Endüstride bir firmanın, ürettiği malların başka firmaların mallarıyla karışmasını önlemek, ticari firmanın ya da satıcının kimliğini, yerin...
Endüstride bir firmanın, ürettiği malların başka firmaların mallarıyla karışmasını önlemek, ticari firmanın ya da satıcının kimliğini, yerini ve ününü söylemek, sahibine hak ve çıkar sağlamak amacıyla ürettiği malın üstüne koyduğu kanuni fotoğraf, harf benzer biçimde hususi işaretlerdir.
Markalar, her ülkede kendi kanun ve tüzükleri ile internasyonal anlaşmalara gore belirlenir. Türkiye’de düzenlenen tüzük, 28 Nisan 1888 tarihinde yürürlüğe girmiştir ve 25 maddeliktir. Bir süre sonra bunların internasyonal sicile geçirilmesi mevzusunda 29 Mayıs 1930’da 12 maddelik bir anlaşma hazırlanmış ve 1619 sayılı kanunla uygulamaya başlanmıştır.
YORUMLAR