Kaynakça, bibliyografya ya da bibliyografik künye, yapıt hazırlanırken başka eserlerden yararlanılınca, eserin sonunda belirtilmesidir. Kita...
Kaynakça, bibliyografya ya da bibliyografik künye, yapıt hazırlanırken başka eserlerden yararlanılınca, eserin sonunda belirtilmesidir. Kitapların hazırlanmasında başka kaynaklardan yararlanılıyorsa, bu kaynaklar kitabın son sayfasında, kaynakça başlığı altında yazılır.
Kaynakçalar oluşturulurken, ilkin yazar ismi, sonrasında eserin ismi, bir süre sonra eserin yayınlandığı yayınevi ya da kitabevi, en sonunda da eserin basılmış olduğu kent, son olarak da eserin basılmış olduğu yıl yazılır. Bu bilgiler yazılırken, aralarına virgül (,) işareti konulur.
Örnek:
Orhan Pamuk, Kar, OP Matbaa, Antalya, 2010. Ayrıntılı Kaynakça Yazımı
Kitap Kaynakçası Nasıl Yazılır
Bulunması ihtiyaç duyulan bilgiler:
§ Yazar ismi (soyadı, adının kafa harfi)
§ Gösterim zamanı (parantez içinde)
§ Yaratı ismi (koyu ya da italik)
§ Basım kaydı (parantez içinde; birinci basımlar belirtilmez.)
§ Gösterim yeri (peşinden: gelir)
§ Gösterim evi
Örnekler:
Tek Yazarlı Kitaplar
Uçan, A. (1994). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik
Ansiklopedisi Yayınları.
Çok Yazarlı Kitaplar
Fidan, N. ve Erden, M. (1986). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Kadlıoğlu
Matbaası.
Editörü Olan Kitaplar
De Vaney, A.,Stephan, G. ve Ma, Y. (Ed.). (2000). Technology & Resistance.
New York: Peter Lang
Kurum Yazarlığı Olan Kitaplar
Türk Standartlar Enstitüsü. (1992). Toplam Kalite. Ankara: Türk Standartları Enstitüsü.Yazı Kaynakçası Nasıl Yazılır
Bulunması ihtiyaç duyulan bilgiler:
§ Yazar ismi (soyadı, ismi)
§ Gösterim zamanı (parantez içinde)
§ Yazı Ismi
§ Dergi ismi (koyu ya da italik)
§ Ten numarası
§ Sayısı
§ Sayfa numarası
Örnek:
Kızılçelik, S. (2002). Küreselleşme ve Post Modernleşmeye Karşı Ulusal Bağımsızlık
Hareketi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sayı 7.( Nisan 2002).
Gazete
Eşme, E. (2002). Ezberci Eğitim: Depremden Beter. Cumhuriyet Gazetesi.
(5 Temmuz 2002).
Ansiklopedi
Donanım. (1998). Bilgi Yaşamına Seyahat. 2.Basım, Ten 15,
Ankara: 3B Yayıncılık
Bildiri
Sevgi, A.(2003). Nasıl Bir Müzik Öğretmeni.Cumhuriyetimizin 80.
Senesinde Müzik Sempozyumu. (26 -31 Ekim 2003). Malatya: İnönü Üniversitesi.
Sav
Tekin, E. (2004). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı
Düşünme Becerileri Üstündeki Tesirleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Elektronik Kaynakların Kaynakçası Nasıl Yazılır
Bulunması ihtiyaç duyulan bilgiler
§ Yazar ismi (soyadı, adının kafa harfi)
§ Gösterim zamanı (parantez içinde)
§ Belgenin ismi
§ URL (üçgen parantez içinde)
§ Erişim zamanı
Örnek:
Persellin, D. C. (1999). The Effect of Orff-based Music Instruction on Spatial-
Temporal Task Performance of Young Children. http://www.Idonline. org/ld indepth/ abilities/ orff based music instruction. html (30 Nisan 2002).
YORUMLAR