Scutum Takımyıldızı

Scutum (takımyıldız) Scutum Kısaltma Sct Tamlayan Scuti Simge Kalkan Bahar açısı 19 sa. Yükselim −10° Alan 109 derece k...

Scutum (takımyıldız)








Scutum
260px Scutum constellation map


Kısaltma Sct
Tamlayan Scuti
Simge Kalkan
Bahar açısı 19 sa.
Yükselim −10°
Alan 109 derece kare

84. sırada
Ana yıldızlar 2
En parlak yıldızı α Scuti

(Kadri 3.85)
Bayer/Flamsteed

yıldızları 7
Parlak yıldızlar

(kadir lt; 3) 0
En yakın yıldız α Scuti (174 IY)
Messier nesneleri 2
Göktaşı yağmurlarıHaziran Scutids

Çevreleyen

takımyıldızlar

Aquila

Sagittarius

Serpens Cauda +80° ve −90° enlemleri arasında görülebilir.
En iyi Ağustos ayında saat 21:00'de görülebilir.

Scutum ya da Kalkan takımyıldızı, modern 88 takımyıldızdan biridir. 17. yüzyıldaScutum adı Latince'de kalkan, koruyucu anlamlarına gelir. oluşturulmuştur.

Tarihi

Kalkan, adını klasik tarihsel olmayan bir figürden alan tek takımyıldızdır. Johannes Hevelius1683 yılında oluşturulmuştur. Hevelius aslında takımyıldıza, Kral John III Sobieskiİkinci Viyana Kuşatması'ndaki başarısını abideleştirmek için, Sobieski'nin Janina armasına ithafen tarafından tarafından yönetilen Polonyalı kuvvetlerinin Scutum Sobiescianum (Sobieski'nin Kalkanı) adını vermiştir. Daha sonra isim, Scutum olarak kısaltılmıştır.

Dikkat çekici özellikleri

Kalkan takımyıldızı bölgesinde bir küresel küme, bir gezegenimsi bulutsu ve pek çok açık yıldız kümesi bulunmaktadır. Kalkan'daki en bilindik iki derin uzay nesnesi, yoğun bir açık küme olan Yaban ördeği yıldız kümesi (M11) ve bir başka açık küme, NGC 6694 olarak da bilinen M26'dır. NGC 6712 küresel kümesi ve IC 1295 gezegenimsi bulutsusu takımyıldızın doğu kısmında bulunabilir.


Kaynak:Vikipedi







  • Taurus Takımyıldızı


  • Scorpius Takımyıldızı


  • Sextans Takımyıldızı


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Scutum Takımyıldızı
Scutum Takımyıldızı
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/260px-Scutum_constellation_map.png
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/scutum-takmyldz.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/scutum-takmyldz.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content