Doğum Kontrol Hapları Kilo Aldırır mı?

Doğum denetim haplarının içinde bulunan progesteron türevi maddeler vücutta su tutulmasına niçin olabilirler. Bu tesir kişiden kişiye...








Doğum denetim haplarının içinde bulunan progesteron türevi maddeler vücutta su tutulmasına niçin olabilirler. Bu tesir kişiden kişiye değişmekle birlikte, biriken madde “su†olduğundan, kalıcı bir kilo değişikliği yapması beklenen bir yan tesir değildir. Gene haplar beyinde açlık merkezine tesir ederek iştah artışına niçin olabilirler. Bu tesir de kişiden kişiye değişmekle birlikte günümüzde kullanılan az dozlu (şu demek oluyor ki 35 mikrogram ve daha az miktarlarda östrojen içeren) hapların anlamlı bir iştah artışına ve buna bağlı olarak besin alımının artması sonucu kilo artışına niçin olmaları beklenmez.


Haplardan kaçınmanızın tek sebebi kilo almaktan korkmanız ise doktorunuza bu şartları bildirin. Kim bilir bu durumda en iyi cevap hapları 4 ay süresince kullanmak ve 4. ay sonunda sonucu değerlendirmektir. Bu süre sonunda hapların sizde kilo aldırıcı tesiri olup olmadığı ortaya çıkacaktır. Sonuca nazaran haplara devam edebilir ya da başka yöntemlere geçiş yapabilirsiniz.








  • Yeni doğum yaptım, yeşil kart sahibi olarak doğum yardımı alabilir miyim?


  • Doğum Kontrolü ve Doğum Denetim Sistemleri,metotları


  • Multivitaminler kilo aldırır mı?



Tam olarak doğum denetim hapları kilo aldırır denemez ama kilo almayı destekler.
Çünkü doğum denetim ilaçları vücutta ödem yapar bu ödem de bir süre sonrasında
vücuttaki yağ oranında artış sağlamaya başlar.




Doğum Denetim İLacı Kullanıyorsanız
Kesinlikle günlük hareketlerinizi arttırmalısınız ve günde minimum iki litre su içmelisiniz.
Ama böylece doğum denetim ilaçlarının yarattığı ödemden daha az etkilenebilirsiniz.
Ters halde kilo almanız kaçınılmaz olur.


DOĞUM KONTROL HAPI KİLO ALDIRIR MI?

Doğum denetim hapı (OKS) kullanmayı planlayan bayanların en fazla sordukları sorulardan biri de acaba kullanırsam kilo alır mıyım? kilo yapar mı? şeklinde sorulardır. Doğum denetim haplarının belirgin şekilde kilo aldırdığını, şişmalığa, obeziteye niçin bulunduğunu gösteren araştırmalar yoktur. Hatta pek çok araştırmada asla kilo aldırmadığı gösterilmiştir. Ama doğum denetim hapları ihtiva ettiği hormonalardan dolayı vücutta hafifçe su tutulumuna sebep olabilir, bu da ama yılda bir kaç kilo artışı şeklinde kendini izah edebilir. Ayda bir kaç kilo aldırmak ya da senede beş - on kilo aldırmak şeklinde tesirleri olması imkansız, bu aşama fazla kilo alınması ne olursa olsun başka bir sebebe bağlıdır, genellikle da hareket azlığı ve fazla, sağlıksız beslenmekten lanır. Doğum denetim haplarının kendisi kalori içermez, bu hapları almakla günlük alınan kalori miktarınız artmış olmaz.


Bununla birlikte senelerce mesela 3-5 yıl doğum denetim hapı kullanan bir hanımefendi almış olduğu kiloları doğum denetim hapına bağlamamalıdır. Çünkü hiçbir hap kullanmayan bir insanda dahi bu geçen 3-5 yıl yaş büyüdükçe bazal metabolizmanın zayıflamasına böylelikle kilo artışına sebep olacaktır. Bu nedenle yaş ilerledikçe daha sıhhatli beslenme ve daha çok hareket etmek mevzusunda itina göstermek gerekir.


Netice olarak özetlemek gerekirse doğum denetim hapları kilo aldırmaz ya da zayıflamaya niçin olmaz. Kilo aldırsa dahi bu yılda 1-2 kilo olacak kadar az oranda su tutulumuna bağlı olabilir. Bunun haricinde daha fazla oranda kilo alımlarının altında ne olursa olsun sağlıksız beslenme, hareketsizlik, spor yapmama ya da başka bir hastalık şeklinde nedenler vardır. Sıhhatli beslenen ve egzersiz, spor meydana getiren bir hanımefendi kilo mevzusunda endişeye kapılmadan kolaylıkla doğum denetim hapı kullanabilir, doğal olarak dotoruna danışarak. Sağlıksız beslenen ve egzersiz yapmayan bir bayanın ise aslına bakarsan doğum denetim hapı kullanmasa dahi zaman içinde kilo artışı ile yüzyüze kalacağı kaçınılmaz bir sonuçtur.







  • Yeni doğum yaptım, yeşil kart sahibi olarak doğum yardımı alabilir miyim?


  • Doğum Kontrolü ve Doğum Denetim Sistemleri,metotları


  • Multivitaminler kilo aldırır mı?


 

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: Doğum Kontrol Hapları Kilo Aldırır mı?
Doğum Kontrol Hapları Kilo Aldırır mı?
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/dogum-kontrol-haplar-kilo-aldrr-m.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/dogum-kontrol-haplar-kilo-aldrr-m.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content