Lojistik - Lojistik Nedir - Lojistik Hakkında Lojistik Nedir - Lojistik Hakkında .Org lojistik -ği isim, askerlik (l ince okunma...
Lojistik - Lojistik Nedir - Lojistik Hakkında
Lojistik Nedir - Lojistik Hakkında
.Org
lojistik -ği
isim, askerlik (l ince okunması mümkün) Fransızca logistique
1 . Geri hizmet.
2 . ödat Geri hizmetle ilgili.
3 . mantık Çağdaş mantık.
Lojistik mezunlarının iş bulma imkanları nedir?
Lojistik
Lojistik nedir, iş imkanları nasıldır?
LOJİSTİK sıf. (fr. logistique-,at. logisti- cus; yun. logistikos, akıl yürütme ve hesaplama ile ilgili'den).
1. Askeri lojistikle ilgili olan.
2. Örgütleme araçlan ve yöntemleriyle ilgili olan.
—Ask. ve Ask. denize. Lojistik destek, her türlü harekât ve etkinliğin ikmal, bakım, sıhhi tahliye ve tedavi, ulaştırma hizmetleri vb. gereksinimler yönünden desteklenmesi. || Lojistik destek filosu, deniz birliğini savaşır durumda tutmayı sağlayarv lojistik destek gemilerinden oluşan filo || Lojistik destek gemisi, ambar, imalathane, hatta yüzer doktan yardımıyla liman üssünde kalmaksızın, denizde harp gemilerinin bütünleme ve günlük onamalarını yapmakla yükümlü hususi vapur. || Lojistik komutanlık, harekât icra eden büyük birliklerin lojistik gereksinimlerini karşılamak için kurulmuş komutanlık. | Lojistik seferber olma, silahlı kuvvetlerin seferde gereksinim duyduğu lojistik etkinliklerin planlanması ve hazırianması. (Silahlı kuvvetlerin ikmal maddeleriyle [yiyecek, giyecek, teçhizat, araç, akaryakıt vb.] tesis bakım, onanm, seferi teşkilat ve araç-gereç kadrolanna bakılırsa tüm sefer gereksinimleri [kadro; bütünleme yedek ve özel gereksinimler dahil] saptanarak, bunlardan hangilerinin barışta, hangilerinin seferberlik ilanında ve hangi lardan [yurtiçi ya da yurtdışı] sağlanacağı sulh döneminde planlanarak hazırlık yapılır.) || Lojistik sevk ve yönetim, dön ana lojistik harekâtın (ikmal vs bakım, tahliye ve tedavi, ulaştırma, öteki hizmetler) eşgüdümünü ve bunlaria desteklenen stratejik ve taktik harekât içinde İri iletişimi sağlama. | Lojistik yardım, ba- nşta ve muharebede komutanlıklar içinde ve kendi içlerinde meydana getirilen yardım türlerini belirtmekte kullanılan genel terim. || Lojistik zincir, büyük bir birliğin lojistik gereksinimlerini sağlamaya yönelik endüstri kuruluşu, depo, imalathane ve her türlü gerecin oluşturduğu tüm.
♦ a. Ask. Orduların yaşaması, yer değiştirmesi, savaşmasına ve personelin tıbbi bakımını sağlamaya yönelik işlemlerin tümü. (Bk. ansiki. böl.)
—iş teşkilat. Bir servisin, bir işletmenin, vh örgütlenmesiyle ilgili yöntem ve araçlann tümü. (Bk. ansiki. böl.)
—Mant. Çağdaş mantığın eski adı.
—ANSİKL. Ask. Romalılar ele geçirdikleri kentlerde tabanca ve yiyecek depolan kurarak bunlan kamp yöneticilerinin emrine vermişlerdi. Bununla beraber XVII. yy.'a kadar birliklerin ihtiyaçtan çoğu zaman mahalli lann işletilmesi ya da yağmalanmasıyla sağlandı. Devamlı ordulann ve harp komiserliklerinin kurulması yardımıyla gereksinim maddelerinin denetimi başanldıysa da, cephane ve yiyecek ikmali problemi sadece Napdâon ordulannda daha ciddi bir şekilde ele alındı: topçu ve araç-gereç katarlan ile teftiş kurumlan oluşturuldu. XIX. yy.'da topçuluğun ilerlemesi cephane ikmali problemininin tekrardan gündeme gelmesine niçin oldu; demiryollarının yapılmasıyla da her şey değişti: 1870'te Almanlar, demiryolu şebekesi yardımıyla 21 günde 550 000 asker, 150 000 at ve 6 000 topu transız sınırında toplamayı başardılar.
Birinci Dünya savaşı esnasında, cephane VB yiyecek maddeleri, bunlann dağıtımından görevli organlara direkt katarlar aracılıkla ulaştırıldı. Her ordunun pevk, depo % hastaneyle ilgili faaliyetleri bir konaklama yönetimi tarafınca düzenleniyordu ve birliklere hizmet veren hususi garlar (yiyecek, cephane, benzin vb.) bulunuyordu.
ikinci Dünya savaşı 'nda, her alanda olduğu benzer biçimde lojistikte de mühim gelişmeler oldu. 1944'teki çıkarmada Normandiya kumsaHanrıa dört hafta içinde 1 milyon asker, 400 000 vasıta ve 3 milyon ton araç-gereç boşaltıldı; harp tam bir endüstri haline geldiğinden, Eisenhower'ın deyişiyle "lojistiği göz önüne almayan bir taktik" düşünülemez.
US Navy deniz lojistik destek unsurta- nnı en şaşırtıcı seviyede Pasifik'te güçlendirdi: deniz filosuna ilişik katarlar, yakıt, cephane ve yiyecek gemileriyle, savaşan birliklerin devamlı denizde kalmasını sağladılar.
Askeri havacılık da hususi ve aralıksız bir lojistik gerektirir: Uçuş pistleri, atölyeleri ve personeliyle, aslında yedek parça ikmalini, stoklan, depoları ve endüstri kuruluşla- nnı da kapsayan lojistik bir zincirin son halkasıdır.
Nükleer faktörün araya girmesi lojistiğe giderek daha büyük bir ehemmiyet kazandırmaktadır. Ulaşım yollannın toptan yok olma tehlikesiyle karşı karşıya bulunması ve taşınması ihtiyaç duyulan miktartann artması, daha çok istihkâm malzemesi kullanılmasına ve lojistik organlann teknik düzeyinin artmasına yol açmaktadır.
—Ask. denize. Akaryakıt gemileri, su tankerleri, cephane gemileri, personel ikmal gemileri, hastane gemileri ve araç-gereç ikmal gemileri lojistik destek filosunu oluşturur. Bu filo donanmanın harekât yapmış olduğu sahalara, istenilen teçhizatı ve malzemeyi zamanında ulaştırmayı sağlar, böylece de harp gemileri ana üsten uzakta, daha uzun soluklu harekâtlar yapabilir.
Günümüzde, lojistik destek filolan, 1964 ile 1970 içinde hizmet veren Sacramen- to tipi (53 600 t, tam yüklü) ve 1969 ile 1976 içinde hizmet veren Wichita tipi (37 360 t) amerikan gemileri benzer biçimde çok amaçlı büyük tonajlı gemilerden oluşturulmaktadır; bunlar, petrol tankeri ile cephane, personel, araç-gereç ve güdümlü mermi naktiyssinde kullanılan gemilerin bir bileşimidir. Bu cokamaclı lojistik destek gemisi tipi, rus birliğinde da, 1971 ile 1980 yılları aralığında hizmet vermiş olan Boris-Şilikin (23 400 ton) tipi gemilerle ortaya çıktı.
Bugün, Türk deniz kuvvetleri'nde tek cins ikmal maddelerini taşıyan lojistik destek gemileri olduğu benzer biçimde, çok değişik maddeleri bir arada taşıyabilen büyük tonajlı gemiler de vardır.
—iş teşkilat. Sanayide lojistik, çoğu zaman üç kategoriye aynlır: depolama, taşıma ve ambalajlama. Bunlann ortak özelliği üretim süreçlerinin akışkanlığını sağlamak ve birbirieriyle karşılıklı bağımlılık içinde olmalarıdır; bundan dolayı, her taşıma, başlangıçta ve sonda bir depolamayı gerektirir. Bundan başka, elden geçirilen mallar ya da maddeler, taşınabilmek ya da depolanabilmek için bir çok kaz ambalajlamayı gerektirir. Bazı uzmanlar, mal sağlama işini de lojistiğin kapsamına sokarlar.
1. Askeri lojistikle ilgili olan.
2. Örgütleme araçlan ve yöntemleriyle ilgili olan.
—Ask. ve Ask. denize. Lojistik destek, her türlü harekât ve etkinliğin ikmal, bakım, sıhhi tahliye ve tedavi, ulaştırma hizmetleri vb. gereksinimler yönünden desteklenmesi. || Lojistik destek filosu, deniz birliğini savaşır durumda tutmayı sağlayarv lojistik destek gemilerinden oluşan filo || Lojistik destek gemisi, ambar, imalathane, hatta yüzer doktan yardımıyla liman üssünde kalmaksızın, denizde harp gemilerinin bütünleme ve günlük onamalarını yapmakla yükümlü hususi vapur. || Lojistik komutanlık, harekât icra eden büyük birliklerin lojistik gereksinimlerini karşılamak için kurulmuş komutanlık. | Lojistik seferber olma, silahlı kuvvetlerin seferde gereksinim duyduğu lojistik etkinliklerin planlanması ve hazırianması. (Silahlı kuvvetlerin ikmal maddeleriyle [yiyecek, giyecek, teçhizat, araç, akaryakıt vb.] tesis bakım, onanm, seferi teşkilat ve araç-gereç kadrolanna bakılırsa tüm sefer gereksinimleri [kadro; bütünleme yedek ve özel gereksinimler dahil] saptanarak, bunlardan hangilerinin barışta, hangilerinin seferberlik ilanında ve hangi lardan [yurtiçi ya da yurtdışı] sağlanacağı sulh döneminde planlanarak hazırlık yapılır.) || Lojistik sevk ve yönetim, dön ana lojistik harekâtın (ikmal vs bakım, tahliye ve tedavi, ulaştırma, öteki hizmetler) eşgüdümünü ve bunlaria desteklenen stratejik ve taktik harekât içinde İri iletişimi sağlama. | Lojistik yardım, ba- nşta ve muharebede komutanlıklar içinde ve kendi içlerinde meydana getirilen yardım türlerini belirtmekte kullanılan genel terim. || Lojistik zincir, büyük bir birliğin lojistik gereksinimlerini sağlamaya yönelik endüstri kuruluşu, depo, imalathane ve her türlü gerecin oluşturduğu tüm.
♦ a. Ask. Orduların yaşaması, yer değiştirmesi, savaşmasına ve personelin tıbbi bakımını sağlamaya yönelik işlemlerin tümü. (Bk. ansiki. böl.)
—iş teşkilat. Bir servisin, bir işletmenin, vh örgütlenmesiyle ilgili yöntem ve araçlann tümü. (Bk. ansiki. böl.)
—Mant. Çağdaş mantığın eski adı.
—ANSİKL. Ask. Romalılar ele geçirdikleri kentlerde tabanca ve yiyecek depolan kurarak bunlan kamp yöneticilerinin emrine vermişlerdi. Bununla beraber XVII. yy.'a kadar birliklerin ihtiyaçtan çoğu zaman mahalli lann işletilmesi ya da yağmalanmasıyla sağlandı. Devamlı ordulann ve harp komiserliklerinin kurulması yardımıyla gereksinim maddelerinin denetimi başanldıysa da, cephane ve yiyecek ikmali problemi sadece Napdâon ordulannda daha ciddi bir şekilde ele alındı: topçu ve araç-gereç katarlan ile teftiş kurumlan oluşturuldu. XIX. yy.'da topçuluğun ilerlemesi cephane ikmali problemininin tekrardan gündeme gelmesine niçin oldu; demiryollarının yapılmasıyla da her şey değişti: 1870'te Almanlar, demiryolu şebekesi yardımıyla 21 günde 550 000 asker, 150 000 at ve 6 000 topu transız sınırında toplamayı başardılar.
Birinci Dünya savaşı esnasında, cephane VB yiyecek maddeleri, bunlann dağıtımından görevli organlara direkt katarlar aracılıkla ulaştırıldı. Her ordunun pevk, depo % hastaneyle ilgili faaliyetleri bir konaklama yönetimi tarafınca düzenleniyordu ve birliklere hizmet veren hususi garlar (yiyecek, cephane, benzin vb.) bulunuyordu.
ikinci Dünya savaşı 'nda, her alanda olduğu benzer biçimde lojistikte de mühim gelişmeler oldu. 1944'teki çıkarmada Normandiya kumsaHanrıa dört hafta içinde 1 milyon asker, 400 000 vasıta ve 3 milyon ton araç-gereç boşaltıldı; harp tam bir endüstri haline geldiğinden, Eisenhower'ın deyişiyle "lojistiği göz önüne almayan bir taktik" düşünülemez.
US Navy deniz lojistik destek unsurta- nnı en şaşırtıcı seviyede Pasifik'te güçlendirdi: deniz filosuna ilişik katarlar, yakıt, cephane ve yiyecek gemileriyle, savaşan birliklerin devamlı denizde kalmasını sağladılar.
Askeri havacılık da hususi ve aralıksız bir lojistik gerektirir: Uçuş pistleri, atölyeleri ve personeliyle, aslında yedek parça ikmalini, stoklan, depoları ve endüstri kuruluşla- nnı da kapsayan lojistik bir zincirin son halkasıdır.
Nükleer faktörün araya girmesi lojistiğe giderek daha büyük bir ehemmiyet kazandırmaktadır. Ulaşım yollannın toptan yok olma tehlikesiyle karşı karşıya bulunması ve taşınması ihtiyaç duyulan miktartann artması, daha çok istihkâm malzemesi kullanılmasına ve lojistik organlann teknik düzeyinin artmasına yol açmaktadır.
—Ask. denize. Akaryakıt gemileri, su tankerleri, cephane gemileri, personel ikmal gemileri, hastane gemileri ve araç-gereç ikmal gemileri lojistik destek filosunu oluşturur. Bu filo donanmanın harekât yapmış olduğu sahalara, istenilen teçhizatı ve malzemeyi zamanında ulaştırmayı sağlar, böylece de harp gemileri ana üsten uzakta, daha uzun soluklu harekâtlar yapabilir.
Günümüzde, lojistik destek filolan, 1964 ile 1970 içinde hizmet veren Sacramen- to tipi (53 600 t, tam yüklü) ve 1969 ile 1976 içinde hizmet veren Wichita tipi (37 360 t) amerikan gemileri benzer biçimde çok amaçlı büyük tonajlı gemilerden oluşturulmaktadır; bunlar, petrol tankeri ile cephane, personel, araç-gereç ve güdümlü mermi naktiyssinde kullanılan gemilerin bir bileşimidir. Bu cokamaclı lojistik destek gemisi tipi, rus birliğinde da, 1971 ile 1980 yılları aralığında hizmet vermiş olan Boris-Şilikin (23 400 ton) tipi gemilerle ortaya çıktı.
Bugün, Türk deniz kuvvetleri'nde tek cins ikmal maddelerini taşıyan lojistik destek gemileri olduğu benzer biçimde, çok değişik maddeleri bir arada taşıyabilen büyük tonajlı gemiler de vardır.
—iş teşkilat. Sanayide lojistik, çoğu zaman üç kategoriye aynlır: depolama, taşıma ve ambalajlama. Bunlann ortak özelliği üretim süreçlerinin akışkanlığını sağlamak ve birbirieriyle karşılıklı bağımlılık içinde olmalarıdır; bundan dolayı, her taşıma, başlangıçta ve sonda bir depolamayı gerektirir. Bundan başka, elden geçirilen mallar ya da maddeler, taşınabilmek ya da depolanabilmek için bir çok kaz ambalajlamayı gerektirir. Bazı uzmanlar, mal sağlama işini de lojistiğin kapsamına sokarlar.
Kaynak: Büyük Larousse
Lojistik
- Ask: Askerlik san'atının ve seferi orduların iaşe, muhabere ve sevkiyat şartları, hareket ve harb kabiliyeti bakımından en etkili durumda bulundurulması için lâzım gelen çalışmalara aid kısım.
lojistik ingilizcesi
1. mil. logistics.
2. symbolic logic, mathematical logic, logistics, logistic.
1. mil. logistics.
2. symbolic logic, mathematical logic, logistics, logistic.
Lojistik mezunlarının iş bulma imkanları nedir?
Lojistik
Lojistik nedir, iş imkanları nasıldır?
YORUMLAR