduğu yerdir. Mustafa kemal atatürk’ün söylediği şeklinde Türkye Cumhuriyeti’nin temelidir. Uygar uygarlık yolunda en büyük engelimiz olan cahilliğin yok edildiği, ortadan kaldırıldığı yer ilköğretim kurumlarıdır.



Genç beyinlerin insanlığa hizmeti, vatan ve millet sevgisini, bağımsız ve şerefli, yaşamayı öğrenmeye başladığı yer de ilköğretimdir.



Ulusal birlik ve beraberliğe, ulusal ahlak ve terbiyeye giden yolun güvenli başlangıcı da ilköğretim değildir midir?



İlköğretim Haftası; geleceğin güvencesi, sulh dünyasının çiçekleri, hepimizin gururu olan öğrencilerin luk ve övünç günleridir. Mustafa kemal atatürk’ün gösterdiği modern uygarlık yolunu aydınlatan uygarlık meşalesinin yakıldığı gündür.



İlköğretim Haftası; her yıl Ulusal Eğitim Bakanının medya organlarında yapmış olduğu konuşma ve ya yazılı izah etme ile başlar. Hafta süresince radyo, tv, gazete ve web üstünden okuma yazmanın önemi belirtilir. Okuma yazma bilmeyenler, okuma yazma öğrenmeye çağrılır. İlköğretim, okuma yazma ile ilgili güzel ve özlü sözler yayınlanır.



İlköğretim Haftası’nın başladığı gün yurdumuzun tüm ilköğretim ve ilköğretim okullarında törenler yapılır. Okul müdürü ve öğretmenler, haftanın mana ve önemini anlatırlar. Öğrenciler şiirler okuyup şarkılar marşlar söylerler. Ulusal oyunlar ve rontlar oynarlar. Okulun salonuna dershanelere ilköğretimle ilgili atasözleri ve güzel sözler yazılı afişler asılır. Kutlamaya hafta süresince sınıflarda devam edilir.



İlköğretim Haftası sizin bizim hepimizin haftasıdır. Sevinelim, çoşalım ve eğlenelim. İlköğretim Haftamız kutlu, yaşamımız başarı göstermiş ve mutlu olsun.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: İlköğretim Haftası İle İlgili Yazı
İlköğretim Haftası İle İlgili Yazı
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/ilkogretim-haftasi-300x214-1.png
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/ilkogretim-haftas-ile-ilgili-yaz.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/ilkogretim-haftas-ile-ilgili-yaz.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content