Mutluluk -ğu TDK Vikipedi isim Tüm özlemlere eksiksiz ve devamlı olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, mut (1), ongunluk, kut...
Mutluluk -ğu
TDK Vikipedi
isim
Tüm özlemlere eksiksiz ve devamlı olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, mut (1), ongunluk, kut, mutluluk, bahtiyarlık:
Mutluluk, TDK sözlüğünde “bütün özlemlere eksiksiz ve devamlı olarak ulaşılmaktan doğan kıvanç durumu†olarak tanımlanmakta olup, şimdiye dek sayısız değişik tanımları yapılmış görece ve göreli bir kavramdır.
Mutluluk Terimi Hakkında Değişik Görüşler
Kimileri mutluluğu maddi alanda, kimileri manevi alanda, kimileri ise hem maddi hem manevi alanda edinilebilecek bir ruhsal hal olarak ele almışlardır. Mesela, mutluğun manevi alanda edinilebilecek bir hal bulunduğunu düşünen eski Grek düşünürleri mutluluğu erdemin ödülü olarak değerlendirmişlerdir. Mutluluk hakkında mistisizmde, çeşitli dinlerde ve felsefi ekollerde ortaya konan görüşlerde farklılıklar çoğu zaman şu soruların yanıtlarında toplanmaktadır:
Spiritüalist görüşe nazaran ruhun dünyaya gelme amacı mutlu olmak değil, tekamül etmektir. Mutluluk ise bir amaç değil, bir sonuçtur. Mutluluk maddi değerlerle edinilemez, bundan dolayı maddi değerler geçici olup, bigün yok olacaklardır. Şu halde gerçek ya da sürekli mutluluk, geçici olmayan manevi değerlere bağlı olup, ebediyen yaşayacak olan canlılara duyulan sevgiyle ve diğerkamca hareketlerle yakından ilgilidir. Gerçek mutluluk, başkaları için verilen emeklerin ruhta bıraktığı hazlardır, vazifesini yerine getiren varlığın duyduğu refah ve luk halidir.
Mutluluk Hakkında Vecizeler
TDK Vikipedi
Tüm özlemlere eksiksiz ve devamlı olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, mut (1), ongunluk, kut, mutluluk, bahtiyarlık:
"Kâmuran'ın bahçesi ikisi içinde tam bir mutluluk durağı."- H. E. Adıvar.
Birleşik Sözler
- mutluluk çubuğu
- mutluluk tablosu
Mutluluk, TDK sözlüğünde “bütün özlemlere eksiksiz ve devamlı olarak ulaşılmaktan doğan kıvanç durumu†olarak tanımlanmakta olup, şimdiye dek sayısız değişik tanımları yapılmış görece ve göreli bir kavramdır.
Mutluluk Terimi Hakkında Değişik Görüşler
Kimileri mutluluğu maddi alanda, kimileri manevi alanda, kimileri ise hem maddi hem manevi alanda edinilebilecek bir ruhsal hal olarak ele almışlardır. Mesela, mutluğun manevi alanda edinilebilecek bir hal bulunduğunu düşünen eski Grek düşünürleri mutluluğu erdemin ödülü olarak değerlendirmişlerdir. Mutluluk hakkında mistisizmde, çeşitli dinlerde ve felsefi ekollerde ortaya konan görüşlerde farklılıklar çoğu zaman şu soruların yanıtlarında toplanmaktadır:
- Mutluluk bir amaç mı, bir netice mu olmalıdır?
- Mutluluk, manevi değerlere mi bağlıdır, maddi değerlere mi bağlıdır?
- Maddi değerlerin edinilmesiyle edinilen geçici hal mutluluk kapsamında değerlendirilebilir mi?
- Mutluluk kişinin ötekiler hakkında hareketleriyle ne derecede ilişkilidir, öteki insanlarla beraber yaşamayan, toplumdan yalıtılmış biri mutlu olabilir mi?
- Istırap ya da mutsuzluğu tatmamış biri mutlu olabilir mi?
Spiritüalist görüşe nazaran ruhun dünyaya gelme amacı mutlu olmak değil, tekamül etmektir. Mutluluk ise bir amaç değil, bir sonuçtur. Mutluluk maddi değerlerle edinilemez, bundan dolayı maddi değerler geçici olup, bigün yok olacaklardır. Şu halde gerçek ya da sürekli mutluluk, geçici olmayan manevi değerlere bağlı olup, ebediyen yaşayacak olan canlılara duyulan sevgiyle ve diğerkamca hareketlerle yakından ilgilidir. Gerçek mutluluk, başkaları için verilen emeklerin ruhta bıraktığı hazlardır, vazifesini yerine getiren varlığın duyduğu refah ve luk halidir.
Mutluluk Hakkında Vecizeler
- “Kişinin yaşadıkça memnun ve mutlu olması için ihtiyaç duyulan şey, kendisi için değil, kendisinden sonrasında gelecekler için çalışmaktır. (…) Bir insan bu şekilde hareket ederken ‘benden sonrasında gelecekler acaba bu şekilde bir ruhla çalıştığımı bilecekler mi' diye bile düşünmemelidir. Hatta en mutlu olanlar hizmetlerinin tüm nesillerce bilinmemesini tercih edecek karakterde bulunanlardır.†(M.K. Mustafa Kemal Atatürk,1937,100 ve 1937,5-277)
- “(...) Hal böyleyken, insanoğlu gerçek mutluluk ve kurtuluşu, sadece maddelere tapan nefislerinin hava ve hevesine esir olmuş iradelerine nazaran kıymet biçtikleri bazı uydurma kurallardan beklemektedirler. (…) Maddelere ve objelere bağlı mutluluklar, naturel olarak bu cansız şeyler benzer biçimde geçicidir (fanidir) ve günün birinde onlar benzer biçimde çökecek, yıkılıp gidecek, yok olacaklardır. Fani şeylere bağlı ve onlarla geçerli hiçbir mutluluk sürekli olması imkansız. Devam eden, ölmeyen bir mutluluk, sonsuz (sonsuz) değerlere bağlı ve onlarla geçerli bir mutluluktur. Şu halde hakiki mutluluğun larından birini de, sonsuz olan canlı varlıklara, bilhassa insan ruhlarına duyulan sevgi oluşturur. Şu sebeple o (sevgi) ebedidir. (...) İnsanın hakiki mutluluğunun ilk kapılarını açan sevgi, acıma, şefkat ve yardım duygularıyla beslenir. Bu duygular mutluluk kapısının en sadık kapıcılarıdır. Bunlar izin vermeden ne gerçek sevgiye ulaşılır, ne de büyük mutluluğun kapıları açılır.†(Neo-spiritüalizm'in kurucusu Dr.Bedri Ruhselman)
- “Tüm mutsuz olanlar, yalnız kendi mutlulukları ardında koşanlardır. Tüm mutlu olanlar ise başkalarının mutlu olması için çalışanlardır.†(Budizm)
- “Engelleri aşmak, varoluşun en büyük hazzıdır; bunlar tecim ve iş yaşamındaki maddi şeylerde de olabilir, öğrenme ve bilimsel araştırmadaki düşünsel şeylerde de olabilir; bu engellerle savaşmak ve onları yenmek mutluluk verir." (Schopenhauer)
- â€İnsanın gerçek varlığını bilmesi mutluluk, unutması ise elemdir.†(Sri Nisargadatta Maharaj)
Mutluluk Resimleri
Mutluluk, sadakat ve şefkat nedir, ne anlama gelir?
Bayanların Mutluluk Yaşı
* Mutluluğun formülü, gerektiğinde önemsiz şeylerle meşgul olabilmektir. - Edward Newton
* İnsanların mutlulukları ya da mutsuzlukları, kaderin olmasıyla birlikte da karakterlerinin eseridir. - La Rochefoucauld
* Mutluluk daima yakınımızdadır, yakalamak için bir çok süre elimizi uzatmak yeter. - George Sand
* En büyük sayıda insana en büyük mutluluk|mutluluğu veren fiil en iyidir. - Francis Hutcheson
* Bahçelerinde lahana ekenler bizlerden üç ya da dört kat mutludurlar. - Rabelais
* Mutlu yaşam, tutku ve korku üstünde mantığın ve düşüncenin elde etmiş olduğu bir zaferdir. - Lucius Annaeus Seneca
* Kim ne derse desin, mutlu insanoğlunun en mutlu anı, uykuya daldığı andır ve mutsuz bir insanoğlunun en mutsuz anı, uykudan uyandığı andır. İnsan yaşamı, bir tür hata olmalı. - Arthur Schopenhauer
* Doğuştan gelen tek bir yanılgı vardır. O da mutlu olmak için burada olduğumuzu sandığımızdır. - Arthur Schopenhauer
* Mutlu bir yaşam olanaksızdır; insanoğlunun başarabileceği en iyi şey kahramanca bir hayattır. - Arthur Schopenhauer
* Beyin olanca gücüyle ilerlerken, cinsel sistemlerin korkulu etkinliği daha uykuda olduğundan çocukluk, hayatımız süresince özlemle geri dönerek baktığımız masumiyet ve mutluluk periyodu, yaşamın cennetidir, yitik aden. - Arthur Schopenhauer
* *Tüm sınırlamalar kişiyi mutlu kılar. Görme, tesir ve temas alanımız ne denli dar ise o denli mutlu oluruz; ne denli geniş ise o denli sıklıkta kendimizi azap içinde ya da ürkütülmüş duyumsarız. Şu sebeple bu alanla beraber kaygılar, istekler, ürkünç şeyler de çoğalır ve büyür... 14 Temmuz 2007 - Arthur Schopenhauer
* Benim dertlerime derman olmanı istemedim,bana asla yaşamadığım mutluluklar yaşatmanı istedim- Atilla Çiçek
* İnsanların mutlulukları ya da mutsuzlukları, kaderin olmasıyla birlikte da karakterlerinin eseridir. - La Rochefoucauld
* Mutluluk daima yakınımızdadır, yakalamak için bir çok süre elimizi uzatmak yeter. - George Sand
* En büyük sayıda insana en büyük mutluluk|mutluluğu veren fiil en iyidir. - Francis Hutcheson
* Bahçelerinde lahana ekenler bizlerden üç ya da dört kat mutludurlar. - Rabelais
* Mutlu yaşam, tutku ve korku üstünde mantığın ve düşüncenin elde etmiş olduğu bir zaferdir. - Lucius Annaeus Seneca
* Kim ne derse desin, mutlu insanoğlunun en mutlu anı, uykuya daldığı andır ve mutsuz bir insanoğlunun en mutsuz anı, uykudan uyandığı andır. İnsan yaşamı, bir tür hata olmalı. - Arthur Schopenhauer
* Doğuştan gelen tek bir yanılgı vardır. O da mutlu olmak için burada olduğumuzu sandığımızdır. - Arthur Schopenhauer
* Mutlu bir yaşam olanaksızdır; insanoğlunun başarabileceği en iyi şey kahramanca bir hayattır. - Arthur Schopenhauer
* Beyin olanca gücüyle ilerlerken, cinsel sistemlerin korkulu etkinliği daha uykuda olduğundan çocukluk, hayatımız süresince özlemle geri dönerek baktığımız masumiyet ve mutluluk periyodu, yaşamın cennetidir, yitik aden. - Arthur Schopenhauer
* *Tüm sınırlamalar kişiyi mutlu kılar. Görme, tesir ve temas alanımız ne denli dar ise o denli mutlu oluruz; ne denli geniş ise o denli sıklıkta kendimizi azap içinde ya da ürkütülmüş duyumsarız. Şu sebeple bu alanla beraber kaygılar, istekler, ürkünç şeyler de çoğalır ve büyür... 14 Temmuz 2007 - Arthur Schopenhauer
* Benim dertlerime derman olmanı istemedim,bana asla yaşamadığım mutluluklar yaşatmanı istedim- Atilla Çiçek
Saolun
Çok işime yaradı
MUTLULUK İNSANIN ELİNDEKİ EN BüYüK ANAHTARDIR...
Çok işime yaradı
MUTLULUK İNSANIN ELİNDEKİ EN BüYüK ANAHTARDIR...
Türk Dil Kurumu
mutluluk,
a. Tüm özlemlere eksiksiz ve devamlı olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, mut , ongunluk, kut, mutluluk, bahtiyarlık: “Hele bir de birkaç sünger bulabilse artık mutluluğunun sınırı olmayacaktı.
MUTLULUK a.
1. Eksiksiz bir hoşnutluk durumu; mutluluk, ongunluk: Mutluluğunu hiçbir şey bozamaz. Mutluluğunuzun sırrı nedir?
2. Bir duruma bağlı luk, zevk: Bir hiç kimseye rastlamanın mutluluğu. Bir kimselerle olmanın mutluluğu.
3. (Bir hiç kimseye) mutluluk vermek, onu mutlu etmek: Mutluluk veren bir görünüm. insana mutluluk veren bir iş. || (Bir şey+mastar) mutluluğunu tatmak, mutluluğuna ermek, bir hoşnutluk belirten kalıp nezaket sözü: Size daha ilkin bir kongrede rastlamak mutluluğuna ermiştim. Hemen hemen dinlence yapma mutluluğunu tadamadım.
—Fels. Kant'a nazaran, hem bir doyuma erişmek için yapılması gerekeni buyuran ergonomik bir yasaya, hem de bu doyuma erişmeyi hak etmek için yapılması gerekeni gösteren bir terbiye yasasına uyan insanoğlunun 'çlurumu. (Bk. ansikl. böl.)
—ANSİKL. Fels. Kant'ın önerilmiş olduğu mutluluk' tanımında edilgin bir yan vardır: “Mutluluk, çeşitlilikleri bakımından uzamlı, aşama bakımından yoğun ve süre bakımından yaygın bir kalite taşıyan tüm eğilimlerimizin doyumudur." (Salt aklın eleştirisi) [Kritik der reinen Vernunft 2, 2], Bununla beraber, Kant terbiye ilkesi olarak istemin araya girmesiyle, buna etkin bir yan da ekler (Kant'a nazaran, "mutluluk, isteminin temel ve belirleyici özüyle [...] akıllı bir varlığın dünyadaki durumudur") [Pratik aklın eleştirisi] (Tehlikeli sonuç der praktischen Vernunft 2,5).
1. Eksiksiz bir hoşnutluk durumu; mutluluk, ongunluk: Mutluluğunu hiçbir şey bozamaz. Mutluluğunuzun sırrı nedir?
2. Bir duruma bağlı luk, zevk: Bir hiç kimseye rastlamanın mutluluğu. Bir kimselerle olmanın mutluluğu.
3. (Bir hiç kimseye) mutluluk vermek, onu mutlu etmek: Mutluluk veren bir görünüm. insana mutluluk veren bir iş. || (Bir şey+mastar) mutluluğunu tatmak, mutluluğuna ermek, bir hoşnutluk belirten kalıp nezaket sözü: Size daha ilkin bir kongrede rastlamak mutluluğuna ermiştim. Hemen hemen dinlence yapma mutluluğunu tadamadım.
—Fels. Kant'a nazaran, hem bir doyuma erişmek için yapılması gerekeni buyuran ergonomik bir yasaya, hem de bu doyuma erişmeyi hak etmek için yapılması gerekeni gösteren bir terbiye yasasına uyan insanoğlunun 'çlurumu. (Bk. ansikl. böl.)
—ANSİKL. Fels. Kant'ın önerilmiş olduğu mutluluk' tanımında edilgin bir yan vardır: “Mutluluk, çeşitlilikleri bakımından uzamlı, aşama bakımından yoğun ve süre bakımından yaygın bir kalite taşıyan tüm eğilimlerimizin doyumudur." (Salt aklın eleştirisi) [Kritik der reinen Vernunft 2, 2], Bununla beraber, Kant terbiye ilkesi olarak istemin araya girmesiyle, buna etkin bir yan da ekler (Kant'a nazaran, "mutluluk, isteminin temel ve belirleyici özüyle [...] akıllı bir varlığın dünyadaki durumudur") [Pratik aklın eleştirisi] (Tehlikeli sonuç der praktischen Vernunft 2,5).
Kaynak: Büyük Larousse
Mutluluk ile ilgili son olarak bilimsel emekler iki ayrı alanda odaklaşmaktadır: hedonik görüş ve eudaimonik görüş (Ryan Deci, 2001; Waterman, Schwartz, Conti, 2008). Bugüne kadarki mutluluk ile ilgili alanlarda hedonik görüş daha çok incelenmiştir (Ryan Deci, 2001). Mutluluğun zevk ve yaşamın tadını çıkarmaktan geldiği fikrini destekleyen araştırmacılar bedensel ve ruhsal arzuları ve tadları araştırırlar (Ryan Deci, 2001). Bu paradigmayı korumak için çaba sarfeden bilim adamları öznel iyi olma hali olarak tanımladıkları terimi (subjective well-being - SWB) mutluluğun ölçütü olarak alırlar (Kahneman, Diener, Schwarz, 1999; Kesebir Diener, 2008). Bu bilim adamlarına nazaran öznel iyi oluş, özneldir, bundan dolayı kişiye nazaran değişmektedir. Öznel iyi oluş hali, yaşam doyumu, pozitif duygulanım ve negatif duygulanım olarak insan yaşamını belli kavramsallaştırmalarla araştırma altına alan ‘yaşam doyumu yaklaşımı' olarak da bilinir (Kristjánsson, 2010; Diener et al., 1999; Kesebir Diener, 2008).
Eudaimonia
Öte taraftan eudaimoniayı ruhsal iyi oluş hali olarak izah etmek daha doğru olacaktır. Ryan ve Deci (2008) eudaimonik anlayışın insanoğlunun iyi oluş haline mühim katkıda bulunabileceğini öne sürerler. Eudaimonik görüş, Aristo'nun kişinin kendi benliğini kanıtlamasını, onun dünyadaki amacı ve dolayısıyla mutluluğu olduğuna dikkati çekmesi benzer biçimde, kişinin kendisini gerçekleştirmesinin (Maslow, 1954, 1971; Rogers, 1961, 1966) önemini ortaya koyar ve mutluluğun faziletten landığını söyler (McMahon, 2004). Eudaimonide insanoğlunun kendisi ilgi ve merakına nazaran ‘şeylere' ilgi duyması, bu şeylerin anlamını araması ve bunlara merak ve dahil olma vardır (Ryff ve Singer, 2000). Bazılarına nazaran hedonik ve eudoinomik yaklaşım aslında Pozitif Psikoloji'de biraraya getirilir (Jørgesen Nafstad, 2004). Martin Seligman Otantik Mutluluk (2002) adlı kitabında mutlu yaşamı zevkli yaşam (hedonik anlayış), iyi yaşam (eudaimonik ve hedonik anlayış) ve anlamlı yaşam (eudoinomik anlayış) olarak üç ana başlıkta toplar. Bilimsel yaklaşımda mutluluk hedonya, erdem ise eudaimonia olarak tanımlanır (Kahneman, Diener, Schwarz, 1999).
Dr. Albert Ellis
Dr. Ellis (1994) mesleki hayatıyla ilgili yapmış olduğu öz-değerlendirmesinde felsefi ların kendi fikirlerini oluşturmasındaki öneminin altını çizmiştir ve bilhassa mutluluk mevzusuna eğildiğini ve insanların iyi mi mutlu olunabileceği mevzusunda araştırmalar yaptığını ifade etmiştir. Pozitif Psikoloji Kuramı'nın kurucularından Martin Seligman, Rasyonel Duygucu Davranışçı Terapi'nin kurucusu Dr. Albert Ellis'i pozitif psikolojinin adsız kahramanı olarak isimlendirmiştir (Bernard, Froh, DiGiuseppe, Joyce ve Dryden, 2010). Ellis, insanları neyin mutlu etmiş olduğu ile ve mutluluğa iyi mi ulaşılabileceği konusuyla derinden ilgilenmiştir (Bernard, 2010).
Yazar: Yrd. Doç. Dr. Murat Artıran
Rasyonel Psikoloji
Mutluluk Resimleri
Mutluluk, sadakat ve şefkat nedir, ne anlama gelir?
Bayanların Mutluluk Yaşı
YORUMLAR