Hareketlilik ve dinamizmin rengi olarak vasıflandırılan sarı, oldukça sıcak bir tondur. Bazen bir takım tonlarında yeşilimsi renkleri de bü...
Hareketlilik ve dinamizmin rengi olarak vasıflandırılan sarı, oldukça sıcak bir tondur. Bazen bir takım tonlarında yeşilimsi renkleri de bünyesinde barındıran sarı, soğuk bir renk şeklinde algılanabilmekte ve bu kadar değişik iki ucu insan zihnine hatırlatabildiği için kafa karışıklığına sebep olabilir.
Genel olarak incelendiğinde sevinç ve coşku hissiyatını güçlendiren bir renk olan sarı, esin verici özellikleri sebebiyle de beğenilerek kullanılır. Bununla birlikte bilgiyi çağrıştıran renk olarak dikkat çeken sarı, verimliliği arttırıyor olsa da çabalama odalarında kullanılmaları pek tavsiye edilmez. Bu renk, fazla zihin çağrışımlarına sebep olduğundan zihni bulandırabilir.
Sarı rengi, geçiciliği ve iştah açıcı özellikleri sebebiyle fast food markalarının logo ve tasarımlarında ilk sıralardadır. Süratli tüketimi de destekleyen bu renk, sindirim sistemine pozitif tesir ederek sindirimi kolaylaştırır. Bu özelliği ile de yiyecek içecek sektöründe bayağı fazla kullanılır. Böylelikle, bu süratli tüketim yiyecekleri yiyen kişiler içinde süratli bir sirkülasyon olması ve iş verimliliğinin artması kaçınılmazdır.
Sarı renk zihin faaliyetlerini arttırıcı mühim bir tondur. Bilhassa hareketli ve rekabetçi iş yaşamında sarı renk kullanımı oldukça önemlidir. Bu tip işlerde çalışan ve yöneticilik vasfı taşıyan kişilerin pek pek çok sarı rengi sever. Ön planda olmayı sevenlerin rengi olan sarı, kontrolü elinde tutmak isteyen kişilerin de ilk tercihidir.
Sarı rengin taksilerde kullanılmasını sebebi de geçiciliği ifade etmesinden ve son aşama dikkat çekici bir renk olmasından oluşur. Özetlemek gerekirse, ön planda olan derhal her şeyde sarı renk önemlidir.
YORUMLAR