Çocuklarda Astım Belirtileri ve Tedavisi

Çocuklarda astım emareleri ve sebepleri nedir? Astım ne kadar önemlidir, neler yapılabilir, tedavisi hakkında bilgi. Çocuklarda Astım Astı...

Çocuklarda astım emareleri ve sebepleri nedir? Astım ne kadar önemlidir, neler yapılabilir, tedavisi hakkında bilgi.



Çocuklarda Astım



Astım, bronşları etkileyen alerjik bir hastalıktır. Alerjik bir tepki oluştuğunda, bronşlar sıkışıp, mukoza salgısı ile tıkanarak nefes alıp vermeyi zorlaştırırlar. Astım krizi, boğulma hissi ile ürkü yaratarak nefes alıp vermeyi daha da zorlaştırır. Bu yüzden de bir çocuk için çok korkutucudur. Alerjik reaksiyonun sebebi, genel anlamda polen ya da toz şeklinde havayla taşınan şeylerdir. Astım bir kere yerleştikten sonrasında gerilim ve fiziki bitkinlik da krize niçin olabilir.



Genel anlamda astım iki yaşından ilkin başlamaz. Genellikle kalıtsal olup, egzama ya da saman nezlesi şeklinde başka alerjik hastalıklarla beraber görülür. Fakat, astımlı evlatların pek çok büyüdükçe iyileşme gösterirler.



Ne kadar önemlidir?



Astım krizleri ürkütücü olmakla birlikte, ilaç uygulaması ve hekim tavsiyelerine uyulması halinde negatif gelişmeler göstermez.


Olası emareler



★ Zor nefes alıp verme: Nefes vermek zorlaşır ve nefes alma gayretiyle karın içeriye çekilir

★ Boğulma hissi

★ Hırlama

★ Sürekli öksürük

★ Oksijen yetersizliğinden dudaklar çevresinde morarma.



İlk olarak ne yapmalısınız?



1) Evladınız astım krizi geçiriyorsa, hemen doktora başvurun



2) Kriz evladınız yatakta iken gelirse, onu arkadan yastıklarla destekleyerek yatağın içine oturtun. DiğePhal-lerde, onu ters durumdaki bir iskemleye oturtup, göğsündeki ağırlığı hafifletmek için kollarını iskemlenin arkalığına yaslayın. Böylelikle göğüs kasları havayı daha verimli şekilde dışarı atabilir.

Olası emareler



3) Sakin olun; endişeli davranmanız çocuğunuzu daha da korkutacaktır.



4) Doktorun gelmesini beklerken, çocuğunuzu oyalayıp astım krizini düşünmemesini sağlamaya özen gösterin. Mesela bir şarkı söyleyerek göğsündeki hırıltıları unutturmaya özen gösterin.


Doktora başvurmalı mısınız?



Evladınız astım krizi geçiriyor ise hemen doktora başvurun.



Tabip ne yapmış olacaktır?



★ Tabip muhtemelen krizi, bronşlardaki kasları gevşeterek bronşları açan bir ilaçla tedavi edecektir. Bu ilaç nefes alırken direkt olarak bronşlara girerek tıkanıklık faaliyetinde etkin olur. Ağırbaşlı bir astım krizinde ise daha yüksek dozda ilaçların maske ya da serumla verilmesi için hastanın hastaneye yatması gerekebilir.



★ Göğüste bir enfeksiyon olduğu tespit edilirse antibiyotik tedavisi uygulanır.



★ Tabip, krizlerin gelecekte önlenmesi için tavsiyelerde bulunabilir. Polen ve ev tozu şeklinde alerjiye yol açan yaygın sebeplerden hangisinin tesir yaptığını tespite çalışabilir. Tabip likit ya da kapsül halde olan ve nefes aletine yerleştirilecek tipte ilaçtan bir miktar bulundurmayı salık verebilir. İlaç kriz başlar başlamaz uygulanmalıdır. Evladınız ağır bir astım krizi geçirdiğinde ya da ilacından iki doz almasına karşın ilacın etkin olmadığı hallerde kendisini haberdar etmenizi isteyebilir.



★ Daha rahat uygulamalar krizleri önleyemediği hallerde hekim steroidli ilaç önerecektir. Küçük dozda steroid günde 3-4 kez alınabilir ya da bu kafi eğer olmazsa daha yüksek dozda bir tablet verilebilir.



Siz iyi mi destek olmuş olursunuz?



★ Tabip alerji nedenini tespit edemezse, siz belirlemeye özen gösterin. Krizlerin ne süre oluştuğu ve senenin hangi dönemine rastladığını tespit edin. Kuş tüyü yastık şeklinde belirgin alerji sebeplerinden kaçının ve evinizi temizlerken toz kalkmamasına dikkat edin.



★ Büyük bölümü asmatik bünye hayvanlara alerjiktir. Eğer evde hayvan besliyorsanız haftalığına bir dostunuzun evine naklederek bu süre zarfında çocuğunuzun astım krizinde bir gerileme olup olmadığını deneyin.



★ Çocuğunuzun yanında daima ona lüzumlu olan ilaçlardan bulunmasını sağlayın. Çocuğunuzun okulunu kriz gelme ihtimalinden haberdar edin.



★ Size bir fizyoterapist tavsiye edilmesini isteyin ve böylelikle çocuğunuzun kriz esnasında kendisini rahatlatıcı nefes alma egzersizlerini öğrenmesini sağlayın.



★ Çocuğunuzu dik durup, dik oturmaya teşvik ederek ciğerlerinin daha geniş bir alana haiz olmasını sağlayın. Fazla kilo alması ciğerlerine fazladan bir yük getireceği için, çocuğunuzu şişmanlatmamaya özen gösterin.



★ Yumuşak bir biçimde meydana getirilen vücut hareketleri nefes açabilir. Fakat fazla yorucu olanlar krize niçin olabilir. Yüzme bilhassa yararlı bir spordur.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Çocuklarda Astım Belirtileri ve Tedavisi
Çocuklarda Astım Belirtileri ve Tedavisi
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/cocuklarda-astm-belirtileri-ve-tedavisi.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/cocuklarda-astm-belirtileri-ve-tedavisi.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content