Üretim Nedir?

üRETİM a. 1. Yeni bir mal ya da hizmetin yaratılmasını elde eden etkinliklerin tümü. 2. Belli bir süre için ya da bir imalat dönemin...

Ad: üretim6.jpg
üRETİM a.

1. Yeni bir mal ya da hizmetin yaratılmasını elde eden etkinliklerin tümü.

2. Belli bir süre için ya da bir imalat döneminde üretilen mal ve hizmetlerin miktarı: üretim temposunu hızlandırmak.




3. Ekonominin mal ve hizmetler üretme evresi; tüketim mallarını üretmek için harekete geçirilen olanakların tümü: üretimde fiyatlar istikrarını koruyor.

4. Bitkilerin, hayvanların üretilmesi, yetiştirilmesi; bundan elde edilmiş verim: Buğdayın üretimiyle uğraşmak. Senelik süt üretimi.


—Camc. üretim alanı, cam eritme fırın ya da fırınlarının, elle ya da otomatik makinelerle imalat postalarının ve tekrardan pişirme kemerlerinin bulunmuş olduğu bina.


—Fels. üretim araçları, "yeni hammaddeler, yeni iş aletleri ve yeni geçim araçları üretmekte kullanılan†(Marx, ücretli emek ve ana para [Lohnarbeit und Kapital], 2) her türlü hammadde, iş aletleri ve geçim aracının meydana getirmiş olduğu tüm. | üretim ilişkileri, insanların doğayı dönüştürmek için birbirleriyle sürdürdükleri ilişkiler (Bk. ansikl. böl.) || üretim seçimi, marxçılara gore, üretici güçler ile toplumsal üretim koşullarının meydana getirmiş olduğu tüm. (Bk. ansikl. böl.)


—Isıbil. Karma üretim, mekanik enerji ya da elektrik enerjisi üretim tesislerinden, ısıl atıkların tekrardan kullanılmasını sağlayacak halde yararlanmaya dayanan teknik.


—İkt. üretim aracı, üretim sürecinde insan emeğinin tamamlayıcısı olarak kullanılan nesne (hammaddeler, fabrikalar, iş aletleri). [üretim araçlarının tümü sermayeyi oluşturur; aslında sermaye birikmiş emekten başka bir şey değildir.] || üretim birimi, mal ve hizmet üretmek amacıyla hareket eden tutumsal karar birimi. || üretim etmenleri, mal ya da hizmetlerin üretiminde yer edinen öğeler ya da lar. (Bk. ansikl. böl.) || üretim fonksiyonu, elde edilmiş bir ürün miktarı ile onu elde etmek için kullanılan çeşitli üretici servislerin hacmi içinde mevcud ilişki. (üretim fonksiyonu, girişimciyi en yüksek kârı elde etme olanakları üstünde aydınlatır. En tanınmış üretim fonksiyonlarından biri, Cobb-Douglas [1928] üretim fonksiyonudur. Bu üretim fonksiirânu, bir üretimle [q] ana para [k] ve emek [I] katkıları arasındaki ilişkiye ışık meblağ. || Aile içi üretim, aile üyelerinin, piyasadan sağlayabilecekleri bazı mal ve hizmetleri bizzat üretmeleri. || Dolambaçlı üretim, üretimin bir evresinde işgücünden meydana gelen bir tutum (teknik ilerlemeler yardımıyla) sonucu, özgür kalan işgücünün, üretim sürecinin daha önceki bir bölümünde, donatım malları üretimi için kullanılması. (Robot kullanımı, günümüzde dolambaçlı üretimin temelini oluşturmaktadır.) || Ufak ticari üretim, merkezileştirilmiş ekonomide, hususi girişime bırakılan üretim kesimi.


â€”İş teşkilat. üretim talimatı, bir işletmede yapımına geçilen siparişlerin yapım sürecinin nezaretini ve hızlandırılmasını sağlamak amacıyla çıkarılan iç yönerge. || Birimsel üretim, bir tek ya da birbirine benzer birkaç mal ürettikten sonrasında başka bir malın üretimine geçmek.


—işi. ikt. üretim bölüşümü, bir üreticinin, bir üretim süreci için temel olan mal ya da hizmetleri bizzat üretecek ya da sağlayacak yerde, bu tarz şeyleri dışardan alarak üretim yapması. (Bk. ansikl. böl.) || üretim süreci, bir üretimin gerçekleştirilmesi için lüzumlu olan evrelerin tümü. || üretim yönetimi, bir işletmenin elindeki araç-gereç, vasıta ve işgücüyle belirli bir sürede üretmeyi düşündüğü belli özellikte bir malın en düşük maliyetle üretilmesi için alınan kararların yerine getirilmesi.


—Mak. san. ye İşlem. Bilgisayar destekli üretim (B.D.ü.), bir ürünün üretim koşullarına ve bu üretimin ilerleme durumuna ilişkin verileri, yürütülecek işlemlerin en iyi halde tanımlanmasına ve dağılımına olanak verecek komutları oluşturmak amacıyla, bir bilgisayarda işlemeye dayanan bilişim süreci.


—Mil. muhs. Gayrısati yurtiçi üretim, ulusal ekonomik etkinliğin çeşitli dallarındaki işletmelerin yarattığı katma değerlerin tümü. (Bu kavram günümüzde bir yana bırakılarak, onun yerine gayrısati yurtiçi hasıla terimi benimsenmiştir.) || Ulusal üretim, ulusal topluluk içinde bir yıl süresince üretilmiş mal ve hizmetlerin tümü (devletçe sunulan hizmetler bunun dışındadır.)


—Ormanc. üretim ormanı, gerek odun, gerek reçine, mantar vb benzer biçimde mühim bir ürün elde etmek amacıyla işletilen orman. || üretim tablosu, değişik yaşlardaki ağaç lardan oluşan bir ağaç topluluğunun ve rlmlilik sınıfına gore değişik özelliklerini gösteren tablo (üretim tabloları, alan üstünde meydana getirilen ölçümlere dayanılarak hazırlanmış olur ve ağaçlara uygulanan ormancı lık tipini yansıtır.)


—Patol. Haslantısal üretim, dokusal üretim, insan vücudunun herhangi bir tabiat! dokusuna benzer olarak rastlantıyla üre miş doku.


—Petr san. Bir petrol yatağını işletmeye ilişkin tekniklerin tümü. (Bk. ansikl. böl.) || üretim deneyi, bir petrol ya da organik gaz kuyusunun üretim potansiyelini saptamak amacıyla meydana getirilen işlem. (Sondaj yöntemiyle geçilen oluşumların ihtiva ettiği akışkanlardan [su, gaz, petrol] örnekler almaya, akışkanların debisini saptamaya ve deği şik katmanlardaki basıncı ölçmeye daya nır. Bu işlemler, gerek sondaj esnasında, gerek sondaj sonunda gerçekleştirilebilir.)


—Ruhbil, Belleğin araştırma durumu. Bu durumda özne, bellekselleştirdiği uyarlı tara benzer uyartılara neden olan davranış larda bulunmak zorunda kalır (Ezbere öğ renme örneği, bunun en tipik örneğidir.)


—ANSİKL Fels.


*üretim ilişkileri. Marx şu şekilde yazar: "üretim esnasında insanoğlu, yalnız tabiat üstünde değil, birbirleri üze rinde de etkili olurlar(...). üretmek için, bir birleriyle belli ilişkiler ve bağıntılar kurar lar ve onların tabiat üstündeki, üretim üstündeki etkinlikleri de sadece bu toplumsal ilişkilerin ve bağıntıların sınırları içinde gerçekleşir" (ücretli emek ve ana para [Lphnarbeit und Kapital],


*üretim seçimi. Marxçılık dört mühim üre tim seçimi ayırt eder: "Ana hatlarıyla asya' tipi, antikçağ, feodal' ve çağdaş burjuva (^paracı*) üretim tarzları, toplumsal-ikti sadi oluşumun art arda gelen dönemleri olarak nitelenebilir†(Marx, Iktisat politi ğirı eleştirisine katkı [Zur Kritik der politi schen Ûkonomıe] için 1859 tarihindeki "Ûn söz"). Marx aynı metinde ‘rafım tarzının ra lünü şu şekilde tanımlar "Maddi vaşamın üre tim seçimi, genel olarak toplumsal, siyasal ve düşünsel yaşam sürecini de belirlerâ€


—Ikt. üretim etmenleri, tutumsal çözümle me, uzun süreden beri, ıkı çeşit etmen ay rımı yapmaktadır. Buna gore, bir yanda temel etmenler, şu demek oluyor ki emek ve tabiat (organik ortamın sağlamış olduğu toprak, hammadde ve enerji ları), öte yanda da türeme bir etmen olarak ana para (insan tarafınca üretilen, fakat direkt doğruya tüketil meyip, daha sonraki bir üretim işinde kul lanılan ve böyleca bir çok kez, ürünü bu yük seviyede artırmayı olanaklı kılan servet ter toplamı) bulunur.

tutumsal çözümleme bir sure yalnızca emekle sermayenin temel üretim etmen leri sayılabileceğini düşündü. Bu yüzden toprağı ve organik etmenleri sermayenin kapsamına soktu ve bu iki etmeni, yem den üretilebildiklerim korumak amacıyla insan tarafınca düzenlenen mal küme leri olarak görmüş oldu Sadece, organik ortamın uğramış olduğu, bir çok kez karşılanması olanak sız bozulmalar karşısında, tutumsal çözümleme tekrardan doğayı emekle ana paradan ayırmayı, emek ya da ana para 1le bir tutmamaya yöneldi (hakikaten de, tabiatın korunması, emeğin tekrardan üretimi ya da sermayenin korunmasıyla aynı yöntemler kullanılarak sağlanamaz).

Bu mevzuda işletmeciye düşen vazife, gerek nicelik gerekse kalite bakımından en etkililerini kullanmaya emek harcayarak, üretim etmenleri içinde bir kombinezon yapmaktır. Bu etmenlerden birinin kıtlığı, diğeri etmenin daha çok kullanılmasına yol açacaktır. Sadece, ne türlü bir kombinezon kabul edilirse edilsin, çeşitli etmenlerin ağırlıklı marjinal prodüktiviteleri sadece birbirlerine ve birime eşit olduğu süre, üretici dengesi gerçekleşmiş sayılır. Hakikaten da emek ve sermajenin katıldıklan bir üretimde, etmenlerden her biri için marjinal prodüktivite ve marjinal maliyetin fyani kullanılan son etmen miktarının prodüktivitesinin ve maliyetinin) belirlenebileceği kabul edilecek olursa, “ağırlıklı marjinal prodüktivite" isminde olan bu iki büyüklüğün oranı, en azından birbirine eşit olmalıdır, aksi halde ürünün maliyeti, değe rinin üstünde olur. Bu oran, birimden yüksek olduğu takdirde, ürünün maliyeti değerinin altına düşer ve girişimci, oran birime eşit oluncaya kadar üretimi çoğaltmak gereğini duyar. Eşitlik noktasına vanldığın da, artık her birimin maliyeti tam kıymeti kadardır: böylece, hem üretici dengesi hem de en yüksek net prodüktivite elde edilmiş olur.

Gerçekte, girişimci, üretimini bu noktaya varacak kadar geliştirmez. Şu sebeple, kullanılan ana para ile emeğin hacmini, piyasa ve talep dalgalanmalarına, şu demek oluyor ki sürüm ve fiyatlara gore dilediğince tadı bir halde ve asla zarara uğramadan değişiklik yapmak olanağı yoktur. Bunun için, girişimci. salt çeşitli etmenlerin ağırlıklı marjinal prodüktiviteleri eşitlendiği süre erişilen göreli bir dengeyle yetinir. Başka bir deyişle, sözkonusu oranın birime eşit olmasına bakmaz. ürünün maliyetini düşüreceği kanısına vardığı takdirde emeğin yerine makine ve aletleri koyar ve bu etmenlerden birinin ya da ötekinin kullanılması içinde fark görmediği an durur, bundan dolayı, ağırlıklı marjinal prodüktiviteler o süre kolay anlamıyla birbirine eşit duruma gelmiş olur.


â€”İşi. ıkt. üretim bölüşümünün düzgüsel olarak, bir prodüktivite artışına ve maliyet fiyatında bir düşüşe yol açması gerekir (tutumsal hesaplara dayanan bir rantabilite araştırması yardımıyla). üretim bölüşümü, tutumsal karar birimleri içinde çeşitli ortaklaşa iş olanaklarını ihtiva eder taşeronluk, marka ve bilgi kullanma hakkı, imtiyaz, mal sağlama anlaşması vb. Mal sağlama anlaşmasında, mal elde eden şahıs kataloglanmış ve yığın olarak teslime hazır standart ürünler sunar, Alan kişi ile mal elde eden şahıs arasındaki ilişki temelde ticari niteliktedir, bundan dolayı, taraflar içinde herhangi bir teknik yardım sözkonusu değildir. Mal elde eden kışı, uzmanı oldu ğu malın üretiminde müşterisinin lüzumlu kıldığı bazı normları ve boyutları göz önünde tutmak zorunda ise, mal sağlama taşeronluğu sözkonusu anlama gelir.


—Petr. san. Bir arama kuyusunun sondajı esnasında, geçilen verimli katmanların ayır tedicı özelliklerini saptamak için ölçümler gerçekleştirilir. Elde edilmiş sonuçlara gore. sondaj esnasında deneyler yapılır, sonrasında istenilen derinliğe ulaşıldığında, katma nın iıretım kapasitesi hakkında bir düşünce ver meyi elde eden üretim deneyleri gerçekleşirilir üretime geçme sonucu alındığında, kuyunun içme üretim donanımları indirilir; bu donanımlar yukarıda bir kuyu başına ya da “Noel ağacına" bağlanır. De nizde meydana getirilen sondajlarda, su dilimi yalnız, dondurulmamış ve boru içine alınma mış bir arazi dilimi olarak değerlendirilir. üretim kuyusunun başlangıcında, kuyuya belli müdahaleler yapmayı ve üretim borusunun içinden geçen akışkanların dolaşım güvenliğini elde eden bir takım vana bulunur

Ek olarak kuyu başı, bir yanal çıkış ile üstünde değişik boyutlarda delikler bulunan bir platform ihtiva eder; bu delikler çaplarına gore kuyunun debisini azca ya da çok sınırlandırır. Yüzey boruları ürün akışkanları (yağ, gaz ve kimi kez su) bir ayırıcıya taşır; yağ stoklama depolarına ve gaz ise bir benzin yok etme tesisine doğru yolla nır. Gaz mühim miktarlardaysa bir baca da yakılarak miktarı azaltılır.

Denizde petrol işletme, korozyona, rüzgara ve dalgalara dayanım gösterecek tesislerin yapılmasını gerektirir. Yataklar çoğu zaman işleme platformları, stoklama platformları (gerçek suni adalar), gereksiz gazların yakıldığı bacalı platformlar ve son olarak personelin barındığı platformlarla donatılır.

Kuyular, fışkırmak ve fışkırmasız kuyular olarak ikiye ayrılır. Fışkırmak kuyuların yatak basıncı çok yüksektir, balçık kuyu dan pistonlama yöntemiyle boşaltılmaya adım atar başlamaz ham petrol yüzeye kadar çıkar; bu durumda petrolün debisi, üretim kuyusunun başına yerleştirilmiş uygun bir delikle ayarlanır. Fışkırmasız kuyularda, ham petrol kuyu içinde yalnız belli bir yüksekliğe. yetersiz yatak basıncını dengeleyecek düzeye kadar çıkar. Bu kuyulara pompalama işlemi uygulamak gerekir Bir petrol kuyusu, verimli katmanın, onu çevreleyen bölgeden etkili bir halde akaç lanmasıyla üretime geçirilir, kuyunun gelişmesi yatağın geçirimliliğine ve basıncına bağlıdır. Bir arama kuyusundan pozitif bir netice elde edildiğinde, arazi üstüne birçok kuyu açılır, işletme kuyuları, yüksek basınçlı ve geçırimli bir yatakta 1 ile 2 km aralıklarla yerleştirilir; buna karşılık, düşük basınçlı ve zayıf geçirimli yataklarda bu kuyular birbirlerine yakın (birkaç yüz metre) olarak açılır.

Denizde petrol üretiminde, verimli katmana kadar düşey olarak oluşturulan ilk kuyu dan sonrasında, öteki işletme kuyuları, yatak tan rasyonel bir alttan çekme elde etmeyi elde eden noktalara ulaşmak için yönlü sondaj sistemiyle açılır.

Bir yataktaki yerinde hampetrolün toplam hacmi, geliştirme kuyularıyla belirle nen verimli katmanın genişliği ve kalınlığından yola çıkarak bu katmanın hacmi ni saptayarak ve sonrasında bu hacmi düzeltilmiş ortalama gözeneklilikle çarparak hesaplanabilir. Hakikaten elde edilebilir rezervler (bunlar devamlı biriki tahminleri içinde verilir) yatağın ihtiva ettiği toplam petrol miktarından düşüktür. Bu iki hacim arasındaki çıkarma oranı ya da çarpanı denilen oran, yerinde ham petrol bakımından, organik akaçlamayla' beraber (yatağa bağlı olarak su örtüsündeki hidrokarbonların ve suyun yayılması) deponun ayırtedici özelliklerine gore % 10 ile 40 içinde değişmiş olur. Çıkarma, yardımlı çıkarma şekillerinin kullanılmasıyla mühim oranlar da artırılabilir, bu durumda, çıkarma oranı, elverişli koşullar altında, yerinde ham oetrol bakımından % 50'yi aşabilir. Gaz yataklarında ise çıkarma oranı çoğu zaman yüksektir. Bu yataklar, bir yardımlı çıkarma yöntemi kullanmayı gerektirmez, ters yönlü yoğuşmalı yataklarda, deponun basıncı üretim sonucu azaldığında, deponun içinde bir sıvı hidrokarbon evresi ortaya çıkar; bu durumda, çökmüş yoğuşkuları buğu laştırmak için kuru gaz püskürtmek avantajlı olabilir.

Kaynak: Büyük Larousse







  • Peynirin üretim aşamaları nedir?


  • Akdeniz Bölgesi üretim faaliyetleri nedir?


  • devletimizde yıllara gore üzüm üretim miktarı nedir?










İhtiyaçlar doğrultusunda, hizmet ve ürün oluşturma sürecinin tümüne üretim denir. Ek olarak üretim, oluşturulmuş ürün ve
Ad: üretim1.jpg
hizmeti geliştirme ve iyileştirme faaliyetlerini de kapsar. üretim sonucunda, ortaya katma kıymetli bir ürün çıkar ve bu ürün gereksinimler sonucunda meydana gelmiştir. Firmaların oluşumu üretim sektörünün faaliyetleri neticesinde ortaya çıkmıştır. Eğer firmalar gerekseme doğrultusunda bir ürün ortaya koymuyor ise yok olmaya mahkûmdur. üretim işleminin sıhhatli yürüyebilmesi için uygun şartlarda standart bir yönetim sağlanmalıdır.

üretim Yönetimi




üretim akışının, planlanması, yürütülmesi ve denetim faaliyetlerinin tümünü kapsamaktadır. İşletmenin en mühim fonksiyonudur. Mal ya da hizmetleri oluştururken, düşük maliyet, yüksek kaliteyle zamanında ve standartlara uygun karar alınmasını sağlar. Sıhhatli bir üretim yönetimi olmayan firmaların piyasada yer edinmesi imkânsızdır. Esasen üretilen ürünün birim maliyeti yüksek olacak ve uygun kalitede ürün ortaya koyamayacaktır.

üretim yönetiminin amaçlarını sıralamak gerekirse;
  • Alan kişi istekleri doğrultusunda istenilen fiyatta ve kalitede zamanında ürünün teslimi vb. şartları karşılaması
  • Yığın miktarını üretimi aksatmayacak minimum düzeyde tutması,
  • Yığın çevrim süresini minimuma indirmesi,
  • Kaynakları en verimli şekilde kullanımı,
  • ürün ve miktar değişimine uyum kabiliyeti, esnekliği
üretim Sistemlerinin Sınıflandırılması
üretim sistemlerini; üretim yöntemi, mamul eşeysel, mamul miktarı ya da üretim akışı kriterlerine gore değişik biçimlerde sınıflandırmak mümkündür.

üretim Yöntemlerine Bakılırsa Sınıflandırma :
Birincil (primer) üretim: Tüm madencilik faaliyetlerini kapsar. Doğada mevcut hammaddelerin işlenmek ya da kullanılmak suretiyle çıkarılmasıdır. Kömür ve petrol üretimi gibi…
Analitik üretim: Birincil üretimden çıkan ürünlerin işlenerek kullanıma hazır hale getirilmesidir. Mesela petrolden benzin, mazot üretmek gibi…
Bileşik üretim : Doğadan elde edilmiş temel hammaddelerin bazıları da birleştirici işlemlerle yeni mamullere dönüştürülür. Toprağın içine belirli ürünler katılarak cam oluşturulması gibi…
Yapınış üretim: Hammaddelerin işlenerek biçim verilmesi işlemidir. Mesela sacı alıp soğuk şekillendirmeyle jant yapılması gibi…
Montaj üretim : Çeşitli parçaların birleştirilerek değişik bir ürün ortaya konması işlemidir. Örnek olarak sürpriz yumurtadan çıkan parçaları geçme işlemiyle birleştirerek oyuncak oluşturmak gibi…

Mamul Cinslerine Bakılırsa Sınıflandırma
  • Demir - Çelik üretimi
  • Kömür üretimi
  • Makine üretimi
  • Kimyasal Maddeler üretimi
  • Beyaz Eşya üretimi
  • Otomobil üretimi gibi…
üretim Miktarına ya da Akışına Bakılırsa Sınıflandırma
Siparişe Bakılırsa üretim: Bu üretim çeşidi, belli bir sürede tek çeşit ürün üretir. Tekrar aynı üretim tekrarlanmaz. Örnek olarak gemileri, köprüleri ve tünelleri verebiliriz.
Parti üretimi: Belirli bir malzemeden belirli bir miktar üretimidir. Örnek olarak bir müşterinin 100 tane siparişinin 3 saatte üretimi gibi…
Devamlı üretim : Hat usulü üretimdir. üretimde devamlılık ve durmamak esastır. Yüksek miktarlar için idealdir. Örnek olarak bir vasıta modelinin devamlı olarak üretilmesi…
Ad: üretim2.jpg


Öteki üretim Tipleri
Araştırma üretimi: Araştırma geliştirme faaliyetleri sonucunda üretilen ürün işlemidir.
Model ve Prototip üretimi : Numune olarak üretilmiş üründür. Örnek üretimdir. Kırılgan bir çalışmanın sonucunda üretilir.
Kontrol Modelleri üretimi : ürünün kullanım şartlarında performansını görmek amacıyla testlerde kullanılmak suretiyle üretilir.
Pilot üretim : Bir ürünün ilk kere üretileceği süre belirli bir adette mesela bin adette sorunsuz sekilde üretilip üretilmeyeceğinin kontrolü için meydana getirilen üretimdir.
Dizaynı Tamamlanmamış Mamullerin üretimi : Tasarım ve tecrübe etme emek harcamaları bitmeden acil ihtiyacı gidermek suretiyle üretilmiş mamül üretimidir.
Yeni Modele Geçiş Devresi üretimi : Hali hazırda üretilen üründen yeni ürüne geçerken hatta bellirli değişimler yapılarak meydana getirilen üretimdir.
Başlangıç Devresi üretimi: Yeni ürün devreye alınırken öngörülemeyen sıkıntıların başlangıç evresinde giderilerek üretim yapılmasıdır.
Demonstrasyon ve Şov Mamulleri üretimi : Sergi ve fuarlar için yapılmış üretimdir.
İhracat Mamulleri üretimi : İhraç edilecek ülkede beklentilerine ve şartlarına uygun üretimdir. Mesela meydana getirilen ürün çok soğuk bir iklimde çalışacak ise soğuğa dayanıklı araç-gereç seçimi benzer biçimde...
Modifikasyon, Onarım ve İade Mamulleri üretimi : üretilen ürünün süre içinde yetersiz kalması üstüne üretici şirket tarafınca modernize edilmesidir.
Geçici üretim : Devamlı üretim haricinde bir ürünün alternatif yollarla üretimidir.

Kesikli ve Devamlı üretim Tiplerinin Özellikleri

üretim miktarına ya da akışına gore; sipariş, parti ve devamlı üretim olmak suretiyle üç tiptir. Sipariş ve parti üretiminde ara ara üretim şu demek oluyor ki kesikli üretim mevcuttur. Devamlı üretim de seri üretim olarak adlandırılmaktadır.


Ad: üretim4.jpg
üretim
.org TDK, Türk Dil Kurumu

1. isim Belirli etkinlik ve işlemler sonucu yeni bir mal ya da hizmet meydana getirme, istihsal, tüketim karşıtı.

"Ayrıca üç beş yazarın üretimi de araya kaynayıp gidiyor." - N. Meriç



Birleşik Sözler
üretim araçları
üretim artığı
üretim bandı
üretim biçimi
üretimevi
üretim güçleri
üretim ilişkileri
üretim
kooperatifi
fason üretim
merdiven altı üretim
seri üretim


üretim
Ad: üretim5.jpg
  • İnsanın var olabilmesi için, doğayı değiştirmesi ve doğayı değiştirirken kendini de değiştirmesi sürecidir. üretim, insanoğlunun yaşayabilmesi için lüzumlu her türlü vasıta, gıda ve hizmetleri kendi enerjisini tüketerek doğadan elde etmesini dile getirir. Bundan dolayı insanoğlunun varlık koşuludur, insan yaşamının belirlenmesinde de en temel etmendir.


Toplam üretim
  • Bir ekonomide belirli bir dönemde üretilen mal ve hizmet miktarı.


üretim ingilizcesi
  • production.
  • - kapasitesi production capacity.
  • - maliyeti production cost.





  • Peynirin üretim aşamaları nedir?


  • Akdeniz Bölgesi üretim faaliyetleri nedir?


  • devletimizde yıllara gore üzüm üretim miktarı nedir?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Üretim Nedir?
Üretim Nedir?
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/46890d1460022629-uretim-nedir-uretim6.jpg
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/uretim-nedir_3.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/06/uretim-nedir_3.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content