İlköğretim Haftası

İlköğretim haftası ne vakit ve ne amaçla kutlanır? İlköğretim Haftasının önemini özetleyen yazı. 1961 senesinde çıkarılan bir kanun ile oku...

İlköğretim haftası ne vakit ve ne amaçla kutlanır? İlköğretim Haftasının önemini özetleyen yazı.



İlköğretim Haftası ile ilgili resim

1961 senesinde çıkarılan bir kanun ile okulların açıldığı ilk hafta İlköğretim Haftası olarak kabul edilmiştir.



6 yaşını dolduran tüm çocuklar ilkokula adım atmak zorundadır. Bu uygulama, ülkemizdeki ilköğretim seferberliğinin başarısını yükseltebilmek için devlet tarafınca mecburi tutulmuştur. İlköğretim kız ve adam tüm yurttaşlarımız için zorunludur ve devlet okullarında parasızdır. Hiçbir çocuk ailesi istese dahi okula gidememezlik yapması imkansız.



İlköğretim haftasının bir öteki amacı da okul haricinde okuma yazma bilmeyenlerin yaşları ne olursa olsun ilköğretim olanaklarından yararlanmalarını sağlamaktır. Bu amaçla çeşitli kurslar açılır. Bu kursları bitirenlere de birer katılım belgesi verilir.



İlkokullarda sevinç ve luk içinde kutlanan İlköğretim Haftasında çeşitli yarışmalar, konferanslar ve münazaralar düzenlenir. Okul duvar gazetelerinde İlköğretim Haftası ile ilgili şiirler ve yazılar yer alır. Radyo ve tv programlarında haftanın önemini açıklayıcı konuşmalar ve açık oturumlar yapılır.



İlköğretim çağındaki küçüklere başta kuma yazma olmak suretiyle çeşitli beceriler öğretilir. Çocuklar yaşam boyu kendilerine lüzumlu olan bilgisini aktarma, uygulama, uygarca ve saygılı bir halde münakaşa, arkadaşları ile iyi geçinme, doğruluk, büyüklere saygı, küçüklere sevgi ve hoşgörü, örnek davranışlar, temizlik ve çeşitli el becerileri detayları-bilgileri bu çağda öğretmenlerinden öğrenilir.



Yurdumuzda mecburi tahsil çağlarında olup da zihinsel, toplumsal, ruhsal ve öteki duyu engelleri olan çocuklarında öğrenimini devlet sağlamakla mükelleftir. Geri ve üstün zekalı evlatların öğrenimlerini yapacakları hususi eğitim kurumları yanında anne ve babası olmayan ya da anası babası tarafınca terkedilmiş olan çocuklar da gene devletçe oluşturulan yetiştirme yurtlarında eğitimlerini tamamlarlar. Bu yurtlarda birer meslek edinerek hayata atılırlar.

YORUMLAR

Ad

Anlamı Nedir?,22,Biyoloji Konu Anlatımı,25,Cilt Bakımı,82,Coğrafya Ders Anlatımı,978,Genel,46,Güzel Sözler,16075,Music,1,Ne Nedir?,32164,Resimli Sözler,4111,Saç Sağlığı,119,Sağlık Bilgileri,1596,Soru-Cevap,10236,Sports,1,Tarih Konu Anlatımı,5,Teknoloji,36,Türk Dili ve Edebiyatı Konu Anlatımı,2,
ltr
item
Ders Kitapları Konu Anlatımı: İlköğretim Haftası
İlköğretim Haftası
http://www.muhteva.com/wp-content/uploads/2017/04/ilkogretim-haftasi1.jpg
Ders Kitapları Konu Anlatımı
https://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/ilkogretim-haftas.html
https://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/
http://ders-kitabi.blogspot.com/2017/05/ilkogretim-haftas.html
true
5083728687963487478
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi hiçbir mesaj bulunamadı HEPSİNİ GÖR Devamı Cevap Cevabı iptal Silmek Cevabı iptal Home SAYFALARI POST Hepsini gör SİZİN İÇİN ÖNERİLEN ETİKET ARŞİV SEARCH Tüm Mesajlar İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Şu anda... 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago İzleyiciler Takip et THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Tüm Kodunu Kopyala Tüm Kodunu Seç Tüm kodlar panonuza kopyalanmıştır. Kodları / metinleri kopyalayamıyor, kopyalamak için lütfen [CTRL] + [C] tuşlarına (veya Mac ile CMD + C'ye) basınız Table of Content