Tanrı'ın varlığı, Tanrı'ın varlığının başlangıcı var mıdır? İnsanları ve kainatı yaratan Tanrı (C.C) iyi mi var olmuştur? ...
Tanrı'ın varlığı, Tanrı'ın varlığının başlangıcı var mıdır?
İnsanları ve kainatı yaratan Tanrı (C.C) iyi mi var olmuştur?
İnsanları ve kainatı yaratan Tanrı (C.C) iyi mi var olmuştur?
Selamun Aleyküm Rahmetullahi ve Berakatühü
Kıymetli kardeşler buna 2 türlü çözüm verebiliriz.Aslında 2 'side 1 tek şeyi açıklar o da CENAB'I ALLAH''IN var olmak için kendinden başkasına ihtiyacı olmadığına şu demek oluyor ki kendisini yaratanın bulunmadığına çözüm olur.
1.CENAB'I ALLAH CELLE CELALüH, HAZRETİ KUR''AN''DA İHLAS SURES'İNDE buyurduğu benzer biçimde doğmamıştır, doğurulmamıştır.Yaratılmış bir şey de asla değildir.CENAB'I ALLAH YARATAN SADECE BENİM buyurmaktadır. Benden başka İLAH yoktur buyurmaktadır.CENAB'I ALLAH siz İnsanların var olması için bana ihtiyacınız var söylediğine, benden başka da İlah bulunmamaktadır söylediğine nazaran kendisini yaratan da yok anlama gelir. O halde var olmak için yalnız kendine ihtiyacı vardır. Aynı surede kendisini SAMED diyede tanımlar SAMED kendisinden başkasına ihtiyacı olmayan ALLAH anlama gelir.
2.Fakat bunlara karşın bazı kimselerin aklına şu sual gelmektedir.madem her şeyi yaratan (CENAB'I) ALLAH''TIR (CENAB'I) ALLAH''I kim yarattı? Bu soruya İSLAM alimleri şu şekilde güzel bir çözüm vermektedirler.Bir treni düşünelim trenin vagonları vardır.En sondaki vagonu bundan önceki vagon çeker götürür,öteki vagonu bir sonraki vagon çeker götürür,öteki vagonlar da bu şekilde en baştaki lokomotife şu demek oluyor ki çekme işini ASIL gerçekleştirene kadar devam eder.Burada lokomotifi çeken bir şey var mıdır? YOKTUR. Lokomotif gitmek için kendi gücüne gerekseme duyar.İşte iyi mi ki bir lokomotifin bile raylarda ilerlemek için yalnız kendi iç dinamiklerine ve de gücüne ihtiyacı var ise KENDİSİNDEN BAŞKA İLAH BULUNMAYAN CENAB'I ALLAH''INDA YARATMAK ve VAR olmak için yalnız kendine ihtiyacı vardır.
Evet şu demek oluyor ki yaratılmaya var edilmeye O'NUN CELLE CELALüHüN ihtiyacı yoktur.CENAB'I ALLAH var olmak hususunda evreni 2 ana unsura ayırmıştır.1.HALIK (YARATAN) 2.MAHLUK(yaratılan).CENAB'I ALLAH yaratmayı da Kendisi yok etmeyi de Kendisi yaratandır. Bunlar Kendisini bağlayan şeyler değildir.Bunlar bizi bağlar KENDİ YüCE ZAT'INI değil.Bildiğimiz her şey onundur.
ALLAH'U ALEM (CENAB'I ALLAH CELLE CELALüH en doğrusunu bilir.)ALLAH'U ZüLCELALE sonsuz sınırsız hamd şükür ve istiğfarı tevbe, PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'E, EHLİBEYT ve ASHABINA sonsuz sınırsız salatu slm olsun.CENAB'I MEVLA bizi affetsin,bağışlasın mağfiret ve hidayete erdirip orada daim etsin azabından korusun,sonsuz rahmetine ve cennetine dahil etsin.her türlü şerden daima korusun amin.Hakkınızı helal edin slm ve yakarma ile.
Kıymetli kardeşler buna 2 türlü çözüm verebiliriz.Aslında 2 'side 1 tek şeyi açıklar o da CENAB'I ALLAH''IN var olmak için kendinden başkasına ihtiyacı olmadığına şu demek oluyor ki kendisini yaratanın bulunmadığına çözüm olur.
2.Fakat bunlara karşın bazı kimselerin aklına şu sual gelmektedir.madem her şeyi yaratan (CENAB'I) ALLAH''TIR (CENAB'I) ALLAH''I kim yarattı? Bu soruya İSLAM alimleri şu şekilde güzel bir çözüm vermektedirler.Bir treni düşünelim trenin vagonları vardır.En sondaki vagonu bundan önceki vagon çeker götürür,öteki vagonu bir sonraki vagon çeker götürür,öteki vagonlar da bu şekilde en baştaki lokomotife şu demek oluyor ki çekme işini ASIL gerçekleştirene kadar devam eder.Burada lokomotifi çeken bir şey var mıdır? YOKTUR. Lokomotif gitmek için kendi gücüne gerekseme duyar.İşte iyi mi ki bir lokomotifin bile raylarda ilerlemek için yalnız kendi iç dinamiklerine ve de gücüne ihtiyacı var ise KENDİSİNDEN BAŞKA İLAH BULUNMAYAN CENAB'I ALLAH''INDA YARATMAK ve VAR olmak için yalnız kendine ihtiyacı vardır.
Evet şu demek oluyor ki yaratılmaya var edilmeye O'NUN CELLE CELALüHüN ihtiyacı yoktur.CENAB'I ALLAH var olmak hususunda evreni 2 ana unsura ayırmıştır.1.HALIK (YARATAN) 2.MAHLUK(yaratılan).CENAB'I ALLAH yaratmayı da Kendisi yok etmeyi de Kendisi yaratandır. Bunlar Kendisini bağlayan şeyler değildir.Bunlar bizi bağlar KENDİ YüCE ZAT'INI değil.Bildiğimiz her şey onundur.
ALLAH'U ALEM (CENAB'I ALLAH CELLE CELALüH en doğrusunu bilir.)ALLAH'U ZüLCELALE sonsuz sınırsız hamd şükür ve istiğfarı tevbe, PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'E, EHLİBEYT ve ASHABINA sonsuz sınırsız salatu slm olsun.CENAB'I MEVLA bizi affetsin,bağışlasın mağfiret ve hidayete erdirip orada daim etsin azabından korusun,sonsuz rahmetine ve cennetine dahil etsin.her türlü şerden daima korusun amin.Hakkınızı helal edin slm ve yakarma ile.
Sebep: İç başlık ve sual düzeni!!
Tekerlek iyi mi bulunmuş, gelişimi iyi mi olmuştur?
Tanrı inancı ile ilgili bilmece, bulmaca var mı?
Tanrı'la ilgili atasözleri var mı?
Tanrı'ı kim yaratmıştır sorusu bile bir günahtır aslında fakat ''Tanrı,DOĞMAMIŞTIR,DOĞURULMAMAMIŞTIR'' ayeti probleminin cevabıdır ümit ederim...
Bu bildiri 'en iyi çözüm' seçilmiştir.
Selamun Aleyküm Rahmetullahi ve Berakatühü
Kıymetli kardeşler buna 2 türlü çözüm verebiliriz.Aslında 2 'side 1 tek şeyi açıklar o da CENAB'I ALLAH''IN var olmak için kendinden başkasına ihtiyacı olmadığına şu demek oluyor ki kendisini yaratanın bulunmadığına çözüm olur.
1.CENAB'I ALLAH CELLE CELALüH, HAZRETİ KUR''AN''DA İHLAS SURES'İNDE buyurduğu benzer biçimde doğmamıştır, doğurulmamıştır.Yaratılmış bir şey de asla değildir.CENAB'I ALLAH YARATAN SADECE BENİM buyurmaktadır. Benden başka İLAH yoktur buyurmaktadır.CENAB'I ALLAH siz İnsanların var olması için bana ihtiyacınız var söylediğine, benden başka da İlah bulunmamaktadır söylediğine nazaran kendisini yaratan da yok anlama gelir. O halde var olmak için yalnız kendine ihtiyacı vardır. Aynı surede kendisini SAMED diyede tanımlar SAMED kendisinden başkasına ihtiyacı olmayan ALLAH anlama gelir.
2.Fakat bunlara karşın bazı kimselerin aklına şu sual gelmektedir.madem her şeyi yaratan (CENAB'I) ALLAH''TIR (CENAB'I) ALLAH''I kim yarattı? Bu soruya İSLAM alimleri şu şekilde güzel bir çözüm vermektedirler.Bir treni düşünelim trenin vagonları vardır.En sondaki vagonu bundan önceki vagon çeker götürür,öteki vagonu bir sonraki vagon çeker götürür,öteki vagonlar da bu şekilde en baştaki lokomotife şu demek oluyor ki çekme işini ASIL gerçekleştirene kadar devam eder.Burada lokomotifi çeken bir şey var mıdır? YOKTUR. Lokomotif gitmek için kendi gücüne gerekseme duyar.İşte iyi mi ki bir lokomotifin bile raylarda ilerlemek için yalnız kendi iç dinamiklerine ve de gücüne ihtiyacı var ise KENDİSİNDEN BAŞKA İLAH BULUNMAYAN CENAB'I ALLAH''INDA YARATMAK ve VAR olmak için yalnız kendine ihtiyacı vardır.
Evet şu demek oluyor ki yaratılmaya var edilmeye O'NUN CELLE CELALüHüN ihtiyacı yoktur.CENAB'I ALLAH var olmak hususunda evreni 2 ana unsura ayırmıştır.1.HALIK (YARATAN) 2.MAHLUK(yaratılan).CENAB'I ALLAH yaratmayı da Kendisi yok etmeyi de Kendisi yaratandır. Bunlar Kendisini bağlayan şeyler değildir.Bunlar bizi bağlar KENDİ YüCE ZAT'INI değil.Bildiğimiz her şey onundur.
ALLAH'U ALEM (CENAB'I ALLAH CELLE CELALüH en doğrusunu bilir.)ALLAH'U ZüLCELALE sonsuz sınırsız hamd şükür ve istiğfarı tevbe, PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'E, EHLİBEYT ve ASHABINA sonsuz sınırsız salatu slm olsun.CENAB'I MEVLA bizi affetsin,bağışlasın mağfiret ve hidayete erdirip orada daim etsin azabından korusun,sonsuz rahmetine ve cennetine dahil etsin.her türlü şerden daima korusun amin.Hakkınızı helal edin slm ve yakarma ile.
Sebep: Yazım hatası düzeltildi!
Tekerlek iyi mi bulunmuş, gelişimi iyi mi olmuştur?
Tanrı inancı ile ilgili bilmece, bulmaca var mı?
Tanrı'la ilgili atasözleri var mı?
YORUMLAR